عمومی

چالش بزرگ کرونا برای ۱۵۰۰ دانشجوی دکتری

چالش بزرگ کرونا برای ۱۵۰۰ دانشجوی دکتری

حدود چهار ماه است که کورونا چشم بسته ما است و ما باید هر روز منتظر اخبار جدید باشیم تا ببینیم کدام گره به زودی رونمایی می شود و برای آن هنوز باید صبر کنیم. اگرچه ستاد مبارزه با فساد کرونا روند عادی را از طرق مختلف آغاز کرده است و به روش های مختلفی سعی در عادت کردن ما به همزیستی مسالمت آمیز با ویروس دارد ، اما هنوز هم بخش هایی وجود دارند که آینده آنها تحت تأثیر کرونا قرار دارد!

چند دانشجوی دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی ، که به زودی باید برای یک امتحان جامع آماده شوند ، معتقدند که با شوکهای زیادی که از بیماری همه گیر تاج دریافت کرده اند ، قادر نخواهند بود به طور کامل برای یکی از مهمترین رویدادهای دانشگاهی زندگی خود آماده شوند. آنها مسیرهای جایگزین دارند. درخواستی که منجر به تشکیل کمپینی می شود که در حال حاضر بیش از 15000 عضو دارد.
هر یک از اعضای این کمپین نگرانی های خاص خود را دارند. به عنوان مثال یکی از آنها گفت: “من دانشجوی دکتری علوم و تحقیقات هستم و در اصفهان زندگی می کنم به دلیل شرایط فعلی و شیوع این بیماری ، سفر از اصفهان به تهران دشوار است ؛ چه مدت در تهران اقامت دارید؟ هیچ خوابگاه دانشگاه و شبانه روزی نیست. اماکن به هیچ وجه سالم نیستند. حمل و نقل بین المللی نیز یک نگرانی است درخواست ما از مسئولان دانشگاه این است که آنها شرایط ما را برای دانشجویان غیر بومی در نظر بگیرند و همکاری لازم را برای برنامه ریزی برای جایگزینی معدل متوسط ​​همان دوره با یک امتحان جامع داشته باشند. خواهد بود ، و امتحان شفاهی در تاریخ 26 اوت برگزار می شود. “با این تاریخ پراکنده قادر نخواهید بود در تهران بمانید و دیگر قادر به سفر در این سه روز نخواهید بود.”
دانش آموز دیگری می گوید: “در چند ماه گذشته ما نتوانسته ایم با اساتید یا حتی همکلاسی های خود برای تدریس یا آموزش بیشتر ملاقات کنیم.” از طرف دیگر ، با شرایط فعلی سفر از یک شهر به شهر دیگر بسیار دشوار است. “آیا نمره متوسط ​​آزمونهای قبلی در آزمون گسترده تر اشتباه است؟”
بزرگترین نگرانی دانشجویان در این شرایط نحوه سفر بین محل سکونت و محل تحصیل است: “در هنگام شیوع کروناویروس ، راه حل در طول ترم برای برگزاری کلاسهای آموزشی ارائه شد و کلاسها به صورت عملی و از راه دور برگزار می شد. هیچ راه حل مناسبی ارائه نشده است و فقط تحصیل در دانشگاه با ماسک و دستکش و در نهایت خود افشایی در وب سایت وزارت بهداشت کافی بوده است. ضمانت واقعی برای سلامتی دانشجویان دانشگاه ، کارمندان و اساتید چیست؟ جامع برای هر دو آزمون کتبی و شفاهی چیست؟ امتحانات دکتری یکی از مهمترین دغدغه های دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد است و متأسفانه تعداد دانشجویان در هر مورد گاهی به چهل نفر می رسد که این امر باعث می شود که حضور در آن به صورت عادی بیشتر استرس داشته باشد از طرف دیگر برخی دانشجویان و خانواده های آنها در روزهای اخیر با این بیماری منقبض شده اند. برخی از دانشجویان تحصیل می کنند فرصت ها داده شده است و در حال حاضر آنها از استرس و اضطراب شدید رنج می برند. وی ادامه داد: این امتحانات برای چند روز برگزار می شود و دانشجویانی که در خارج از شهر که در آن زندگی می کنند تحصیل می کنند ، مجاز به ایجاد هیچ سرویس بهداشتی نیستند و این برای یک دختر جدی تبدیل به یک مشکل جدی شده است.

دانشجوی دکترای محمد امامی کورده توضیح داد: “جرقه های اولیه این کمپین در اول ماه آوریل در گروهی با حدود 1100 نفر مشتعل شد ؛ هنگامی که ما فهمیدیم که کورون ویروس ، پدر یک دانشگاه درگذشته است ، او دیگر در نتیجه کوئی 19 با ما نبود. یکی از این دانش آموزان و حتی کورونا و دو دانشجوی دیگر که در نتیجه مرگ جان خود را از دست داده اند. تجربه: کم کم این گروه کوچک از داستان غم انگیز دانشجویان دکترا که به زودی مجبور بودند برای طیف گسترده ای از امتحانات آماده شوند پر شده است ؛ دانش آموز معدل 19 درجه ای که او به گوشه گوشه ای نگاه کرد و به دلیل اضطراب و اندوه عمیق ناشی از اندوه عزیزانش ، ناخن های خود را میخ زد ، در بین دو دانش آموز کرونا و زندگی آنها تحت تأثیر این بیماری بود که بسیاری از تجربیات آنها تلخ و آزار دهنده بود. با توجه به آنچه پیدا کردیم ، مقرر شد نامه ای به رئیس جمهور دانشگاه آزاد و مطالبات وی بنویسیم احترامم را به او می پردازم پیگیری جدی با 40 دانشجو در 20 آوریل 2010 آغاز شد و با آغاز ماه مبارک رمضان ، دکتر خسروپانا و دکتر رنجبر (معاون صدراعظم و معاون رئیس دانشگاه آزاد) خواستار حل مشکلات دانشجویان شدند. ما تا نوزدهم ماه رمضان صبر کردیم اما هیچ خبری نبود. البته در این مقطع از چند مدیر شنیدم که قبول نکردند کنکور گسترده تر را لغو کنند زیرا می تواند حاشیه ای برای دانشگاه آزاد ایجاد کند. “با این حال ، من از مسئولان خبرهای بسیار خوبی دریافت کرده ام که به واحدها اختیار خواهم داد تا امتحانات دقیق را مستقیماً انجام دهند و به همه دانش آموزان اطلاع داده ام که باید راه دیگری وجود داشته باشد.”

وی ادامه داد: در تاریخ 4 اردیبهشت تعداد دانشجویان شرکت کننده در این کارزار به 1100 نفر رسید و نامه دوم را برای دکتر تهرانی ارسال کردیم اما با این وجود پس از تعطیلات ژوئن به نظر می رسد مشکل را فراموش کرده ایم و این تصور را داشتیم که مدیران را نمی توان در طول تعطیلات دنبال کرد. در کل روز با مسئولان برای حل این وضعیت صحبت کردم و در نهایت آنها گفتند که این طرح تهیه شده است و فقط امضای دکتر تهرانچی باقی مانده است. یادداشت بر این باشد که حدود 71٪ ، یعنی 1.011 دانشجو یا همسران آنها ، کادر پزشکی یا حرفه های پرخطر اعضا ، پرستاران ، مشاوران ، روانشناسان ، بانکها ، پرستاران ، مشاوره بهزیستی و تلفنی و بسیاری موارد دیگر این روزها عملا با جذابیت بسیار دشوار و خسته کننده حضور دارند با این توضیحات آیا فرصتی برای تمرکز بیشتر در دوره ها وجود دارد؟ از طرف دیگر ، تعداد قابل توجهی (143) دانش آموز و همسرانشان بر اثر بیماری قلبی قلب درگذشت. به پایان رسید و اکنون در حال بهبودی است و برخی از افراد هنوز هم می توانند از لحاظ روحی و عاطفی در معرض ابتلا به بیماری یا حمل این بیماری باشند. آنها از نظر روانشناختی در وضعیت بسیار سختی قرار دارند. در پی این بحران بزرگ ، پس از مرگ عزیزان و گرفتاری بسیاری از خانواده ها و اقوام (442) ، آیا می توانیم با آرامش و تمرکز و به دور از جریان ، خود را برای این آزمایش آماده کنیم؟ “گرچه تعداد خویشاوندان درجه یک کلیه دانش آموزانی که بر اثر بیماری انسداد قلبی درگذشت ، به 1225 نفر رسیده است.”

امامی اضافه کرد: “در تمام این نامه ها ، ما دانشجویان دکتری ، مطالبات خود را با رعایت کامل آداب و معیارهای اخلاقی و احترام به افسران و مسئولان سازمان مرکزی نوشته ایم. همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان گفتند” مطالبات “و” انتقاد و اعتراض “وجود دارد. توصیه های خوب “و” برای به دست آوردن منافع جدی و ماندگار “مؤثر است. ما دانشجوی دکترا در این کشور هستیم و باید مطابق احساس مسئولیت اجتماعی با سرنوشت خود در ارتباط باشیم. ما باید حفظ کنیم و از نظر ما خیلی بیشتر از مسائل دانشگاهی و آموزشی است ما انتظار داریم که مسئولان محترم ما حداقل از درد و نگرانی دانشجویان خود آگاهی داشته باشند و عزت انسانی دانش آموزان دکترا و آفرینندگان آینده این کشور را ارزیابی کنند.

امامی افزود: حلقه مفقود این مسائل این است که در بسیاری از موارد ، مسئولان حتی نامه یا درخواست دانش آموز را به دقت مطالعه نمی کنند. زیرا اگر این نگرانی دانشجویان به درستی و با هدف حفظ کرامت انسانی مورد بررسی قرار گیرد ، رئیس سازمان باید برای رفع این نگرانی ها دستورالعمل های بسیار مهم و موثری ارائه دهد. همچنین توجه داشته باشید که بسیاری از دانشجویان دکترا در این زمان بیکار شده اند و همه می دانند که شهریه در یک دانشگاه آزاد چقدر است. بسیار مایه تاسف است که کسی از دانشجویان به ما گوش نمی دهد و ما باید در این شرایط دشوار و خسته کننده جامعه مان درد خود را فریاد بزنیم. وضعیتی که تیتر همه اخبار جهان و همچنین دستور کار مقامات عالی رتبه در کشورهای مختلف جهان را تشکیل می دهد ، بر همدلی اجتماعی و درک انسان دوستانه بسیار بیشتر از گذشته تأکید می کند.

وی ادامه داد: همه دانشجویان دکترا در واحدهای مختلف کشور یا ساکن شهر هستند و تحصیلات آنها در مراکز استانها و واحدها یا برعکس است که بیش از 90٪ از جمعیت و از همه مهمتر ترافیک و بیش از 2500 نفر را تشکیل می دهد. سفرهای حومه ای و بین شهری البته به حمل و نقل عمومی مانند اتومبیل ، اتوبوس ، قطار و هواپیما ، مواد غذایی و مواد غذایی و از همه مهمتر مسکن و هتل و اقامت برای همه دانش آموزان در سراسر کشور نیاز دارد ، در این مدت با هر یک از مسئولان آژانس مرکزی دیدار کردم. من تا به حال بیش از 21 جلسه چهره به چهره داشته ام و هنوز هم هستم ، چندین جلسه و جلسات مفصل با آقای خسروپناه داشتم و او هر بار وقت زیادی به ما می داد.او معمولاً با برگزاری یک آزمون جامع مخالف است و آن را یک واقعه تکراری ، بی معنی و تکراری و حتی می داند معتقد است که به عنوان مثال ، یک پروژه تحقیقاتی یا یک سازمان یا موسسه به نمایندگی از یک دانشجو به جای یک معاینه جامع با حضور موثر آب بهتر است. مقاله عملی برای جامعه بشری. البته ، در طول مبارزات انتخاباتی ، آنها با بازخورد واقعاً مطلوب و دلسوزی زیادی همراه ما بودند. از طرف دیگر ، آقای رنجبر بسیار دلسوز دانشجویان بود و حتی تصمیم گرفت تا تمام ظرفیت را به واحدهای ملی بدهد تا یک آزمون جامع ارائه دهند و البته کاملاً با دکتر تهرانی هماهنگ است. آقای علمي نيز نسبت به همدلي و حمايت از رفتار بسيار مطلوبي برخوردار است و شنيدن نگراني هاي ما حتي طولاني طول مي کشد. اما سؤال این است كه چرا این احساس عقیده و همدلی همه مسئولان آژانس مرکزی حتی پس از 53 روز هنوز تصمیمی عالی و ارزشمند بشردوستانه نگرفته است؟ “آیا مدیران و خبرگان موافقت می كنند كه امتحان جامع را قبول كنند؟”

امامی اضافه کرد: “معدل کل نمرات کلیه دانش آموزان درگیر در این کارزار به 1 17.99 رسیده است و این دلیلی بر سطح بالای ما و البته کیفیت مطلوب آموزش دانش آموزان ما است و خدای ناکرده این ذهنیت را حفظ کند.” ضعفها یا تأخیرها در بررسی محتوا ، دانش و سهام ، تصمیم برای تأمین این تقاضای بزرگ را باطل می کند. “

اما اساتید دانشگاه در این مورد چه فکری می کنند؟

دکتر شیخ الاسلامی ، مدیر بخش مدیریت عمومی دانشگاه علوم و تحقیقات معتقد است: “من به عنوان یک مدرس دانشگاه ، هیچ دلیل منطقی برای عدم ارائه امتحان جامع ندارم. یک امتحان جامع باید برگزار شود زیرا مرحله نهایی دانشجویان است. با این حال ، بیماری همه گیر Quaid-Azam به ما یادآوری کرد که راه های دیگری نیز برای رسیدن به هدف وجود دارد و استفاده از روش های سنتی لزوما مؤثر نیست پس از اتفاقی که در طول اپیدمی رخ داد ، متوجه شدیم که می توانیم از روش های دیگری برای آموزش و تحقیق استفاده کنیم. ، معلمان دانشگاه ، در کلاسهای ما بحث در مورد مدیریت مؤسسات و سازمانهای آموزشی را آموزش می دهند ، اما در عمل ، متأسفانه ، ما در استفاده از این ایده ها مهارت نداریم. شاید بهتر باشد جهت را کمی تغییر داده و به سمت کاربرد عملی این ایده ها حرکت کنیم. ” موافقم ، اما مثل قبل نیست! “
وی گفت: “ما می توانیم با خطر کمتری تست کنیم.” শিক্ষার্থীরা মনে করতে পারে যে তারা উচ্চ ঝুঁকিতে রয়েছে, তবে বাস্তবে তারা ঝুঁকিতে বেশি। তবে, শিক্ষার্থীদের জন্য দূরত্ব শিক্ষার ব্যবস্থা করা হয়েছে তবে অধ্যাপকরা এই শিক্ষার্থীদের পৃথক শিটগুলি নিয়ে কাজ করছেন এবং এটি তাদের জন্য ঝুঁকিপূর্ণ হিসাবে বিবেচিত হয়। আমি মনে করি একটি শিখন প্রতিষ্ঠানে পরিণত হওয়ার এবং দ্বি-মুখী শিক্ষার বাস্তবায়নের জন্য আমাদের নতুন উপায়গুলি খুঁজে নেওয়া দরকার। ডাবল লার্নিং আমাদের উচ্চ স্তরে কাজ করতে শেখায়। “আমার বক্তব্যটি পরীক্ষা রাখা, তবে আধুনিক বিশ্ব আমাদের যে সুবিধাগুলি দিয়েছে সেগুলি দিয়ে।”
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا