عمومی

کرونا؛ بیماری هزار چهره

کرونا؛ بیماری هزار چهره

دکتر علیرضا جلی با اشاره به علائم جدید این بیماری گفت: در تهران شاهد انتقال علائم تنگی نفس به علائم دستگاه گوارش بودیم. یعنی علاوه بر تب ، سرفه و درد عضلانی ، اسهال گوارشی را نیز تجربه می کنیم. البته از بین رفتن حس بو و طعم علائم جدید این بیماری است که در سراسر جهان شناخته شده است. به نظر من ، تاج باید به عنوان یک بیماری از هزار دهان در نظر گرفته شود و علائم آن در کشور ما دیده شده است. از زمان سکته مغزی در جوانان تا مشکلات قلبی ، مشکلات تنفسی و غیره ، این ویروس بسیار عجیب و فریبنده است.

دکتر جلی با اشاره به اینکه صحنه کرون در خوزستان در هر شهری قابل تکرار است ، افزود: در تهران ما هنوز به کاهش نسبی پایدار نرسیده ایم و عده ای نیز در معرض خطر هستند.

فرمانده مدیریت بیماریهای ویروس کرونا در تهران گفت: اگرچه ما در 10 روز گذشته شاهد کاهش مراجعه و بستری در بیمارستان هستیم و تعداد بیماران با جراحی خفیف رو به کاهش است ، اما نباید فریب خورده و احساس کنیم که این بیماری در تهران وجود دارد. تمام شد ، زیرا ما از ماه مارس شاهد فراز و نشیب های زیادی در سطح شهر تهران بودیم.

وی افزود: اگرچه وکتور عمومی این بیماری رو به زوال است ، اما یک وضعیت بحرانی در نظر گرفته می شود و ما نباید به این فکر شویم که کرونا در تهران به پایان رسیده است ، اما کرونا هنوز هم در کنار این رفتار و رعایت نکات بهداشتی توسط ما است. ادامه می یابد ما می توانیم با این ویروس مبارزه کنیم.

فرمانده مدیریت بیماری های تاجران تهران گفت: افت تعداد موارد در تهران به دلیل ضعف ویروس یا کاهش تعداد موارد در تهران بوده است.

دکتر جالی اضافه کرد: “تنها نگرانی ما این است که ممکن است افراد مبتلا به این بیماری همه گیر ، به تدریج از مشاوره درمانی خسته شوند ، بنابراین درخواست من از شهروندان تهرانی این است که به ادامه مشاوره درمانی ادامه دهند ، زیرا دلیل کاهش بیماران در تهران باید دلیل باشد.” روزهای اخیر با نگرانی های بهداشتی مشخص شده است.

شهید بهشتی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، درباره تصدی کرونا توضیح داد: “کرونا را می توان از سه طریق برکنار کرد ؛ اول این که ویروس به خودی خود ضعیف تر می شود و می تواند بیماریزای خود را از دست بدهد. رفتار بیولوژیکی نشان داده نشده است و ما هنوز در حال مشاهده بیماری های بیماری زای آن در سراسر جهان هستیم .

وی افزود: هرچند گفته می شود هر زمان ویروس میزبان میزبان دیگری را ترک می کند ، به طور طبیعی ضعیف تر می شود ، اما تعداد این سفرها زیاد است و احتمال ابتلا به این بیماری بین 35 تا 50 نفر احتمالاً تا حدودی کاهش می یابد.

جالی گفت: “در علم ویروس شناسی اصطلاحی برای سقط خودبخودی طبیعت وجود دارد و بعضی از ویروس ها به تدریج پس از مدتی در طبیعت ناپدید می شوند و راه زندگی خود را با ویروس آنفلوانزا H1 پیدا نمی کنند.” N1 یا مورس نشان داد.

فرمانده مدیریت بیماری کرونا در تهران گفت: راه دوم برای خلاص شدن از تاج درمانی و راه سوم واکسیناسیون است ، در غیر این صورت باید هنوز تاج را به عنوان میهمان جامعه بشری در نظر بگیریم.

جالی با اظهارنظر درباره زمان کشف واکسن کورون ویروس ، اظهار داشت: در دو هفته گذشته خبرهای امیدوارکننده ای درباره کشف واکسن وجود داشته است. با این حال ، برای ویروس جدیدی که هنوز ساختار آن مشخص نیست آکازینا فرآیند ایجاد وقت گیر است.

وی افزود: حداقل 18 ماه طول می کشد تا بیماری مانند koronavirus تشخیص داده شود ، اما پیش بینی می شود سرعت بالای مراکز تحقیقاتی باعث کاهش زمان تشخیص کورو ویروس شود.

وی تصریح کرد: البته اگر فرد مبتلا به کورو ویروس به اندازه کافی آنتی بادی ایجاد کند و زنده بماند ، فرد از این بیماری در امان خواهد ماند.

وی تأکید کرد: توجه داشته باشید که سناریوی خوزستان در هر شهری قابل تکرار است و به همین دلیل ما نگران هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ویروس ممکن است توسط انسان ساخته شده باشد ، گفت: برخی از مواردی که در این بیماری اتفاق می افتد ، این ظن را که توسط انسان ساخته شده تقویت می کند ، مثلاً بعضی اوقات داروهای ضد ابولا در بالای آن قرار دارند. این کار می کند ، بعضی اوقات به داروهای ضد ایدز پاسخ مثبت می دهد و … تقریباً در بایگانی های پزشکی ویروس پیدا نمی کنیم. البته طبق گفته سازمان بهداشت جهانی ، این ویروس یک ویروس طبیعی است که در ابتدا توسط خفاش ها منتقل شده و سپس از طریق واسطه به انسان منتقل می شود.

وی گفت: “دوستان ما در وزارت بهداشت پروتکل بسیار ویژه ای را نوشتند که پس از دال فطر در رستوران ها اعمال می شود.” البته باید مطابق با توصیه های بهداشتی باشد. جداول شروع شده است ، اما توصیه ما به مردم این است که نکات بهداشتی را رعایت کنید. هر سفیدی شکننده است و اتفاقات بد می تواند رخ دهد. البته باید بگویم که شرایط فعلی برای سفر مساعد نیست و بهتر است سفر دیگری را به تعویق بیندازید.

دکمه بازگشت به بالا