عمومی

پروانه وکالت، شاید اشتغال ایجاد کند اما درآمد، نه!

آنچه در دو سال گذشته به صورت حملات و چالش ها علیه تنها سازمان مدنی کشور مطرح شده است ، اعتراض به اجرای قانون ، انتقاد و پروانه های صدور مجوز که می تواند باعث اختلاف در برنامه شود ، دو برابر است: علاقه مندان برای ورود به حرفه و حرفه آینده نقش و جایگاه کانون وکلا و کانون وکلا پس از اجرای طرح.

مدافعان و مدافعان اقتصاد اظهار داشتند که مجوز و مجوز اجرای قانون فقط معادل کسب شغل و کسب درآمد است ، در حالی که مخالفان چنین دیدگاهی بر اساس تجربه عملی آنها مستند فعالیت هستند. وکلای جوان حرفه ای با درک وضعیت و ابراز نگرانی ابراز داشته اند که ایجاد فرصت های شغلی با صدور پروانه وکالت دروغ بزرگی است که جوانان جویندگان کار را تغذیه می کند.

علاوه بر نظارت بر فعالیت وکلای جوان و به اصطلاح تازه کار ، بیش از نیم قرن تجربه کانون وکلا تایید می کند که داشتن پروانه کار در این حرفه به تنهایی معادل درآمدزایی نیست ، به ویژه در دهه های اخیر. در چند نفر که معتقد بودند داشتن یک وکیل در دادخواست برای انحراف از این قانون ضروری است. در حمایت از این ادعا ، دلایل مختلفی ممکن است وجود داشته باشد. ساده ترین استدلال برای مقایسه آمار پرونده های فعلی دادگستری با تعداد وکلای حاضر در دادگاه نتیجه می گیرد که افزایش تعداد پرونده ها رابطه معکوس با استخدام وکلا دارد بار و البته کمبود کانون وکلا.

در نتیجه نیاز به ثبت وکالت الکترونیکی به وکلا ، مشخص شد که اکثر وکلائی که طی چند ماه گذشته قراردادی را امضا نکرده اند قادر به کسب درآمد نبوده اند. هزاران امید و آرزو کاهش صدور وکالت مجوز با پروانه کسب ، برابر کردن مجوز کار در یک حرفه تخصصی با سایر مشاغل و مشاغل. .

در اقتصاد ، اشتغال به عنوان یک شغل و حرفه و فعالیت های منظم از یک شغل که هزینه آن پرداخت می شود ، تعریف می شود! حال با این تعریف کلی این س arال مطرح می شود که کدام قانون ، مجوز انجام شغل را دارد؟ یا آیا استخدام شناخته شده است؟

به طور کلی ، در سیستم اقتصادی ، چهار روش برای ایجاد شغل تعریف شده است: 1- سرمایه گذاری عمومی: توسعه زیربنایی در پروژه های نظامی و عمرانی و سرمایه گذاری عمومی و انتقال آن به بخش خصوصی 2- سیاست های پولی: گسترش دولت انگیزه مالی برای ورود چنین راه حلی معافیت مالیاتی 3 است. سهم بازار روشی است که در ایران برای پروژه های زود بازده در قالب کارگاه های تولیدی برای جایگزینی کارخانه شناخته می شود ، که تأثیرات آن بدون مطالعه تجربه تلخ اجرای چنین سیاستی در دولت قبلی ، برای کسی پنهان نیست.

با توجه به تعریف کیفیت کارآفرینی ، ایجاد شغل به عنوان مرحله دوم کارآفرینی در نظر گرفته می شود ، تقاضای ایجاد شغل با ادعای مجاز مجوز (صدور مجوز) برای فعالیت چیست؟ علی رغم این تئوری ، حتی در مورد کارآفرینان ، مرحله دوم به عنوان نحوه مطالبه اشتغال و در نتیجه درآمدزایی پس از ایجاد شغل تعریف شده است. فقط گرفتن پروانه اشتغال معادل کسب درآمد است؟!

اکثر جوانان مشتاق و علاقه مند به طرح اقتصادی مجلس علیه وکلا معتقدند که فقط با گرفتن پروانه وکالت درآمد کسب خواهند کرد ، آنها طرفدار این نظریه هستند ، بنابراین روز بعد پس از گرفتن پروانه وکالت ، چالش بعدی این است که بیکاری وکلائی که استرس بیکاری را متحمل می شوند و همچنین ناآگاهانه هزینه های مختلفی از جمله: هزینه های دفتر ، حق دبیرخانه ، حق بیمه ، پرداخت مالیات و … را متحمل می شوند.

اجرای مصوبه هیئت تفویض و … و اینکه وکلا علی رغم داشتن چنین عنوانی به عنوان یک تجارت محسوب می شوند ، آیا کانون وکلا نیاز به وجود دارد؟ اگر همه چیز از صفر تا صد باشد چه؟ صدور پروانه وکالت در خارج از کانون وکلا برای تصمیم گیری ، وجود یک نهاد خودگردان کانون وکلا بدون گرفتن بودجه واقعی چه نیازی دارد؟ در چنین مواردی ، کدام مرجع قانونی مسئول آموزش جوانان است؟ وکیل؟

با فرض اینکه شعارهای مردم و وعده های برخی آقایان از قضا درست بود ، آیا حدس و هویت و شأن کانون وکلا وجود دارد؟ با فرض اینکه کانون وکلا شرایط تأیید شده توسط هیئت مدیره خروج از خط را رعایت کرده و فضای کسب و کار را بهبود بخشیده است ، آیا واقعیتی وجود دارد؟ راه حل و رسمیت اجرای چنین مصوبه ای با توجه به جایگاه نهاد وکالت و دادگستری؟

چه نمونه هایی را می توان به عنوان نمونه تصمیمات مدیریت کلان که اقتصاددانان در دادگستری اتخاذ کرده اند ، ذکر کرد؟

به نظر می رسد کارشناسان اقتصادی کشور پیش از این مهارت های خود را در زمینه اقتصاد نشان داده اند.

امیدوارم که فردا و همچنین فردا بتوانید انتظارات جوانان ملبس به وکالت را برآورده و برآورده کنید امیدوارم با درایت اقتصاددانان عزیز 20 سال بعد زندگی عزیزان بهتر شود تعلیق حرفه ای

* وکیل

دکمه بازگشت به بالا