عمومی

۱۰ فایده مصرف صبحگاهی نوشیدنی زنجبیل لیمو

۱۰ فایده مصرف صبحگاهی نوشیدنی زنجبیل لیمو

زنجبیل و لیمو همچنین به طور جداگانه فواید جالبی برای سلامتی انسان فراهم می کنند اما ترکیب این دو ماده مغذی باعث بهبود بیشتر وضعیت و عملکرد سلول های بدن می شود.

به گزارش دنیای 77 ، عصر ایران به نقل از لئو لاو فروت ، “برای قرن ها ، قدرت درمانی زنجبیل مورد توجه بسیاری از فرهنگ ها بوده است. زنجبیل دارای ارزش غذایی بالایی است و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف مانند پتاسیم ، منگنز ، مس و منیزیم است. بر این اساس ، می توانید نوشیدنی زنجبیل لیمو را در نظر بگیرید.

فواید نوشیدنی زنجبیل لیمو برای سلامتی از تقویت ایمنی تا بهبود شرایط دستگاه گوارش و کمک به مبارزه با سرطان متغیر است.

زنجبیل و لیمو همچنین به طور جداگانه فواید جالبی برای سلامتی انسان فراهم می کنند اما ترکیب این دو ماده مغذی باعث بهبود بیشتر وضعیت و عملکرد سلول های بدن می شود.

هضم را بهبود می بخشد

محققان معتقدند بیشتر مزایای آن به دلیل تجمع زنجبیل و متابولیت های آن در دستگاه گوارش در روده متمرکز است.

زنجبیل هضم را تحریک می کند ، به این معنی که جریان آب میوه های گوارشی را تحریک می کند و هضم غذا را بهبود می بخشد.

مطالعات نشان داده است که زنجبیل به ترتیب تولید تریپسین و لیپاز لوزالمعده ، به ترتیب دو آنزیم دخیل در هضم پروتئین و چربی را تحریک می کند. همچنین ، یک مطالعه نشان داد که زنجبیل باعث افزایش تحرک معده در بین افراد سالم می شود.

زنجبیل باعث تولید اسید کلریدریک از معده و آب گوارشی مانند صفرا از کبد و کیسه صفرا می شود و در نتیجه به بهبود هضم غذا کمک می کند. این وضعیت باعث می شود زنجبیل بعد از مصرف وعده های غذایی نسبتاً زیاد مکمل مطلوبی شود.

زنجبیل برای درمان اختلالات دستگاه گوارش و افرادی که نفخ یا یبوست دارند ، مفید است. مطالعه منتشر شده در مجله انجمن پزشکی تایلند نشان داد که زنجبیل در هنگام سوزش سندرم التهاب روده به روده کمک می کند. مطالعات دیگر نتایج مشابهی را یافته اند و نشان داده اند که زنجبیل در تسکین سندرم روده تحریک پذیر در بیش از 53.3٪ از شرکت کنندگان کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

زنجبیل یک گیاه دارویی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. این امر بیشتر به دلیل غلظت بالای ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در این غذاها است.

التهاب مزمن فشار زیادی بر سیستم ایمنی بدن وارد می کند و توانایی عملکرد صحیح و مبارزه با بیماری را کاهش می دهد.

مولکول های آلی مانند زنجبیل به بدن کمک می کند تا با رادیکال های آزاد مضر برای بیماری های قلبی ، بیماری های تخریب کننده ، سرطان و پیری مقابله کند. با مصرف زنجبیل سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کرده و به کاهش خطر ابتلا به این بیماری ها کمک می کنید.

از طرف دیگر ، لیمو ترشی سرشار از ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان طبیعی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.این غذا همچنین دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتری است.

به کاهش حالت تهوع کمک کنید

قرن هاست که زنان زائو از زنجبیل برای تسکین حالت تهوع و استفراغ استفاده می کنند و علم اثربخشی آن را اثبات کرده است.

چندین مطالعه نشان داده است که زنجبیل یک روش موثر و ایمن برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری است.

حتی یک مطالعه نشان داد که زنجبیل می تواند در درمان حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری به اندازه دی ام هیدرینات موثر باشد و عوارض جانبی کمتری داشته باشد.

زنجبیل همچنین برای درمان تهوع مربوط به شیمی درمانی توصیه می شود.

لیمو ترش همچنین یک روش درمانی محبوب برای بیماری صبحگاهی و حالت تهوع است زیرا حاوی اسیدهای مغذی است که ترکیبات بی کربنات تشکیل می دهد و به رفع حالت تهوع کمک می کند.

عملکرد کلیه را بهبود ببخشید

هر دو زنجبیل و ترشی لیمو به بهبود عملکرد کلیه و شرایط کمک می کنند.

در مطالعات انجام شده بر روی موش های مبتلا به دیابت ، ماده تشکیل دهنده زنجبیل به طور قابل توجهی ظرفیت آنتی اکسیدانی خود را در تغذیه موش افزایش می دهد. موش های دیابتی که مکمل های زنجبیل دریافت کرده اند نیز کاهش قابل توجهی در نفروپاتی ، یک بیماری کلیوی ناشی از آسیب به رگ های خونی کوچک دارند.

