عمومی

چرا همیشه خسته‌ایم؟ – دنیای 77

چرا همیشه خسته‌ایم؟ - دنیای 77

بسیاری از مردم می پرسند: “چرا من همیشه حتی وقتی به اندازه کافی می خوابم احساس خستگی می کنم؟”

به نقل از دنیای 77 و اخبار آنلاین«اگر با احساس شادابی از خواب بیدار شوید و بتوانید فعالیت های روزانه خود را بدون خستگی انجام دهید، نشان می دهد که خواب سالمی داشته اید.

مارک بولوس، متخصص مغز و اعصاب و متخصص سلامت خواب در بیمارستانی در تورنتو، می‌گوید اگر از خواب بیدار می‌شوید که انگار یک ماراتن دویده‌اید یا تمام شب را بیدار بوده‌اید (و احتمالاً بیدار بوده‌اید)، این یک پرچم قرمز است. این یک هشدار است امضاء کردن.

بولوس می‌گوید دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود افراد احساس خستگی کنند، و هم عوامل پزشکی و هم عوامل روان‌شناختی می‌توانند در آن نقش داشته باشند. پزشک ممکن است آزمایش‌های خونی مختلفی از جمله فریتین (آهن) و سطوح ویتامین را تجویز کند.

اگر متوجه شدید که کمبود آهن دارید، پزشک ممکن است انواع مکمل‌های آهن را توصیه کند تا به شما در رسیدن به سطح مناسب با حداقل عوارض جانبی کمک کند. همچنین ممکن است پزشک شما را از نظر مشکلات احتمالی تیروئید، مانند کم کاری تیروئید، که می تواند به عنوان یک علامت اولیه باعث خستگی شود، غربالگری کند.

جدا از این دلایل، ممکن است اختلال خواب زمینه ای داشته باشید. بولاس می‌پرسد، اگر هنگام خواب با صدای بلند خروپف می‌کنید یا نفس نمی‌کشید، ممکن است آپنه خواب باشد. (آپنه خواب وضعیتی است که در آن تنفس فرد در طول خواب قطع می شود. افراد مبتلا به آپنه خواب اغلب دچار وقفه و توقف در تنفس خود می شوند.)

تمایل به حرکت دادن مداوم پاها، که می‌تواند نشانه‌ای از سندرم پای بی‌قرار باشد – وضعیتی که در حدود 7 تا 10 درصد افراد رخ می‌دهد و با اضطراب و افسردگی مرتبط است – نیز می‌تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد.

افرادی که با کووید درازمدت سر و کار دارند نیز ممکن است مشکلات خواب را تجربه کنند زیرا این ویروس می تواند بخشی از مغز را که خواب را مدیریت می کند تحت تاثیر قرار دهد.

بولاس در پایان می گوید: «پس از بررسی همه این عوامل، اگر مشکل خواب دارید، ممکن است نیاز به ارجاع به یک متخصص خواب داشته باشید.

منبع: BestHealthMag

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا