اقتصادی

پیش بینی مدیرعامل آژانس بین‌المللی انرژی از کاهش عرضه نفت در نیمه دوم سال 2023

پیش بینی مدیرعامل آژانس بین‌المللی انرژی از کاهش عرضه نفت در نیمه دوم سال 2023

مدیرعامل آژانس بین‌المللی انرژی: عرضه نفت در نیمه دوم 2023 کم می‌شود
مدیر ارشد اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت، بازار جهانی نفت در نیمه دوم سال 2023 می تواند با عرضه کمتر نفت مواجه شود که این امر قیمت‌ها را بالاتر خواهد برد.

مدیرعامل آژانس بین‌المللی انرژی: عرضه نفت در نیمه دوم 2023 کم می‌شود
به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، فاتح بیرول، مدیر ارشد اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت، بازار جهانی نفت در نیمه دوم سال 2023 می‌تواند با عرضه کمتر نفت مواجه شود که این امر قیمت‌ها را بالاتر خواهد برد.

پس از اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، بازارها را با اعلام کاهش داوطلبانه تولید روزانه 1.66 میلیون بشکه در روز از ماه می تا پایان سال 2023 غافلگیر کردند، قیمت نفت از ابتدای ماه جاری به بالای 80 دلار رسیده است.

قیمت نفت برنت در روز چهارشنبه حدود 87 دلار در هر بشکه و نفت خام آمریکا به حدود 83 دلار در هر بشکه رسید.

ساختار بازارهای نفتی پس از درگیری روسیه و اوکراین تغییر کرد زیرا تحریم انرژی روسیه کشورها را مجبور کرد به دنبال نفت در جای دیگری به غیر از این کشور باشند.

بیرول گفت، اروپا به صورت ویژه بیشتر نسبت به کاهش عرضه روسیه حساس بود اما زمستان نه چندان سرد کمک کرد تا بدترین سناریویی ممکن امسال رخ ندهد.

بیرول در اجلاس جهانی انرژی کلمبیا در نیویورک گفت، با این حال، انتظار می رود زمستان آینده از نظر تامین انرژی برای این منطقه چالش برانگیز باشد.

رئیس آژانس بین المللی انرژی تاکید کرد، اروپا باید بتواند بدون گاز طبیعی مایع روسیه سر کند.

روسیه در ماه فوریه اعلام کرد در نظر دارد تا 500 هزار بشکه در روز از میزان تولید 10.2 میلیون بشکه این خود کم کند.

بیرول ادامه داد، ممکن است مصرف سوخت فسیلی در جهان تا پیش از پایان دهه 20 میلادی به اوج خود برسد.

انتهای پیام/شمدیر ارشد اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت، بازار جهانی نفت در نیمه دوم سال 2023 می تواند با عرضه کمتر نفت مواجه شود که این امر قیمت‌ها را بالاتر خواهد برد.

دکمه بازگشت به بالا