سلامت

کشورمان در تولید دستگاه ونتیلاتور به خودکفایی رسیده است

کشورمان در تولید دستگاه ونتیلاتور به خودکفایی رسیده است

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات بزرگ کشور ما در تولید دستگاههای تنفسی این است که ما به مرحله ای رسیده ایم که دیگر نیازی به واردات نداریم و برخی از شرکت ها اعلام کرده اند در صورت عدم نیاز داخلی مجاز به صادرات هستند.

به گزارش دنیای 77 ، دکتر گاسم جان بابایی وی در بازدید از بیمارستان 22 بهمن و حکیم نیشابور به خبرنگاران گفت: “تیمی متخصص در زمینه تولید واکسن کروناویروس در این زمینه فعالیت می کنند و در حال حاضر بسیاری از داروهای ضد سرطان و داروهای جدید در کشور تولید می شود.” ما با توانایی هایی که در داخل کشور داریم می توانیم و با جدیت در این زمینه کار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: “بیشتر بیمارانی که از بیماری کورون ویروس می میرند دچار یک بیماری زمینه ای یا دیررس هستند. البته ما موارد بسیاری را دیده ایم که یک بیمار کرونا ویروس وضعیت حاد داشته باشد.” CU در بیمارستان بستری شد اما با مراقبت برداشته شد و بهبود یافت.

جان بابایی افزود: “در استان خراسان رضوی ، شهرهای مشهد ، سبزوار ، توته حیدریه و نیشابور در وضعیت جدی تری قرار دارند. البته در سایر شهرها نیز کوید 19 بیمار وجود دارد اما این تعداد نیست.”

وی افزود: در حال حاضر برای تأمین کننده تولید اکسیژن مشکلات مالی نداریم و تنها مشکل در این مورد ظرفیت تولید کننده اکسیژن در کشور است که از نظر تعداد بسیار کم است. در نتیجه ، ما تأخیراتی در تهیه این دستگاه ها داشتیم و در بسیاری از موارد دانشگاه ها هزینه ای را برای آنها پرداخت کرده اند و منتظر تأمین شرکتهای تولیدی هستیم.

جان بابایی افزود: در این حالت به استانهایی که عمدتاً درگیر در تاج هستند اولویت داریم و ما همچنان دنبال می کنیم و امیدواریم با افزایش تعداد و ظرفیت آژانس های اکسیژن این مشکل حل شود و اکنون تمام بیمارانی که به دستگاه های تهویه مطبوع نیاز دارند دارای اکسیژن ساز هستند.

وی ادامه داد: دو شرکت دانش بنیان تهویه کننده تولید می کنند و در فاز اول حدود 2 هزار واحد از قبل خریداری شده اند و در صورت لزوم این تعداد را به 4000 واحد افزایش می دهیم.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: مؤثرترین درمان برای بیماران مبتلا به کوویید 19 پرسنل پزشکی است نه داروها و هرچه کادر پزشکی ماهر و باتجربه تر باشد احتمال نجات بیمار بیشتر است.

جانبابی افزود: یکی از مزایای ما این است که پرستاران و پزشکان ما طی 5 ماه گذشته به طور مرتب در بخش های بیمارستان حضور داشته اند ، اگرچه مطالعات بسیاری نشان داده است که تغییرات در کادر پزشکی علت بسیاری از مرگ ها در بسیاری از کشورهای اروپایی است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: استان های خراسان رضوی ، مازندران ، تهران و فارس از نظر شیوع تاج گذاری از نظر وضعیت بحرانی قرار دارند و این روند در زمان های اخیر پایدار بوده است ، اما هنوز داوری نشده است.

وی افزود: کشور ما تحت تحریم های وحشیانه قرار دارد ، به همین دلیل در اوایل شیوع کرونا ویروس سه میلیون ماسک را از انگلیس خریداری کردیم و هزینه آن را پرداخت کردیم ، اما دولت انگلیس این محموله را در فرودگاه نگه داشت و نشان داد که علیرغم تمام خواسته هایشان رفتار آنها انسانی بود. ” اینطور نیست

به گفته وبدر ، دکتر جانبابای در پایان گفت: “امروز به جایی رسیده ایم که تعداد ماسک ها و کارگاه های تولید مواد ضد عفونی کننده در کشور به حدی افزایش یافته است که ما دیگر به آنها احتیاج نداریم و همان کشورهایی که از تهیه ماسک خودداری کردند ، تعداد کارمندانشان محدود است. و دچار مشکل شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا