اقتصادیکسب و کار دنیای 77

گیره زیر دریلی محصولی خاص با متریال ویژه در میکرو صنعت هامون

صنایع گوناگون برای آنکه کار خود را به درستی پیش ببرند، از ابزار و وسایل مختلفی کمک می‌ گیرند و هر یک از این ابزارها می‌توانند نقشی مؤثر و اساسی در پیش‌برد اهداف کاری یک حرفه داشته باشند. به عبارتی می‌ توان گفت در صنعت بخش عظیمی از فعالیت، وابسته به ابزارآلات است. به همین دلیل کارگاه‌ها و کارخانجات متعددی تولیدات خود را به تهیه ابزارهای مورد نیاز در صنایع گوناگون اختصاص می‌دهند.

حال برای آنکه این محصولات از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند، موارد متعددی از جمله جنس، نحوه ساخت، مکانیزم عمل و مواردی دیگر دخیل‌ اند که باید به آن‌ها توجه کرد. یکی از مهم‌ ترین ابزارهایی که در جای‌جای صنعت استفاده می‌ شود، گیره زیر دریلی است. در این مقاله قصد داریم شما را با گیره زیر دریلی و کاربردهای آن آشنا کنیم.

گیره زیر دریلی محصولی خاص با متریال ویژه در میکرو صنعت هامون

گیره زیر دریلی چیست؟

زمانی که بخواهید عملی را روی قطعه‌ای خاص اعمال کنید، بدیهی است که نیاز به ثبات در آن قطعه دارید. متحرک بودن فیلد کارتان می‌تواند منجر به نتیجه‌ای نامطلوب یا حتی بروز آسیب شود. برای مثال شرایطی را در نظر بگیرید که می‌خواهید مواد غذایی را با یک چاقوی بسیار تیز، روی سطحی ناپایدار خرد کنید. در این موقعیت قطعاً احتمال آسیب رساندن به خودتان را تا حد زیادی بالا می‌برید. از طرف دیگر این مسئله بازده کار شما را نیز کاهش داده و نتیجه مطلوبی از آن نخواهید گرفت. دریل نیز یکی از ابزارهای خطرناک در صنعت است که استفاده از آن باید توأم با احتیاط فراوان و رعایت اصول ایمنی باشد. گیره زیر دریلی دقیقاً به همین منظور طراحی و تولید شده و به صنعتگران در حفظ ایمنی ضمن دستیابی به نتیجه بهتر حین کار با دریل، کمک می‌کنند.

در واقع گیره ابزاری است که قطعات مختلف کار را در یک مکان ثابت می‌کند تا بتوان اعمالی مثل سوراخ‌کاری را روی آن انجام داد. به این ترتیب می‌توانید بدون لغزش سطح و فیلدی که روی آن کار انجام می‌دهید، عملیات مورد نظر را اجرایی کرده و نتیجه مطلوبی را به دست آورید. قطعات قرار گرفته در گیره زیر دریلی می‌توانند از جنس فولاد، چوب یا پلاستیک باشند.

توجه داشته باشید که بهترین متریالی که می‌توان برای ساخت گیره زیر دریلی به کار برد، فولاد است. فولاد می‌تواند مقاومت مورد نیاز ما را در گیره زیر دریلی تأمین كند. از طرفی چدن داکتیل و چدن خاکستری نیز از دیگر انواع آلیاژ‌های آهنی هستند که در تولید گیره زیر دریلی به کار می‌روند. چدن داکتیل یکی از مقاوم‌ترین متریال‌هاست و این را می‌توان متأثر از وجود عنصر منیزیم در ساختار آن دانست.

باید بدانید که گیره زیر دریلی می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد و این دسته‌بندی بر اساس ابعاد آن‌هاست. از آنجا که گیره با وجود کاربردی بودن، اساساً دستگاهی با مکانیزم ساده است، تفاوتی از نظر عملکرد در مدل‌های گوناگون گیره زیر دریلی دیده نمی‌شود. کوچک‌ترین تیپ گیره زیر دریلی TP-110 و بزرگ‌ترین آن‌ها TP-200 است که هر یک از آن‌ها به ترتیب ۱۰ و ۱۷ کیلو وزن دارند. ارتفاع تیپ‌‌های مختلف گیره زیر دریلی می‌تواند بین ۶۵ تا ۸۵ میلی‌متر باشد.

گیره زیر دریلی محصولی خاص با متریال ویژه در میکرو صنعت هامون

نحوه عملکرد گیره زیر دریلی در صنعت

گیره زیر دریلی به هیچ‌ وجه عملکرد پیچیده‌ای نداشته و با همین مکانیزم ساده، بسیار کاربردی و سودمند است. برای آنکه بتوانید از گیره زیر دریلی استفاده کنید، لازم است که در ابتدا فک‌ها را از هم فاصله داده و قطعه مورد نظر را بین دو فک جای‌گذاری کنید. سپس با توجه به ابعاد قطعه، پین مورد نظر را در سوراخ‌های موجود تعبیه کرده و پس از آن، اهرم را بچرخانید تا فک‌ها در دو طرف قطعه مورد نظر فیکس شوند. توجه داشته باشید که طول، عرض و ارتفاع گیره زیر دریلی باید با قطعه‌ای که روی آن کار می‌کنید، تناسب داشته باشد. در غیر این صورت شرایط مطلوبی را برایتان فراهم نمی‌کند.

با کاربردهای گیره زیر دریلی آشنا شوید

به هر کارگاهی که سر بزنید، حتماً یک گیره زیر دریلی پیدا می‌کنید؛ چرا که اولاً دریل وسیله‌ای پرکاربرد است. در ثانی، گیره زیر دریلی ابزاری ساده است که می‌تواند خروجی کار را چندین درجه بهتر و حرفه‌ای‌تر کرده و سلامت افراد را نیز تضمین کند. بیشترین کاربرد گیره زیر دریلی مربوط به صنایع ماشین‌سازی و سوراخ‌زنی قطعات است. علاوه بر آن در نجاری‌ها نیز می‌توانید این گیره‌ها را پیدا کنید. حتی کسانی که در خانه معرق‌کاری انجام می‌دهند نیز به یک گیره زیر دریلی برای انجام فعالیت‌های خود نیاز خواهند داشت. به طول کلی، در هر حوزه‌ای که استفاده از دریل یا تراش‌کاری قطعات کاربرد داشته باشد، گیره زیر دریلی نیز استفاده می‌شود و از آنجا که دریل وسیله‌ای پر کاربرد است، گیره زیر دریلی را نیز می‌توانید در هر صنعتی ببینید.

گیره زیر دریلی محصولی خاص با متریال ویژه در میکرو صنعت هامون

مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین گیره زیر دریلی را از کجا تهیه کنیم؟

یکی از مهم‌ ترین نکات در تهیه گیره زیر دریلی، انتخاب برندی معتبر به منظور دستیابی به کیفیتی مطلوب است. اگر می‌خواهید یک ابزار باکیفیت و مقاوم تهیه کنید که تا سال‌ها جوابگوی نیازهایتان باشد، باید در همان ابتدای کار یک محصول باکیفیت را خریداری کنید. البته این به آن معنا نیست که حتماً هزینه زیادی متحمل خواهید شد؛ بلکه می‌توانید با انتخابی درست، کیفیت مطلوب را در کنار قیمتی مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

مجموعه «میکرو صنعت هامون» یکی از بهترین و موفق‌ترین تولیدکنندگان گیره زیر دریلی است که این روزها با گسترش فعالیت خود، سایتی را راه‌اندازی کرده تا به افراد در سرتاسر کشور خدمت‌رسانی کند. انواع گیره‌های صنعتی و میزهای کشویی را می‌توانید از مجموعه میکرو صنعت هامون خریداری کرده و از کیفیت بالای این محصولات لذت ببرید. برای خرید گیره زیر دریلی ازمجموعه میکرو صنعت هامون، سری به وب‌سایت این مجموعه بزنید.

کلام آخر

در این مقاله با گیره زیر دریلی به‌عنوان ابزاری کاربردی در صنعت آشنا شدید. توجه داشته باشید که انتخاب گیره مناسب با توجه به کاربرد و ابعاد قطعات مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت تمایل به خرید گیره زیر دریلی از وب‌سایت مجموعه میکرو صنعت هامون، امکان دریافت راهنمایی از کارشناسان این مجموعه برایتان فراهم است. وب‌سایت میکرو صنعت هامون را از یاد نبرید.

دکمه بازگشت به بالا