سلامت

چرا باید قبل از غذا سالاد و سبزی جات مصرف کنیم؟

چرا باید قبل از غذا سالاد و سبزی جات مصرف کنیم؟

اخبار آفتاب:

دکتر مرجان مهدوی روشان با اشاره به اینکه وضعیت ناشی از شیوع بیماری عروق کرونا ویروس قلب حرکت افراد را محدود کرده است ، گفت: صندلی وجود دارد

وی با اشاره به افزایش چاقی در افراد در هر سنی به ویژه کودکان و نوجوانان ، افزود: متأسفانه چاقی کودکان علت بسیاری از بیماری ها در جوانان است و افراد چاق در کودکی به احتمال زیاد به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی مبتلا می شوند. و عروقی و دیابت و فشار خون بالا و کبد چرب باعث افزایش آنها می شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطرنشان کرد: چاقی در دوران کودکی احتمال بلوغ در دوران بلوغ را افزایش می دهد و یک دوره بلوغ شاد به خودی خود مشکلات زیادی را در دوران کودکی ایجاد می کند و افزود: برخی از کودکان چاق در دوران کودکی نیز دچار کبد چرب و کبد چرب می شوند. نوجوانی است.

مهدوی روشان با بیان اینکه توده چربی در بدن باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می شود ، اظهار داشت: هرچه توده چربی در بدن بیشتر باشد ، سیستم ایمنی بدن چاق و ضعیف تر ، احتمال بیماری عروق کرونا ویروس قلب و سایر بیماری های ویروسی را افزایش می دهد. . متأسفانه این تصور غلط وجود دارد که پرخوری و چاقی باعث قویتر شدن افراد می شود.

وی گفت: طبق آمار ، درصد زیادی از افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس دارای اضافه وزن و چاقی هستند و احتمال مرگ این افراد در اثر بیماری عروق کرونا ویروس بیشتر است.

این متخصص تغذیه با تأکید بر لزوم جلوگیری از چاقی در کودکان و نوجوانان افزود: در بسیاری از موارد غذا نمی خوریم زیرا احساس گرسنگی می کنیم و بدن به غذا احتیاج دارد و می خواهیم بیکاری خود را برطرف کنیم ، این بدان معناست که وقتی کسل شدیم دوست هستیم. سرمان را با غذا گرم می کنیم و از روی عادت به یخچال می رویم ، بنابراین باید هر روز برنامه ریزی کنیم و اوقات فراغت و بیکاری خود را با مطالعه ، ورزش ، کارهای خانه و غیره پر کنیم تا سرمان گرم شود.

وی تهیه غذاهای پرکالری مانند کیک و شیرینی به خصوص در زمان کرونا را دلیل دیگر افزایش چاقی عنوان کرد و افزود: باید چربی کمتری به رژیم غذایی خود اضافه کنیم و غذاهای سرخ کردنی زیادی برای کودکان تهیه نکنیم. میان وعده های پرکالری مانند چیپس ، پفک ، شیرینی و شکلات باعث افزایش وزن ما می شوند و باید به سمت تنقلات سالم مانند میوه ها ، شیر و میان وعده های معمولی حرکت کنیم.

مهدوی روشان با اشاره به پاسخ ایمنی کودک به برخی غذاها گفت: غذاهایی که کودکان به آنها حساسیت دارند باید از رژیم غذایی آنها حذف شوند و ما باید از گزینه های جایگزین استفاده کنیم. البته حساسیت های غذایی در بزرگسالان از بین می روند.

متخصصان تغذیه با اشاره به اینکه کودکان چاق باید قبل از وعده اصلی غذای خود سالاد و سبزیجات بخورند ، افزود: سبزیجات معده را پر می کنند و به طور هم زمان منجر به اضافه وزن نمی شوند ، بنابراین فرد نمی خواهد با خوردن سالاد قبل از وعده اصلی غذای کامل بخورد و پرخوری کند. اما وقتی کودک گرسنه است ، برای اینکه احساس سیری کند ، باید مقدار زیادی غذا بخورد.

وی با تأکید بر لزوم خوردن سالاد و سبزیجات قبل از انواع وعده های اصلی غذایی خاطرنشان کرد: سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی ، خیار و هویج علاوه بر مهار اشتها ، چرب نیستند و ویتامین های ضروری بدن را تأمین می کنند. او انجام می دهد.

مهدوی روشان با بیان اینکه نباید بیش از حد میوه مصرف کنیم ، خاطرنشان می کند: بادام و پوسته گیاهی نیز چربی های مفیدی هستند ، اما کالری زیاد آنها باعث چاقی می شود و کودکان دارای اضافه وزن مغزهای بسیار کمی می خورند و نیازی به خوردن تمام مغزها ندارند.

همچنین متخصصان تغذیه فعالیت در طول روز را که مانع از اضافه وزن می شود مفید دانستند و گفتند: امروزه مکان های کمتری در خانه وجود دارد اما حداقل نیم ساعت ورزش در طول روز باعث افزایش ضربان قلب و تنگی نفس می شود. پاییز راهی برای جلوگیری از چاقی است و می توانیم در خانه راه برویم.

دکمه بازگشت به بالا