ورزش

پرسپولیس اسیر فرجام ناگوار نشد/ ایرادهای استقلال با ساپینتو

معایب:

پرسپولیس اسیر فرجام ناگوار نشد/ ایرادهای استقلال با ساپینتو

پرسپولیس مستحق برد مقابل صنعت نفتا بود اما اشتباهات خطرناک مدافعان می توانست نتیجه فاجعه باری به همراه داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا- ابراهیم طالبی هفته چهارم لیگ برتر کشورمان برای سرخابی های پایتخت شکل متفاوتی داشت. هم آبی پوستان و هم رنگ پریده کشورمان با روغن کار می کردند.

شاگردان ریکاردو ساپینتو روز سه شنبه ابتدا به مسجد سلیمان رفتند تا به مصاف بازیکنان نفت این شهر بروند. استقلالی ها هر چقدر تلاش کردند نتوانستند از این بازی بیشتر از یک تساوی و یک امتیاز بگیرند.

البته باید به این نکته هم توجه کنیم که با توجه به عملکرد دو تیم، استقلال باید از نتیجه راضی باشد چرا که شاگردان رضا مهاجری پا به پای آبی ها دویدند و استقلال هرگز نمی تواند بهترین باشد. یا تیم بهتر در زمین.

بازی بسیار روان و رضایت بخش استقلال با مس کرمان آغاز شد اما گل کوین یاماگا و شادی پیروزی مقابل مس مشکلات زیادی را جدی نگرفت. عدم تمایل به جذب سرمربی آبی پوشان نارنجی چون هنوز در ابتدای فصل هستیم و باید به او فرصت کافی برای آزمون و خطا داده شود تا بتواند به تدریج در کنار شاگردانش نمایش های بهتری از خود نشان دهد.

این حق ساپینتو است که برای تیمش سیستم طراحی کند، اما معتقدم بازیکنان استقلال در ترکیب 2-1-4-3 عملکرد بهتری داشتند که با استراماچونی شروع شد و مجیدی عاقلانه عمل کرد و آن را ادامه داد. سیستمی که در آن آبی پوشان تعادل خوبی در حمله و دفاع دارند. استقلال همیشه 5-6 بازیکن در حمله در دروازه حریف داشت و بارها شاهد ترکیب های سریع این بازیکنان بودیم و در هنگام دفاع استقلال با سه مدافع میانی جلوی دروازه سلمانی و وریا یا حردانی در سمت چپ امن بود. سمت راست اضافه شد و استقلالی ها بیشترین گل را زدند و نتوانستند به راحتی گل بزنند. من معتقدم استقلال برای بازی با سیستم 2-1-4-3 بهترین گزینه است، مخصوصا الان که یزدانی و مرادمند به تیم اضافه شده اند. این بازیکن را درگیر می کند و به نظر نمی رسد برای برتری کافی باشد. بازیکنان آبی پوش این مشکل در بازی با میس کارمن به وضوح نمایان شد.

روند خوب پرسپولیس

سرخپوشان برای اولین بار با دیگر نماینده لیگ برتر نفت یعنی صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی و در حضور هواداران به ویژه هواداران زن کار کرد.

در اینجا لازم به ذکر است که عملکرد خوب و روان شاگردان یحیی گل محمدی از هفته گذشته از اراک آغاز شد و در مقابل صنعت نفت آبادان ادامه یافت. پرسپولیس حالا با یورگن لوکادیا هلندی یک مهاجم کلاس اروپایی در خط حمله خود دارد و مطمئنا خط حمله پرسپولیس با او سمی تر و خطرناک تر است.

پرسپولیس در یک بازی هجومی و برتر با دو گل صنعت نفت آبادان را شکست داد و قرمزها در هماهنگی و پاسکاری در زمان مالکیت توپ را به خوبی انجام دادند. شاگردان گل محمدی در جریان حمله به دروازه حریف پرتعداد ظاهر شدند و 5-6 در حمله ماسک قرمز شرکت کردند.

برخلاف خط حمله سرخ ها که در این بازی خوب و سبک نشان می داد، خط دفاعی پرسپولیس بود، بازیکنان این خط اشتباهات خطرناکی را مرتکب شدند که در صورت نداشتن مدافع آماده پشت سرشان و بی دقتی آنها. بازیکنان صنعت نفت، این می تواند یک بدبختی برای قرمزها باشد که شایسته آن بودند.

انتهای پیام/4048/

دکمه بازگشت به بالا