حوادث و رویداد

گسل مشا فعال شده است

گسل مشا فعال شده است

اخبار آفتاب:

رضا کرمی محمدی ، رئیس ستاد محلی فرماندهی پیشگیری ، هماهنگی و پاسخ به بحران که در آژانس پیشگیری و مدیریت بحران تهران برگزار شد ، اظهار داشت: به دستور وزیر کشور ، زمینه تصادف در سطح محلی علاوه بر فرماندهی است. به منظور تقویت مقاومت در برابر استحکام و بازیافت شهر در برابر سوانح ، خطرات جدید و کاهش خطرات موجود ، حوادث و تصادفات مورد توجه شهر تهران مورد تاکید و درخواست قرار گرفته است و این نشانگر رویکرد گسترده تری برای مدیریت بحران در سطح شهر است. تهران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این حالت ما به عنوان یک نهاد مدیریت بحران شهرداری آماده هرگونه همکاری هستیم و امیدواریم که دستور جدید وزیر کشور راه را برای همکاری بهتر هموار کند.

کرمی محمدی با اشاره به تقصیر موسی ، بیش از یک ماه فعال بود ، اظهار داشت: البته این گسل فعال بود اما فعالیت آن افزایش یافته و باید وضعیت خوب زلزله آن را بدانیم. در این حالت کارهای مختلفی با زمین لرزه انجام شده که یکی از آنها سیستم هشدار زلزله است.

رئیس آژانس پیشگیری و مدیریت بحران تهران ادامه داد: “این سیستم فقط به دلیل موسی فعال شده است. امسال به ما اعتبار داده شده و اقدامات لازم برای ایجاد سیستم های هشدار زلزله در سایر مناطق منطقه تهران طی یک یا دو ماه آینده انجام شده است.” فعال می شود این سیستم برای شرکت هایی مانند مترو ، شرکت های گازی و غیره موثرتر است و به آنها هشدار می دهد ، به طور مثال ، شرکت گاز ممکن است چند ثانیه زودتر جریان گاز را قطع کند.

به گفته کرمی محمدی ، این اقدامات همچنین با عنوان آتش نشانی به عنوان هشدار سریع مورد بحث قرار گرفت و می تواند شرایطی را فراهم کند که وسایل نقلیه حداقل در طول زلزله حداقل 5 ثانیه در آن بمانند.

وی همچنین به سیستم تخمین خسارت زلزله اشاره کرد: “همچنین یک سیستم تخمین خسارت زلزله وجود دارد که در این سیستم حدود 50 شتاب سنج وجود دارد و نشان می دهد که بیشترین میزان خسارت را به همراه زلزله زدگی و در موارد دیگر که بسیار راحت است” نشان می دهد. از آن بسیار استفاده خواهد شد.

کرمی محمدی افزود: البته ، شرط کار همه این سیستم ها این است که ساختمان ما سالم است و شتاب سنج ها ایمن هستند.

رئیس آژانس پیشگیری و مدیریت بحران تهران تأکید کرد: توجه داشته باشید که این ستاد فقط مربوط به زمین لرزه ها نیست و ما می خواهیم وضعیت آمادگی و هماهنگی آژانس های مختلف را در مواجهه با رویدادهای مختلف مشاهده کنیم.

دکمه بازگشت به بالا