عمومی

چگونه تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنیم

اینستاگرام یکی از پر کاربردترین شبکه‌های اجتماعی در بین کاربران است. این برنامه توانسته مخاطبین زیادی را به خود جذب کند. طیف گسترده‌ای از افراد از معمولی ترین اقشار تا ورزشکاران، سیاستمداران و حتی سلبریتی‌ها از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند. اما این برنامه علاوه بر همه‌ی مزایایی که دارد، ممکن است در عین حال با به سرقت رفتن اطلاعات شما به شدت آسیب رسان نیز باشد. بهترین روش برای مقابله با هک شدن در این برنامه، فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام است. اگر با این قابلیت آشنایی ندارید، در مجله تبلیغچه به بررسی این ویژگی مهم در بزرگترین شبکه‌ی ارتباطی دنیا خواهیم پرداخت.

چگونه تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنیم
تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام

تایید دو مرحله ای اینستاگرام چیست؟

در حالت عادی ورود به برنامه اینستاگرام بسیار ساده است. شما تنها باید با وارد کردن آیدی و گذرواژه به حساب کاربری خود وارد شوید. هرچه دسترسی به یک برنامه راحت باشد، علاوه بر اینکه امکان استفاده و ورود به آن برای شما را راحت خواهد کرد ، این موضوع به هکرها و سارقین اینترنتی نیز کمک می‌کند تا به راحتی حساب شما را هک کرده و اطلاعات آن را بدزدند.

بنابراین یکی از بهترین راهکارهایی که می‌توان با استفاده از آن از دسترسی افراد دیگر از جمله هکرها به حساب خود جلوگیری کنیم، استفاده از قابلیت تایید دو مرحله‌ای یا two-factor authentication است. در ادامه به نحوه‌ی فعالسازی این قابلیت در این برنامه خواهیم پرداخت.

نحوه‌ی فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام

فعالسازی و استفاده از این قابلیت به سادگی ممکن خواهد بود. روند فعالسازی این ویژگی بسیار آسان بوده و هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد. همچنین اگر از اکانت شخصی یا بیزینس در این برنامه استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم در اسرع وقت پیج خود را از دست دزدهای مجازی نجات دهید. برای ایجادtwo-factor authentication و روشن کردن آن در اکانت باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا باید وارد تنظیمات اینستاگرام شوید.
تایید دومرحله‌ای در Instagram 1
تایید دومرحله‌ای در Instagram 1
  1. در ادامه کافی است از منوی موجود در بخش تنظیمات، گزینه‌ی security را انتخاب کنید.
تایید دومرحله‌ای در Instagram 2
تایید دومرحله‌ای در Instagram 2
  1. در ادامه برای فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام باید عبارت انگلیسی معادل این قابلیت، یعنی two-factor authentication را پیدا کنید و وارد آن شوید.
تایید دومرحله‌ای در Instagram 3
تایید دومرحله‌ای در Instagram 3
  1. اگر مراحل گفته شده را به درستی پیش رفته باشید، با صفحه‌ی زیر مواجه خواهید شد. برای ادامه کار باید روی دکمه‌ی آبی رنگ Get started کلیک کنید.
تایید دومرحله‌ای در Instagram 4
تایید دومرحله‌ای در Instagram 4
  1. در این مرحله شما با دو گزینه مواجه می‌شوید. این دو گزینه هر یک کاربردهای مختلفی با یکدیگر دارند.
تایید دومرحله‌ای در Instagram 5
تایید دومرحله‌ای در Instagram 5

با انتخاب گزینه‌ی اول شما قادر خواهید بود که کد احراز هویت خود را در روند ورود به برنامه از طریق اپلیکیشن دریافت کنید. این اپلیکیشن‌ها را اینستاگرام در ادامه به شما معرفی خواهد کرد و در صورتی که آن‌ها را روی گوشی خود نداشته باشید، می‌توانید اقدام به نصب هر یک کنید. اما پیشنهاد ما برای فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام استفاده از روش دوم است. در این روش کد های ارسالی به شماره تلفن شما ارسال خواهد شد. بنابراین باید تلفن خود را وارد کنید. ما با روش دوم که کاربرد بهتری دارد، آموزش را ادامه می‌دهیم.

  1. پس از انتخاب روش دوم، اینستاگرام از شما یک شماره تلفن می‌خواهد. با وارد کردن تلفن در کادر قرمز رنگ مشخص شده، روی دکمه‌ی آبی رنگ پایین صفحه کلیک کنید.
تایید دومرحله‌ای در Instagram 6
تایید دومرحله‌ای در Instagram 6
  1. حال کافی است که منتظر ارسال کد توسط Instagram بمانید و برای احراز هویت در بخش مشخص شده وارد کنید. در انتها دکمه‌ی next را لمس کنید.
تایید دومرحله‌ای در Instagram 7
تایید دومرحله‌ای در Instagram 7
  1. در گام آخر تنها باید گزینه‌ی done را انتخاب کنید.
تایید دومرحله‌ای در Instagram 8
تایید دومرحله‌ای در Instagram 8

اکنون اکانت شما از تایید دو مرحله‌ای بهره می‌برد. بنابراین امکان هک شدن اطلاعات حساب شما به شدت کاهش خواهد یافت. به عبارت دیگر هر وقت بخواهید وارد حساب کاربری خود شوید، علاوه بر وارد نمودن گذرواژه، باید حتما کد ارسالی به گوشی خود را نیز برای احراز هویت وارد کنید.

کدهای ارسال شده در پایان فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام چیست؟

بگذارید ضرورت این کدها را به یک مثال به شما توضیح دهیم. ابتدا اگر روند فعالسازی تایید دو مرحله ای را به درستی طی کرده باشید، با صفحه‌ای مانند تصویر زیر روبرو می‌شوید.

کدهای ریکاوری در تایید دو مرحله‌ای
کدهای ریکاوری در تایید دو مرحله‌ای

اما کدهای ریکاوری چیست. تا قبل از فعالسازی این قابلیت اگر گوشی شما به سرقت می‌رفت یا سیم کارت شما می‌سوخت، هیچ نگرانی بابت اینستاگرام وجود نداشت. چرا که می‌توانستید اطلاعات حساب خود را در یک دستگاه دیگر وارد کنید. اما اگر دقت کرده باشید، این روش وابسته به سیمکارت می‌باشد. یعنی اینکه شما برای استفاده از آن حتما باید کد ارسالی به شماره خود را وارد کنید.

حال اینستاگرام با ارسال این کدهای ریکاوری به کاربران اجازه می‌دهد که در مواقع اضطراری نیز بتوانند با استفاده از این کد ها وارد حساب خود شوند. با این ترتیب حتما باید از این اعداد پس از فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام اسکرین شات بگیرید.

ارائه شده توسط : https://tablighche.com/

دکمه بازگشت به بالا