جامعه و خانواده

کدام غذاها بدن را از کم آبی نجات می‌دهند؟

کدام غذاها بدن را از کم آبی نجات می‌دهند؟

در روزهای اواسط تابستان و زمانی که گرما به اوج خود می رسد، خطر گرمازدگی تهدیدی جدی برای همه افراد به خصوص کسانی است که مجبور به ترک خانه هستند. اما چگونه می توانیم راهی برای جلوگیری از احتمال گرمازدگی و کم آبی بدن پیدا کنیم؟

به گزارش دنیای 77، غذاهای حاوی آب نه تنها کالری کمی دارند و به کاهش وزن کمک می کنند، بلکه انتخاب خوبی برای جلوگیری از کم آبی بدن هستند. در حالی که نوشیدن آب بهترین راه برای هیدراته کردن است، شما همچنین می توانید با خوردن برخی مواد غذایی بدن خود را هیدراته کنید.

طبق اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، مصرف مواد غذایی زیر می تواند در تامین آب مورد نیاز بدن موثر باشد:

_ ماست: یک بسته ماست ساده حاوی ۸۵-۸۸ درصد آب است. علاوه بر این، استفاده از آن نیاز به کلسیم و برخی ویتامین های گروه B مانند ویتامین B12 و ریبوفلاوین را از بین می برد. هنگام خرید ماست، حتما نوع پروبیوتیک را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انتخاب کنید.

سالاد سبز: دو فنجان سالاد با سبزیجات سبز حاوی 15 کالری و 90 درصد آب است. این سبزیجات سرشار از مواد مغذی مانند فولات، ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان هستند و به حفظ سلامت چشم و پوست کمک می کنند.

توت فرنگی: سرشار از ویتامین C، فولات و ویتامین B برای رشد سالم سلول های جدید. توت فرنگی 91 درصد آب، زغال اخته 85 درصد آب و تمشک 85 درصد آب در هر فنجان است.

_هندوانه: یک هندوانه حدود 92 درصد آب است. هندوانه منبع خوبی از ویتامین C است و لیکوپن و آنتی اکسیدان های آن به محافظت در برابر سرطان و بیماری های قلبی کمک می کند.

اسفناج: اسفناج سرشار از فیبر است. 92 درصد آب دارد. اسفناج حاوی آنتی اکسیدان است و یک فنجان در روز 15 درصد از نیاز ویتامین E را تامین می کند.

گوجه فرنگی: در هر زمانی از سال موجود است. به عنوان میان وعده، می توانید یک کاسه گوجه فرنگی با پنیر و کشمش میل کنید. گوجه فرنگی حاوی 94 درصد آب است و بهترین انتخاب برای رفع تشنگی در طول روز است.

_ خیار: یک فنجان خیار خرد شده ۹۵ درصد آب دارد. خیار حاوی فیبر و برخی ویتامین ها از جمله ویتامین C است و یک فنجان از آن 6 درصد نیاز روزانه به این ویتامین ها را تامین می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا