عمومی

کرمانشاه رتبه یک تولید نخود را دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

کرمانشاه رتبه یک تولید نخود را دارد - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید جاوید ساداتی نژاد شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با حضور رئیس جمهور و نیروهای دولت اظهار داشت: استان کرمانشاه یکی از استان های پیشرو در حوزه کشاورزی و جایگاهی که در گذشته داشته است. کرمانشاه و شهر ماهیدشت به گونه ای بود که نگرانی از تمام شدن گندم در کشور وجود نداشت.

وی افزود: در استان کرمانشاه 900 هزار هکتار زمین کشاورزی با تولید 5.5 میلیون تن محصولات کشاورزی وجود دارد که بر اساس این آمار 30 درصد از جمعیت کرمانشاه به کشاورزی مشغول هستند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: محصول نخود به ارزش 40 هزار میلیارد تومان در استان کرمانشاه که توانسته مقام اول تولید نخود را در کشور به خود اختصاص دهد و بر این اساس در استان ما 160 هزار تولیدکننده وجود دارد.

وی گفت: امسال تولید گندم در استان 10 درصد افزایش داشته و تاکنون 420 هزار تن گندم به استانداری کرمانشاه فروخته شده و تاکنون تولید گندم نسبت به سال گذشته 32.8 درصد افزایش داشته است. 5,150,000 تن.

ساداتی نژاد گفت: بازگشت منابع تبدیل ارزش اضافی به کشاورز و عدم رشد صنعت گلخانه ای در استان از جمله موارد مهمی است که در استان نیازمند توجه است.

وی با توجه به مصوبه در نظر گرفته شده مربوط به کشاورزی استان کرمانشاه گفت: 3 هزار میلیارد در زمان معین در استان هزینه می شود که برای تکمیل شبکه آبیاری، انتقال آب و سیستم آبیاری و کانال یک هزار و 385 میلیارد تومان می شود. مرمت و لایروبی 45 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین افزود: راه بین مزارع 100 میلیارد تومان، ایجاد و احداث شهرک های کشاورزی و دامپروری 150 میلیارد تومان، اجرای طرح های آبخیزداری 400 میلیارد تومان. تدارکات و تجهیز واحدهای حفاظتی و انقراض از دیگر مصوبات دولت برای کشاورزی استان کرمانشاه 15 میلیارد تومان برای آتش سوزی جنگل ها، 100 میلیارد تومان برای حفاظت از جنگل زاگرس و احیای مراتع و مقابله با ریزگردها است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت باغ 25 هزار هکتار است دیم توسعه و احیای باغات کرمانشاه دیم165 میلیارد تومان برای کشت اراضی شیبدار و گیاهان دارویی در نظر گرفته شده است.

ساداتی نژاد گفت: 210 میلیارد تومان ساماندهی و صدور اسناد و اراضی استانی، 170 میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع شیلات، 250 میلیارد تومان. تدارکات آب آشامیدنی حیوانات و عشایر، اصلاح جاده ها و ساماندهی اسکان عشایر و تکمیل ایستگاه های قرنطینه ۱۰ میلیارد تومانی و مبارزه با آفات از جمله مصوبات این سفر است.

دکمه بازگشت به بالا