حوادث و رویداد

کلاهبرداری از ۲۰۰ نفر در پوشش فروش سوالات کنکور و امتحان نهایی

کلاهبرداری از ۲۰۰ نفر در پوشش فروش سوالات کنکور و امتحان نهایی

رئیس مرکز مبارزه با جرایم کشوری و سازمان یافته پلیس فتا از دستگیری دو نفر که قصد کلاهبرداری در قالب فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی را داشتند، خبر داد.

به گزارش دنیای 77، سرهنگ مصطفی ناروجی در این باره گفت: با نزدیک شدن به ایام امتحانات نهایی و کنکور، فعالیت مجرمان فضای مجازی در سرفصل فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی رو به افزایش است. رصد و شناسایی گروه های ایجاد شده در فضای مجازی و فعال در این زمینه، مجرمان و گردانندگان آنها در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

وی افزود: طی تحقیقات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، دو گرداننده کانال های فعال در زمینه فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی در دو استان مختلف توسط مراجع قضایی شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته و کشوری پلیس فتا ادامه داد: این افراد در بازجویی های انجام شده به کلاهبرداری از حدود 200 داوطلب و خانواده های آنها در قالب فروش سوالات امتحان نهایی و کنکور اعتراف کردند.

به گزارش سایت پلیس، وی افزود: اقدامات پلیس فتا برای مقابله با هرگونه اقدام مجرمانه در سطح منطقه به صورت ویژه در دستور کار یگان های پلیس قرار دارد.

ادامه مطلب:


هشدار نظامی در مورد مین های پلیس


2 فروشنده کلاهبرداری سایبری دستگیر شدند

فتای فرازا به رئیس مرکز مبارزه با جرایم کشور و پلیس آگاهی گفت: هرگونه فعالیت سایت، صفحه و کانال در شبکه های اجتماعی پیرامون فروش سوالات امتحان نهایی و کنکور صرفاً برای فریب داوطلبان است. بنابراین اکیداً توصیه می کنیم که به این تبلیغات توجه نکنید.

پیش از این سردار مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی از دستگیری 5 نفر خبر داده بود و در پاسخ به سوال دنیای 77 مبنی بر فروش سوالات کنکور در فضای مجازی، گفت: باید مراقب باشید و بدانید که ادعای فروش سوالات کنکور کذب است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا