جامعه و خانواده

کاهش دما تا ۵ درجه در بیشتر نقاط کشور/پیگیری اطلاعات صحیح فقط از سازمان هواشناسی

کاهش دما تا ۵ درجه در بیشتر نقاط کشور/پیگیری اطلاعات صحیح فقط از سازمان هواشناسی

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی با بیان اینکه مردم فقط باید اطلاعات دقیق سازمان هواشناسی را دنبال کنند، خاطرنشان کرد: دمای هوا از روز یکشنبه (21 تیرماه) بین 3 تا 5 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

به گزارش دنیای 77، با شروع تابستان دما افزایش می یابد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی چند روز گذشته ایستگاه های هواشناسی دهلران، شوش، بستان، کشاورزی اهواز و بندرماهشهر دمای بالای 50 درجه را ثبت کردند. پیش بینی می شود دمای هوا در برخی نقاط کشور در تیرماه به 1.5 برسد. درجه بالاتر از حد نرمال و بدون باران.

اکنون پس از گذشت دو هفته از تابستان، اخباری مبنی بر نفوذ موج سرمای مکرر تا پایان سال جاری در شبکه های مجازی دست به دست می شود. صادق ژیان در گفت وگو با دنیای 77. وی با تکذیب خبر منتشر شده گفت: اخبار منتشر شده مبنی بر سردی هوا تا پایان تابستان صحت ندارد. این کاهش دما در هفته جاری نسبی و بین 3 تا 5 درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت دمای هوا در هفته جاری گفت: امروز (20 تیرماه) هوای گرم در کشور ادامه دارد اما از فردا (21 تیرماه) ممکن است دمای هوا در استان های شمالی به 3 تا 3 تا نسبی کاهش یابد. 5 درجه.” بخشی از کشور و امواجی که از اواسط هفته گذشته تا امروز بر کشور حاکم شده و دلیل افزایش دما برطرف شده و دمای ما نسبتاً کمتر خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات اقلیمی ادامه داد: بیشینه دمای هوای تهران در هفته گذشته 39 و 40 درجه سانتیگراد و در روزهای اخیر حداقل دمای هوا 24 درجه سانتیگراد و کمینه آن 21 درجه سانتیگراد بوده است. .

وی گفت: کاهش دما در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه خواهد بود و از چهارشنبه مجدداً افزایش جزئی دما خواهیم داشت.

ژیان در پایان می گوید: کاهش دما عمدتا در شمال پیش بینی می شود اما در جنوب کشور مانند اهواز کاهش نسبی دما در روز یکشنبه (21 تیرماه) پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا