عمومی

گلزنان گل ایران و رویای تبدیل شدن به لژیون



گلزنان گل ایران و رویای تبدیل شدن به لژیون

به دنبال خبر اتصال علیرضا بیرانوند با فوتبال بلژیک ، این دروازه بان جوان امروز ناامید به پیامی از سپاهان نیاز دارد که وی در تابستان به یک لژیون تبدیل شده و به اروپا منتقل می شود.

احسان محمدی در یادداشتی در مورد ایران ورزشی وی نوشت: تقریباً هر یک از ما در زندگی ما یک نفر را می شناسیم که فکر می کند اگر او وسیله ای داشته باشد در جبر جغرافیایی ، مهمانی ها و کار گرفتار نمی شود. شايد هم بود و شايد هم نبود. این ایده که کسی در حال غواصی خوب است ، از توپ نمی ترسد ، بلند نیست یا توپ های هوایی خوبی را انتخاب می کند ، مطمئناً باعث می شود دروازه بان بهتر ، احتمالاً اشتباه باشد و دروازه بان در سطح یک به چیز دیگری احتیاج دارد.

چندی پیش بود که وحید هاشیمان که حضور طولانی در بوندس لیگا دارد و با گلزنان و مربیان جهانی بازی کرده است ، در مصاحبه ای گفت: اگر می خواست احمد رضا عابدزاده حتی اگر به فوتبال اروپا برود ، حتی می تواند از الیور کان هم بهتر باشد. بیا هاشمیان مردی نیست که نان قرض می گیرد و هر دو دروازه بان را با دقت دیده است و آنچه می گوید تعارف نیست. شکی نیست که عابدزاده مهاجم درجه یک بود و در سی سال گذشته هر خط حمله لیگ برتر با وی مقایسه شده است. حتی نسلی که هرگز یک بازی از آن را به صورت زنده از تلویزیون ندیده است ، اما آیا دروازه بانان ایرانی می توانند لژیونهای بزرگی باشند؟

از نیمکت دروازه بانانش ، نیما نکیسا این فرصت را پیدا کرد که یک لژیون شود ، یک دروازه بان جوان که به نظر می رسد عضله ای در بدن دارد. اما اکنون به سختی نام تیم ها و کشورهایی را که به آنجا رفته اند به یاد می آوریم. علیرضا حقیقی که در مسابقات جهانی فیفا حضور داشت ، پسر ایرانی شد که به کشورهای مختلف سفر کرد و به ایران بازگشت. دقیقاً مثل سوشا ، مکانی که مدتی در نروژ می درخشد ، اما نفت از مسجد سلیمان بیرون آمد و سرانجام مانند برق بیرون آمد و مانند باد خاموش شد.

امیر عابدزاده احتمالاً مشهورترین دروازه بان است – لژیونر ایرانی که حضور در اروپا ارتباط چندانی با درخشش لیگ ندارد. او تحت آموزش و مراقبت و پشتیبانی پدرش به اینجا آمد. او از کودکی در اروپا تمرین می کرد و برخی بر این باورند که وی با مشورت با کارلوس کیرشهاوس به فوتبال پرتغال پیوست. امیر آنقدر به انگلیسی صحبت می کند که بعضی اوقات برخی از کلمات فارسی را از دست می دهد اما در پرتغال شاهد اجرای عالی بودیم. گاهی اوقات تصویری ضعیف از حضرتش احمدرضا انجام می دهد.

دروازه بان های دیگری نیز بودند که می گفتند “پیشنهادات خوب خارجی” اما حتی به قطر یا امارات نرسیدند. هدف دروازه بان کاملاً متفاوت از هافبک است. گزینه ها محدود هستند ، رقابت شدید و دیدن آنها دشوار است.

به دنبال خبر اتصال علیرضا بیرانوند با فوتبال بلژیک ، دروازه بان جوان امروز ناامید به پیامی از سپاهان نیاز دارد که وی تابستان امسال به لژیون تبدیل شود و به اروپا منتقل شود. در بین نسل جدید دروازه بان ها ، او را مشخص و متمایز می دانم. ترکیبی از جوانی ، جسارت ، نبوغ و رفلکس های قابل توجه بدن. ما رفتار متین را خیلی فراتر از سن او مشاهده کردیم ، حتی اگر در اوج رقابت های پرسپولیس – سپاهان بود وقتی بازیکنان باتجربه گلادیاتور شدند ، او همیشه به صورت حرفه ای عمل می کرد.

اگر آنها مجبور به حرکت به تیمی شوند که فرصت دیده شدن داشته باشد و علیرضا بیرانوند بتواند درخشش خود را داشته باشد ، به احتمال زیاد آنها به تیم های بزرگتری منتقل می شوند و راه را برای دروازه بان های دیگر باز می کنند. اگرچه یک رویا است ، اما یک رویا شیرین است. تماشای دروازه بان های ایرانی در تلویزیون زنده می درخشد. حتی با اغراق. چیزی شبیه به نگهدار نساجی بهتاش فریبا قائمشهر در سریال ‘پایتخت! “

انتهای پیام


کلیه محتوای این سایت طبق سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به انتشار خبر می نماید، در نتیجه مسوولیت این مقاله بر عهده منابع اصلی بوده و پایگاه اینترنتی دنیای 77 هیچ مسوولیتی در قبال همه محتوای سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا