سلامت

یک توصیه مفید برای کاهش دردهای مزمن عضلانی

یک توصیه مفید برای کاهش دردهای مزمن عضلانی

طبق یک مطالعه جدید توسط متخصصان بهداشت بریتانیا: بزرگسالانی که می خواهند در سنین بالا از دردهای عضلانی، استخوانی و مفاصل اجتناب کنند، باید حداقل یک هفته ورزش سنگین داشته باشند.

به گزارش دنیای 77، کارشناسان پزشکی دانشگاه پورتسموث بریتانیا می گویند فعالیت هایی مانند بیل زدن، بازی تنیس، شنای منظم یا فعالیت بدنی شدید می تواند در طولانی مدت بدن را از دردهای مزمن عضلانی محافظت کند.

نویسندگان این نظرسنجی که در پلاس وان منتشر شده است، داده های 5208 نفر بالای 50 سال را که در یک دوره 10 ساله در نظرسنجی پیری انگلستان شرکت کرده بودند، ارزیابی کردند.

بر اساس نتایج این مطالعه، هر میزان فعالیت بدنی در مقایسه با کم تحرکی، خطر ابتلا به درد عضلانی را کاهش می دهد و البته فعالیت بدنی سبک تا متوسط ​​مانند پیاده روی و جاروبرقی تاثیری مشابه فعالیت های سنگین برای محافظت از بدن ندارد. . در برابر این عذاب..

در این مطالعه، کارشناسان همچنین میزان بروز درد مزمن را بر اساس جنسیت، شاخص توده بدنی (BMI)، سن و رفاه مالی مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس نتایج، عواملی مانند فقر، جنسیت (زن بودن)، اضافه وزن یا چاقی از عوامل خطر درد عضلانی هستند. متخصصان معتقدند که تفاوت های هورمونی باعث درد بیشتر در خانم ها می شود و در افراد چاق باعث افزایش وزن اضافی، بار و فشار روی مفاصل می شود.

به گزارش ایندیپندنت، دکتر نیلز نیدراشتراسر، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: درد مزمن در هر سنی یک مشکل بزرگ و یکی از علل اصلی مرخصی استعلاجی یا ارجاع به بخش اورژانس است.

وی تاکید کرد: این عارضه یکی از مشکلات شایع و پیچیده جامعه پزشکی است و کیفیت زندگی و رفاه بسیاری از بیماران را کاهش می دهد. هر فعالیتی به حفظ وضعیت بدنی خوب کمک می کند و بهتر از ورزش بدنی است، اما به نظر نمی رسد که ورزش متوسط ​​تأثیر طولانی مدتی در پیشگیری از درد مزمن داشته باشد. فعالیت بدنی نه تنها باید شدید باشد، بلکه باید حداقل یک بار در هفته انجام شود. کسانی که مثلاً ماهی یک بار دوچرخه سواری می کنند و سایر فعالیت هایشان فقط کارهای سبک خانه است. هنوز در جرگه غیر فعالان هستند.

دکتر نینا آترئوس، یکی دیگر از نویسندگان پژوهش، گفت: “ما امیدواریم که این نتایج به متخصصان مراقبت های بهداشتی کمک کند تا برنامه های ورزشی را طراحی کنند که شامل “فعالیت بدنی شدید و منظم” برای مشتریان و بیماران باشد.”

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا