عمومی

چای و ارتباط آن با کاهش وزن

اگر نوشیدنی های معمولی مانند نوشابه ، نوشیدنی های انرژی زا یا سایر نوشیدنی های شیرین می نوشید ، نوشیدن چای در عوض می تواند به شما در رسیدن به تلاش های کاهش وزن کمک کند.

به گزارش دنیای 77 ، عصر ایران وی افزود: چای یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان است که به تأمین آب مورد نیاز بدن کمک می کند ، دارای رایحه و عطر است و با توجه به آنچه برای تهیه گیاه استفاده شده است ، می تواند سطح انرژی را افزایش دهد. بدن خود را تقویت کنید یا به خواب بهتر کمک کنید. اما آیا چای می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

اگر سعی در کاهش وزن دارید ، قطعاً چای به بهترین دوست شما تبدیل خواهد شد. این ماده نه تنها جایگزین بدون کالری برای برخی از نوشیدنی های شیرین و پرکالری است بلکه دارای خواصی است که می تواند اشتها را کاهش دهد ، از متابولیسم پشتیبانی کرده و در نهایت به اهداف کاهش وزن شما برسد.

البته چای یک نوشیدنی جادویی نیست که بتواند به تنهایی باعث کاهش وزن شود ، اما می تواند به عنوان پشتوانه ای برای یک رژیم متعادل و رژیم غذایی محسوب شود.

می تواند جایگزینی برای تنقلات نامناسب باشد

توجه به سیگنالهای داده شده توسط بدن در هنگام گرسنگی و خوردن غذا یا تنقلات برای سرکوب این احساس مهم است. اما گاهی اوقات احساس دیگری را با گرسنگی اشتباه می گیرند. شاید شما با تشنگی یا بی حوصلگی و وسوسه خوردن تنقلات این احساس را با گرسنگی اشتباه گرفته اید.

نوشیدن یک فنجان چای داغ می تواند از این وضعیت جلوگیری کرده و به افزایش احساس سیری کمک کند. هنگامی که سوخت مناسب بدن خود را تأمین می کنید ، احتمال احساس گرسنگی در غذا نیز کاهش می یابد. یک فنجان چای خوب روش خوبی برای تشخیص اینکه گرسنه هستید یا به دلایل دیگری این احساس را در بدن خود دارید.

ممکن است متابولیسم را افزایش دهد

ثابت شده است که برخی از انواع چای باعث افزایش متابولیسم بدن می شوند.

با افزایش سن ، متابولیسم بدن شما به طور طبیعی کند می شود ، اما اگر انرژی مورد نیاز خود را به درستی دریافت کنید ، می توانید سوخت و ساز بدن را بازیابی کنید.

به طور خاص ، چای سبز یکی از گزینه های توصیه شده در این مورد است. این چای ها سرشار از کافئین و آنتی اکسیدان کاتچین هستند که هر دو می توانند متابولیسم را تقویت کنند ، بنابراین به سوزاندن کالری بیشتر در طول روز کمک می کنند.

مطالعه ای در سال 2009 نشان داد که شرکت کنندگانی که روزانه چهار تا پنج فنجان چای سبز می نوشیدند در مقایسه با افرادی که چای نمی نوشیدند به طور متوسط ​​دو پوند (907 گرم) وزن کم کردند. دو گروه به طور مساوی تمرین کردند.

می تواند جایگزینی برای نوشیدنی های پر کالری باشد

اگر نوشیدنی های معمولی مانند نوشابه ، نوشیدنی های انرژی زا یا سایر نوشیدنی های شیرین می نوشید ، نوشیدن چای در عوض می تواند به شما کمک کند تا به تلاش های کاهش وزن خود برسید.

اگر شیرینی هایی مانند شکر یا شیر را به چای خود اضافه نکنید ، یک نوشیدنی بدون کالری خواهید خورد و اگر سعی کنید چربی و قند بدن خود را کاهش دهید ، چای یک گزینه عالی برای نوشیدنی های شیرین و پرکالری است. تبدیل می شود.

ممکن است تورم را کاهش دهد

اگر شک دارید که گل دهی در تلاش برای کاهش وزن شما تداخل ایجاد می کند ، چای قاصدک به عنوان یک ادرار آور طبیعی ممکن است بازی را به نفع شما تغییر دهد. با خلاص شدن از شر مایعات اضافی بدن لاغرتر به نظر می رسید.

چای قاصدک دارای خواصی است که به کاهش وزن آب بدن کمک می کند. همچنین ، این چای به سم زدایی از کبد کمک می کند. هنگامی که کبد به درستی کار می کند ، مواد مغذی با کارآیی بیشتری توسط بدن جذب می شوند ، که می تواند متابولیسم را افزایش دهد.

اگر هر دارویی مصرف می کنید ، قبل از مصرف چای قاصدک با پزشک خود مشورت کنید زیرا این گیاه ممکن است در برخی از آنتی بیوتیک ها و سایر داروی ها ، به خصوص شکستگی های کبد تداخل ایجاد کند.

چای لیمو ممکن است گزینه بهتری برای تسکین تورم باشد. این چای حاوی دی لیمونن است ، یک آنتی اکسیدان معروف به اثرات ادرار آور آن است.

می تواند از ذخیره چربی اضافی جلوگیری کند

چای سبز حاوی یک کاتچین به نام اپیگالو کاتچین گالات است که به دلیل اثر ضد التهابی ، پشتیبانی از متابولیسم سالم و امکان کاهش ذخیره چربی شناخته شده است.

به طور کلی ، آنتی اکسیدان های موجود در چای با کاهش استرس اکسیداتیو می توانند از سلامت متابولیسم پشتیبانی کنند. همچنین ، آنها می توانند به حفظ تعادل سطح قند خون کمک کنند که برای کنترل ذخیره چربی مفید است.

چای سبز ، به ویژه پودر ماچا غنی از گالاکتات اپی گالوکوتین است ، بنابراین نوشیدن آن به جای قهوه در صبح یا بعد از ظهر ممکن است انتخاب خوبی برای کمک به کاهش چربی و ذخیره وزن باشد.

اپی گالوکوچین گالات ، که به نظر می رسد در جلوگیری از تشکیل سلولهای چربی جدید نقش دارد ، همچنین می تواند اشتها را کاهش دهد. به نظر می رسد اپی گالوکوچین گالات و سایر آنتی اکسیدان ها از روند بهبودی پس از ورزش پشتیبانی می کنند و می توانند به شما کمک کنند تا احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید که برای تحرک و ورزش مهم است.

چای سفید گزینه دیگری است که می توانید در این مورد در نظر بگیرید. این چای نه تنها غنی از آنتی اکسیدان است ، یک مطالعه در سال 2009 نشان داد که چای سفید می تواند سلول های چربی جدید ایجاد کند و همچنین تجزیه چربی را افزایش دهد.

این می تواند به تعادل سطح هورمون کمک کند

کاهش وزن به خصوص با افزایش سن ، عدم تعادل هورمونی را به دنبال خواهد داشت. دمنوش های گیاهی به تعادل سطح هورمون ها کمک می کنند و به همین ترتیب به شما در کاهش وزن کمک می کنند.

چای روبیس از معدود نمونه های موثر آن در چربی سوزی است.

چای ریبوز سرشار از آسفالتین است و مطالعات نشان داده است که این فلاونوئیدها می توانند هورمون های استرس را که می توانند اشتها را افزایش دهند و چربی ها را ذخیره کنند ، کاهش دهند.

مطالعه دیگری در سال 2007 نشان داد که چای سیاه می تواند سرعت بازگشت بدن به سطح نرمال کورتیزول و آرامش را تسریع کند. مقادیر بالای سلولهای کورتیزول می تواند به انسولین مقاوم شود و منجر به افزایش وزن شود.

این می تواند در تأمین سوخت مورد نیاز بدن در هنگام ورزش با شدت زیاد کمک کند

وقتی صبح یا بعد از کار احساس آرامش می کنید ، تمایل به فعالیت بدنی کمتری دارید ، که در نتیجه کالری کمتری می سوزانید. در این مورد ، برخی از متخصصان پیشنهاد کرده اند که قبل از رفتن به باشگاه چای بنوشید.

کافئین موجود در برخی از انواع چای های مات سبز ، سیاه و یاربا می تواند به افزایش سطح انرژی و انگیزه کمک کند ، بنابراین نوشیدن آن به دلیل تلاش بیشتر می تواند کالری بیشتری را در هنگام ورزش بسوزاند. .

کافئین حدود 30 تا 60 دقیقه طول می کشد تا به حداکثر جریان خون برسد و تأثیرات آن معمولاً سه تا پنج ساعت طول می کشد.

نوشیدن چای ، به ویژه غذاهای حاوی کافئین را می توانید هنگام صبحانه یا ظرف یک ساعت از خواب بیدار کنید. افزودن شکر به چای می تواند تأثیر منفی بر اهداف کاهش وزن شما داشته باشد و می توانید مقداری لیمو به آن اضافه کنید تا طعم چای را بدون افزودن کالری زیاد بهبود ببخشد.

لیمو غنی از ویتامین C است و می تواند از ثبات قند خون پشتیبانی کند که یکی از اصول تقویت وزن و متابولیسم طولانی مدت است.

بیشتر مطالعات نشان داده است افرادی که روزانه سه تا پنج فنجان چای می نوشند بیشترین بهره را از این نوشیدنی می برند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا