اقتصادی

کاهش قیمت گوشت منجمد و برنج خارجی

کاهش قیمت گوشت منجمد و برنج خارجی

معاون بازرگانی در امور جهاد کشاورزی از کاهش قیمت گوشت منجمد و برنج خارجی بر اساس مصوبه ستاد کنترل بازار دولت خبر داد.

به گزارش دنیای 77، سعید راد با اعلام این خبر افزود: روز گذشته در جلسه کنترل بازار دولت در خصوص محصولات اساسی تصمیم خوبی گرفته شد و برنامه ریزی برای عرضه و عرضه محصولات اساسی به گونه ای است که اتفاقی نیفتد. مشکل در این مورد.» سهمیه کالاهای اساسی برای همه استان ها تعیین شده و از طریق اداره کل امور دام و معاونت بازرگانی در حال تامین است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور همواره بر ارزان شدن سفره مردم تاکید داشت، افزود: در مذاکرات مرغ و تخم مرغ قاطعانه اعلام می کنیم که صلح آمیزترین سال را شاهد هستیم. قیمت مجاز مرغ یک کیلویی 31000 تومان و حداکثر عرضه مرغ 31000 تومان می باشد. یعنی مرغ داغ از 26 هزار تومان به 31 هزار تومان داده شد. همچنین قیمت مرغ منجمد 20000 تن در هر کیلوگرم است. در حال برنامه ریزی برای صادرات مرغ و تخم مرغ هستیم.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در خصوص برنج نیز در ستاد کنترل بازار دولت تصمیم گیری شده است. برنج هندی کیلویی 24 هزار تومان تا 18 هزار و 500 تومان، برنج پاکستانی 25 هزار تومان تا 20 هزار تومان و تایلندی 12 هزار و 500 تومان در هر کیلوگرم پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: گوشت گاو منجمد نیز با قیمت کیلویی 100 هزار تومان عرضه می شود.

به گفته این مقام مسئول، روغن و شکر با قیمت مصوب قبلی عرضه می شود.

راد در یک برنامه تلویزیونی خاطرنشان کرد: گوشت گاو داغ هم اکنون به قیمت هر کیلو 140 هزار تومان در بسته بندی و 120 هزار تومان به صورت چرخ کرده توزیع می شود. شرکت پشتیبانی امور دام جهت کمک و تولید دامداران اقدام به خرید تضمینی دام سبک و سنگین از دامداران نموده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت جهاد برنامه ای برای صرفه جویی و کنترل قیمت اقلام ضروری در ماه رمضان دارد؟ وی گفت: تمهیداتی برای تامین اقلام ضروری ماه مبارک رمضان از جمله برنج، شکر، روغن و خرما اندیشیده شده است. جلساتی را با انجمن خرما و کشاورزان استان میوه برگزار کرده ایم و خرما نیز حفظ شده و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چگونه می توان قیمت برنج ایرانی را در توزیع برنج خارجی کاهش داد؟ وی گفت: امسال به دلیل خشکسالی و عدم برداشت شالی از اراضی قابل کشت، تولید شالی نسبت به سال قبل حدود 30 درصد کاهش داشته است. نیاز سالانه کشور به برنج 3 میلیون و 500 هزار تا 3 میلیون و 600 هزار تن است که حدود 2 میلیون و 300 هزار تن از تولید داخل و مابقی از واردات تامین می شود. امسال حدود 1.5 تا 1.6 میلیون تن شلتوک جمع آوری کرده ایم.

راد در ادامه توضیح داد: به عنوان مثال در شهریور ماه قیمت برنج هاشمی در گیلان 35 هزار و 300 تومان و در مازندران 39 هزار تومان بود که در بهمن ماه به ترتیب به 63 و 66 هزار تومان رسید. وزارت کشاورزی برای کنترل قیمت برنج برای اولین بار قیمت خرده فروشی برنج را اعلام کرد. 36 هزار تومان. این وزارتخانه همچنین با توزیع برنج هندی، تایلندی و پاکستانی توانسته قیمت برنج ایرانی را در بازار کاهش دهد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا