استانی

چرا یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی قابل برداشت نیست؟

چرا یارانه 300 و 400 هزار تنی قابل برداشت نیست؟

دولت تا ماه گذشته ۴۵ هزار تن یارانه داده بود. کل اعتبار ماهانه مورد نیاز برای پرداخت آن سه هزار میلیارد تومان بود. اما تعداد معیشت های جدید حدود 7 تا 8 برابر است.

به گفته بورنر؛ یارانه جدید شب گذشته به حساب صاحب خانه واریز شد. اما پس از مدتی مشخص شد که محصول قابل برداشت نیست.

یارانه های 300 و 400 هزار تنی به حساب صاحب خانه واریز شده و حتی اقساط وام کرونا نیز از این سپرده ها کسر شده است اما قرار نیست مبلغ واریز شده برداشت شود.

بر اساس پیامکی که این بانک برای مردم ارسال کرده است، امکان برداشت سپرده طبق اطلاعیه بانک مرکزی وجود ندارد. احتمالاً عاملی است که نشان می دهد چرا آنها اینقدر ضعیف عمل می کنند.

روند ارائه یارانه به این صورت است که لیست مشمولان توسط وزارت کار و سازمان هدف تعیین می شود، وام های لازم توسط بانک مرکزی ارائه و در اختیار بانک های عامل قرار می گیرد و در مرحله بعد مبلغ به مردم می رسد. حساب.

تنها فرض عدم برداشت یارانه جدید این است که اعتبار مورد نیاز تامین نشده است.

25000 میلیارد تومان اعتبار

دولت تا ماه گذشته ۴۵ هزار تن یارانه داده بود. کل اعتبار ماهانه مورد نیاز برای پرداخت آن سه هزار میلیارد تومان بود. اما تعداد معیشت های جدید حدود 7 تا 8 برابر است. یعنی دولت برای تامین این یارانه به حدود 25 هزار میلیارد تومان پول نقد نیاز دارد. اعتباری که یا وجود ندارد یا از قبل برنامه ریزی نشده است.

به نظر می رسد تصمیم دولت برای افزایش یارانه ها و تجمیع یکباره گرفته شده است. البته از سال گذشته تاکنون بارها و بارها دولتمردان از تجمیع و تامین مالی 400 هزار تومانی صحبت کرده اند اما فاز اجرایی احتمالا ناگهانی بوده است.

چرا که معاون مالی دولت درست یک روز قبل از سخنان رئیس جمهور اعلام کرد که یارانه در حال بررسی است و کارشناسان هنوز آمار نهایی یارانه را نداده اند.

اما در عرض 24 ساعت کارشناسان به نتیجه رسیدند و نحوه اجرا و میزان یارانه را مشخص کردند. این ناهماهنگی نشان می دهد که دولت به یکباره تصمیم به اعطای 300 و 400 هزار تن کمک هزینه زندگی گرفته است و این احتمالاً به دلیل کمبود اعتبار است.

دکمه بازگشت به بالا