عمومی

چرا باتری های نوت 4 سریع خراب می شوند؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]گوشی سامسونگ نوت 4  را می توان به نوعی تکمیل شده گوشی نوت 3 دانست، زیرا این دو مدل از نظر طراحی و شکل ظاهری مشابه هم بوده و تنها تفاوت ان ها در بخش سخت افزاری دستگاه است، این مدل گوشی  در سال 2014 توسط شرکت سامسونگ گلکسی به بازار جهانی عرضه شد که همانند سایر مدل های دیگر نوت مورد استقبال قرار گرفت.

نوت 4  با توجه به امکانات و قابلیت هایی که از ان برخوردار است هنوز هم توجه کاربران زیادی را به سمت خود جلب می کند از این رو می توان ان را در زمره گوشی های قابل اعتماد سامسونگ به شمار آورد.

اما متاسفانه برخی از کاربران اعلام کرده اند گوشی نوت 4  اگرچه دارای امکانات فراوانی بوده اما در زمینه باتری مشکل دارد و  سریع خراب می شوند.

ما در ادامه این مقاله به بررسی این که چرا باتری های نوت 4 سریع خراب می شوند می پردازیم برای کسب اطلاعات در مورد خرابی های باتری سامسونگ  نوت 4 با ما همراه باشید.

چرا باتری های نوت 4 سریع خراب می شوند
چرا باتری های نوت 4 سریع خراب می شوند

باتری های سامسونگ:

https://fonishop.com/product-category/battery/battery-samsung/

دلایل خرابی باتری های نوت 4

  • خالی شدن سریع باتری

یکی از مهم ترین خرابی که باتری های گوشی نوت 4 سامسونگ با ان  روبرو می شوند خالی شدن سریع شارژ آن است که این امر می تواند چندین علت مختلف داشته باشد که یکی از مهم ترین ان ها نصب برخی نرم افزار ها بر روی گوشی است که موجب ایجاد اختلال در شارژ باتری می شود،

گاهی کارت نصب شده میکروی sd  بر روی گوشی  نیز می تواند دلیل این امر باشد، ممکن است کارت میکرو دچار خرابی بوده و زمانی که گوشی درحال تلاش برای دریافت اطلاعات از کارت است در شارژ باتری تاثیر گذاشته و موجب خالی شدن سریع باتری شود.

  • خاموش شدن ناگهانی گوشی و باقی ماندن در حالت ریبوت

در چنین موردی اگر بعد از این که گوشی را ریست کارخانه زدید و مشکل همچنان باقی بماند به این معنا است که دلیل خرابی باتری ارتباطی به نرم افزار گوشی نداشته و قطعا علت خرابی باتری سخت افزاری بوده و تنها راه حل ان تعویض باتری است.

  • خاموش شدن گوشی نوت 4 در صورتی که به میزان کافی شارژ دارد

در چنین موردی بایستی بررسی نمود که در زمان استفاده از کدام برنامه، گوشی خاموش می شود، سپس برای کسب اطمینان ازاین که خرابی باتری به دلیل اختلالات برنامه های نرم افزاری است یا خیر کافی است گوشی را به حالت safe mode برده سپس برنامه مورد نظر را اجرا کنید اگر در جنین حالتی گوشی خاموش نشد به این معنا است که باتری با اختلالات نرم افزاری روبرو شده لذا می توان یکی دیگر از دلایل خرابی باتری های نوت 4 را نصب برخی اپلیکیشن های مخرب دانست.

ولی اگر گوشی خاموش شد به این معنا است که باتری دچار خرابی و عیب سخت افزاری شده که تنها راه حل آن تعویض باتری است.

البته گاهی پر  بودن حافظه کش نیز بر روی عملکرد باتری تاثیر می گذارد و منجر به خاموش شدن گوشی می شود که لازم است برای رفع این مشکل پارتیشن حافظه کش را پاک کنید.

  • یکی دیگر از دلایل خرابی سریع باتری نوت 4 به شارژر ان ارتباط دارد در صورتی که برای شارژ باتری این مدل گوشی از شارژر های تقلبی استفاده کنید ممکن است باتری داغ شده و گوشی به یکباره خاموش شود، توجه داشته باشید اگر با شارژر اصلی فرایند شارژ را انجام می دهید بایستی نشانگر شارژ باتری روشن شود در غیر این صورت ممکن است پورت شارژر دچار مشکل شده باشد که باید سریعا برای رفع آن اقدام کنید زیرا موجب خرابی باتری خواهد شد.
  • یکی دیگر از مواردی که در خرابی باتری نوت 4 تاثیر دارد زمانی است که گوشی به شارژ است و کاربر در حال کار کردن با آن است، این امر موجب داغ شدن باتری و خرابی قطعات درونی آن می شود، باید به این نکته توجه داشته باشید هنگامی که گوشی را به شارژر متصل می کنید حتی الامکان تمامی برنامه های فعال بر روی گوشی را در حالت off قرار دهید.
  • گاهی نیز ممکن است خرابی یکی از قطعات درونی گوشی بر روی عملکرد باتری تاثیر بگذارد، و موجب خاموش شدن یک باره دستگاه شود در صورتی که درصد شارژ آن میزان قابل توجهی نیز باشد.

باتری نوت 4:

https://fonishop.com/product/samsung-galaxy-note4-kufeng-battery/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دکمه بازگشت به بالا