حوادث و رویداد

کاهش چشمگیر مصدومان چهارشنبه آخر سال طی سال های گذشته

کاهش چشمگیر تلفات در چهارشنبه آخر سال در سال های گذشته

رئیس آموزش مرکز اورژانس تهران با تاکید بر لزوم آموزش پیشگیری از سوختگی به ویژه در چهارشنبه آخر سال خاطرنشان کرد: میزان سوختگی در چهارشنبه آخر سال (از اول اسفند ماه تا پایان همان سال) کاهش یافته است. از حدود 1256 مورد به 94 تا 318 مورد در سال با توجه به تاثیر آموزش بر این موضوع.

به گزارش دنیای 77، سعید آنلاین سروش وی در نشست خبری به مناسبت روز ملی پیشگیری از سوختگی (اول آذرماه) در بیمارستان حضرت فاطمه (س) به اهمیت پیشگیری از سوختگی به ویژه چهارشنبه آخر سال پرداخت و گفت: چهارشنبه گذشته بیشترین آسیب را شاهد بودیم. سن ما معمولا بین 6 تا 18 سال است و بیشتر این حوادث بر روی آسیب های چشمی و سپس سوختگی متمرکز است.

وی با اشاره به دو سال اخیر آموزش پیشگیری از آتش سوزی در مدارس طی دو سال گذشته توسط اورژانس، ادامه داد: در حال حاضر به دلیل اپیدمی کووید 19 این آموزش ها به صورت عملی انجام می شود. ما همچنین طرح «همکار اضطراری» داریم و در تلاش هستیم افراد را آموزش دهیم. مردم ما هنوز نحوه برخورد با سوختگی را بلد نیستند تا مرکز درمانی دیگر درگیر نباشد، روند درمان زمان زیادی نبرد و وضعیت بیمار بدتر نشود. در این مورد ما نیاز به آموزش داریم.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا