ورزش

کاروان کاراته ایران با ۳۹ مدال قهرمان آسیا شد/ یک طلا و ۳ نقره در روز پایانی

کاروان کاراته ایران با ۳۹ مدال قهرمان آسیا شد/ یک طلا و ۳ نقره در روز پایانی

به گزارش شفاف، در آخرین روز از رقابت های کاراته قهرمانی آسیا 2021 قزاقستان، جبیح الله پورشیب نماینده ایران در وزن 84- کیلوگرم، علی مسکینی در وزن 60- کیلوگرم صالح ابزاری به مدال طلا دست یافتند. مبینا حیدری در وزن 68- کیلوگرم با غلبه بر حریف خود در وزن 68- کیلوگرم به مدال نقره سنگین وزن و در وزن دست یافت.

جبیح الله پورشیب در فینال وزن 64 کیلوگرم ریکیتو شیمادا از ژاپن را با نتیجه 4 بر 3 شکست داد و به مقام اول آسیا دست یافت.

پورشیب روز قبل (سه شنبه) در دیدار اول یانوک بیک از کره جنوبی را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد، در بازی دوم انس بصارت از فلسطین در هانتی پیروز شد و سپس با نتیجه 4 بر 2 مغلوب مازن شد. الدغیل از عربستان سعودی. به فینال رسید.

در فینال وزن 60 کیلوگرم علی مسکینی با شکست 2 بر یک مقابل عبدالله حمد از اردن به مدال نقره رسید.

وی در نخستین مبارزه روز گذشته با نتیجه 3 بر 2 بدر الوطایی از عربستان را شکست داد، سپس با نتیجه 4 بر 2 سانکار هاری از مالزی را شکست داد و در دیدار سوم با شکست 4 بر 2 رافائل آکپاروف از قرقیزستان به فینال راه یافت.

اما در فینال وزن 84+ کیلوگرم، صالح ابزاریو با قبول شکست 4 بر صفر مقابل طارق حمدی از عربستان (نایب قهرمان المپیک توکیو) به مدال نقره رسید.

آذری روز گذشته در دور نخست منگلی بین از کامبوج را 7 بر صفر شکست داد، سپس عثمان 2 بر یک مجید از عراق را شکست داد و در دور سوم سلیمان المولا از امارات را شکست داد. بذار نهایی بشه

در وزن 68 کیلوگرم بانوان، مبینا حدری نماینده ایران در فینال با نتیجه 9 بر 2 کایو ساموآ از ژاپن را شکست داد و به مدال نقره رسید. حیدری پیش از این در رده سنی امید به مدال طلا دست یافته بود.

وی در دور اول در دور اول لی وونگ چوک از هنگ کنگ را با نتیجه 4 بر 1 شکست داد و سپس 10 بر 2 آسل کانا از قزاقستان را شکست داد و سپس 2 بر صفر فاطمه خصیف از امارات را شکست داد. به فینال رسید.

به گزارش شفاف، در پایان رقابت های رده های سنی قهرمانی آسیا در قزاقستان، ایران با مجموع 39 مدال شامل 14 طلا، 10 نقره و 15 برنز بر سکوی نخست آسیا ایستاد.

قزاقستان با 11 طلا، 8 نقره و 13 برنز نایب قهرمان و ژاپن با 8 طلا، 1 نقره و 1 برنز در رده سوم آسیا قرار دارد.

دکمه بازگشت به بالا