و اگر جزو افرادی هستید که سنگ کلیه دارند ، به یاد داشته باشید که لیمو می تواند به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند. لیمو ترش حاوی سیترات است که به تجمع کلسیم و جلوگیری از سنگ کلیه کمک می کند.

التهاب را کاهش دهید

یک مزیت قابل توجه زنجبیل لیمو توانایی آن در کاهش التهاب مزمن در بدن است

زنجبیل به عنوان ضد التهاب شناخته می شود. این غذاها حاوی یک ترکیب ضد التهابی به نام جینجرول هستند که از تشکیل اکسید نیتریک جلوگیری می کند. در شرایط عادی ، نیتریک اکسید باعث ایجاد رادیکال های آزاد مضر به نام پراکسینیتریت ها می شود که باعث التهاب و آسیب به سلول ها و اندام ها می شود.

زنجبیل همچنین گیرنده های وانیل موجود در پایانه های عصبی حساس ما را تحت تأثیر قرار می دهد. محققان کشف کرده اند که زنجبیل می تواند مستقیماً بر مسیرهای درد تأثیر بگذارد و همچنین التهاب ناشی از درد را تسکین دهد.

آنتی اکسیدان های موجود در ترشی لیمو عوامل ضد التهابی قدرتمندی هستند که رادیکال های آزاد را دفع می کنند. رادیکال های آزاد معمولاً پاسخ التهابی را افزایش می دهند.

محافظت از سرطان

چندین مطالعه پتانسیل زنجبیل را در مبارزه با سرطان و مبارزه با سرطان ریه ها ، پروستات ، روده بزرگ ، پستان ، پوست و پانکراس بررسی کرده است.

باز هم ، زنجبیل خام در مقادیر زیاد نقش اصلی در ترکیب فعال زیستی زنجبیل را بازی می کند.

نشان داده شده است که زنجبیل اثرات NF-κB و عوامل مختلف دیگری را که رشد سلول های سرطانی را تحریک می کنند خنثی می کند.

مطالعات دیگر نشان داده است که زنجبیل باعث آپوپتوز (مرگ سلولی برنامه ریزی شده) در سلولهای سرطانی می شود.

همچنین نشان داده شده است که لیمو ترش و سایر مرکبات خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند.

برخی مطالعات نشان داده است که خطر ابتلا به سرطان در افرادی که مرکبات بیشتری مصرف می کنند ، است. محققان معتقدند برخی از ترکیبات گیاهی موجود در لیمو مانند لیمونن و نوراپی نفرین ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشند.

به کاهش وزن کمک کنید

زنجبیل اغلب به عنوان مکمل چربی سوزی استفاده می شود زیرا می تواند به تقویت متابولیسم کمک کند. مطالعات نشان داده است که خوردن زنجبیل به همراه سایر مواد غذایی به افزایش اثرات کالری آن غذاها کمک می کند ، که می تواند منجر به سوزاندن کالری بیشتری شود.

متاآنالیز مطالعات بررسی مزایای کاهش وزن زنجبیل نشان داده است که زنجبیل تأثیر قابل توجهی بر وزن و چربی های شکم دارد.

جذب مواد مغذی را افزایش دهید

بسیاری از افراد همه مواد مغذی موجود در غذای خود را جذب نمی کنند. در واقع ، یک فرد متوسط ​​بین 10 تا 90 درصد ویتامین ها و مواد معدنی رژیم غذایی خود را جذب می کند.

زنجبیل به بهبود هضم و متابولیسم غذا کمک می کند ، بنابراین اگر در جذب مواد مغذی مشکل دارید ، زنجبیل افزودنی خوبی برای رژیم غذایی شما است.

ویتامین C موجود در لیمو باعث افزایش جذب آهن از گیاهان می شود ، بنابراین اگر غذاهای گیاهی مانند زنجبیل و لیمو ترشی را ترکیب کنید ، در واقع به بدن کمک می کنید آهن بیشتری از این مواد مغذی جذب کند.

به از بین بردن سلولیت کمک کنید

زنجبیل و لیمو ترشی به دلیل توانایی کاهش سلولیت شناخته شده اند.

زنجبیل و لیمو به پاکسازی و تقویت سیستم لنفاوی کمک می کنند که سیستم اصلی مسئول تشکیل سلولیت در بدن است.

از آنجا که سلولیت یکی از محصولات جانبی انسداد سیستم لنفاوی است ، بهتر است با تحریک جریان لنفاوی درمان شود.

زنجبیل و لیمو گزینه های خوبی برای بهبود وضعیت و عملکرد سیستم لنفاوی هستند. خواص گرم اسید و زنجبیل موجود در لیمو ترش به تجزیه سموم موجود در عروق لنفاوی و بهبود جریان لنفاوی کمک می کند.

به کاهش قند خون کمک می کند

زنجبیل به کاهش قند خون کمک می کند که برای افراد دیابتی که سعی در کاهش وزن یا هر دو دارند مفید است.

مطالعه روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که مصرف فقط دو گرم پودر زنجبیل در روز باعث کاهش 12 درصدی قند خون و بهبود HbA1c می شود (این نشان دهنده سطح قند خون در طولانی مدت است). در طی 12 هفته ، 10 درصد سطح قند خون را کاهش می دهد.

همچنین نشان داده شده است که آب لیمو علائم افراد دیابتی را کنترل می کند ، به خصوص هنگامی که همراه غذا خورده می شود. محققان دانشگاه زاکسن پاریس دریافته اند که آب لیمو سرعت هضم بدن را کند می کند و بنابراین قندها را با تأخیر به قند تبدیل می کند.

مطالعات محققان دانشگاه پاریس ساکلی نشان داده است که آب لیمو به کنترل جهش قند خون کمک می کند ، که اغلب پس از صرف یک وعده غذایی زیاد اتفاق می افتد.

طرز تهیه نوشیدنی زنجبیل لیمویی

تهیه یک نوشیدنی زنجبیل لیمویی کار خیلی سختی نیست. برای تهیه این نوشیدنی می توانید از آبمیوه گیری یا بلندر بلندر استفاده کنید.

زنجبیل لیمو بنوشید

مواد:

یک چهارم زنجبیل خام با پوست

دو لیمو ترش بدون پوست

روش تهیه:

زنجبیل و آب لیمو را با استفاده از آبمیوه گیری بردارید یا در مخلوط کن مخلوط کنید و سپس از صافی رد کنید.

این نوشیدنی را فوراً بنوشید.

نوشیدنی سیب لیمو زنجبیلی

اگر طعم نوشیدنی زنجبیل لیمویی برای شما جذاب نیست ، می توانید چند سیب به این ترکیب اضافه کنید.

مواد:

یک چهارم زنجبیل خام با پوست

یک لیمو بدون پوست

دو سیب

روش تهیه:

آب مواد را با استفاده از آبمیوه گیری بردارید یا در مخلوط کن مخلوط کنید و سپس از صافی رد کنید.

این نوشیدنی را فوراً بنوشید.

هویج سیب زنجبیل بنوشید

این نوشیدنی یک گزینه عالی برای تقویت سوخت و ساز بدن شما در صبح است.

مواد:

یک چهارم زنجبیل خام با پوست

یک لیمو بدون پوست

یک سیب

سه هویج متوسط ​​بدون پوست

روش تهیه:

مواد را با استفاده از آبمیوه گیری یا مخلوط کن تخلیه کرده و سپس از طریق غربال پخش کنید.

این نوشیدنی را فوراً بنوشید.

نوشیدنی کرفس لیمو زنجبیل

آب آنلاین و موم به تنهایی نیز نوشیدنی خوبی در صبح است ، اما با افزودن زنجبیل و لیمو می توانید فواید آن را تا حد ممکن افزایش دهید.

مواد:

یک چهارم زنجبیل خام با پوست

یک لیمو بدون پوست

کرفس 10 شاخه

روش تهیه:

مواد را با استفاده از آبمیوه گیری یا مخلوط کن تخلیه کرده و سپس از طریق غربال پخش کنید.

این نوشیدنی را فوراً بنوشید.

زردچوبه زنجبیل لیمویی بنوشید

این ترکیب ضد التهاب در واقع می تواند وضعیت قسمت های مختلف بدن را بهبود بخشد. در صورت تمایل می توانید کمی شیرینی طبیعی به این نوشیدنی اضافه کنید.

مواد:

یک چهارم زنجبیل خام با پوست

یک لیمو بدون پوست

یک چهارم زرد خام با پوست

روش تهیه:

مواد را با استفاده از آبمیوه گیری یا مخلوط کن تخلیه کرده و سپس از طریق غربال پخش کنید.

این نوشیدنی را فوراً بنوشید.

زنجبیل لیمو بهترین زمان برای نوشیدن نوشیدنی ملی است

در شرایطی که خوردن زنجبیل لیمو در هر زمان از روز ضرری ندارد ، مصرف آن با معده خالی معمولاً عملکرد بهتری را ارائه می دهد. این نوشیدنی صبح ناشتا خورده می شود ، از آب گوارشی استفاده می شود و بدن در طول روز به خوبی میان وعده ها و غذاهای دیگر را جذب می کند.

اگر نمی توانید این نوشیدنی را صبح بخورید ، می توانید از مزایای مصرف آن در طول روز لذت ببرید. به یاد داشته باشید که این نوشیدنی را با معده نسبتاً خالی بنوشید. آب و سبزیجات معمولاً به خوبی جذب می شوند و وقتی معده غذاهای دیگر را هضم نمی کند ، بهترین عملکرد را دارند.

به عنوان مثال ، اگر ساعت دوازده یا یک بعد از ظهر ناهار بخورید ، حداقل دو تا سه ساعت فاصله ، سه تا چهار بعد از ظهر ، زنجبیل لیمو بنوشید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا