ورزش

پایان تلاش آزادکاران ایران با کسب چهار مدال طلا و نقره – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

پایان تلاش آزادکاران ایران با کسب چهار مدال طلا و نقره - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام بولات تورلیخانوف و رنکینگ اتحادیه جهانی روزهای 24 و 25 خردادماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد و تیم چهار نفره کشورمان با کسب 3 مدال طلا و یک نقره این رقابت ها را از آن خود کرد. .

در این مسابقات حسن یزدانی، کامران قاسم پور و امیرحسین جار در اوزان 8، 92 و 125 کیلوگرم مدال طلا و امیرحسین فیروزپور در اوزان 97 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست 12 بر صفر فاتح آردین از ترکیه را شکست داد. وی در دور بعد در مرحله نیمه نهایی با شکست 12 بر یک دولت بکوف قزاقستان به فینال راه یافت. یزدانی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر بوریس ماکویف از اسلواکی را شکست داد و طلا گرفت.

در وزن 92 کیلوگرم که با حضور 6 کشتی گیر در دو گروه 3 مرحله ای برگزار شد، کامران قاسم پور در اولین مبارزه با نتیجه 10 بر صفر ویکی از هند را شکست داد. اسلام بیک ایلیاسف از قزاقستان را شکست داد و پیش رفت. در نیمه نهایی. کاسمپور در این مرحله با شکست 11 بر صفر عبدی مناف بیانجیف از قزاقستان به فینال راه یافت. وی همچنین در فینال با نتیجه 11 بر صفر مقابل ادلیت دولومبایف از قزاقستان پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور نخست با نتیجه 8 بر 3 مقابل آکجان آیتبکوف از قزاقستان در دور دوم به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با شکست 15 بر 4 محمد رسول رحیم اف از ازبکستان به فینال راه یافت. در فینال فروزپور، باتیربک کاکولوف از اسلواکی با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین جار در دور نخست اولگ بولتن از قزاقستان را 9 بر 7 شکست داد. در این دیدار در تزار یوسف باتیرمرزایف از قزاقستان با غلبه بر موانع 21 بر 10 به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- امان (هند) 2- میرامبک کارتبه (قزاقستان) 3- مری بازاربایف (قزاقستان)
61 کیلوگرم: 1- باکبولات میرزنجار اولو (قرقیزستان) 2- جاسولان تاسکولا (قزاقستان) 3- ایلدوس مومباکوف (قزاقستان)
65 کیلوگرم: 1- تومور تولگا اوچیر (مغولستان) 2- عباس رحمانوف (ازبکستان) 3- امیدجان جلالوف (ازبکستان) و باجرانگ (هند)
70 کیلوگرم: 1- آرنازار آکمتالیف (قرقیزستان) 2- رودین آنچوگین (قزاقستان) 3- علیبک عثمانوف (قرقیزستان) و جعفربک اوتاخونوف (ازبکستان)
74 کیلوگرم: 1- تیموراج سالکاجانوف (اسلواکی) 2- بیامبادورجوت اردن (مغولستان) 3- عمرو حسین (مصر) و نورکاجا کایپانوف (قزاقستان)
79 کیلوگرم: 1- بولات ساکایف (قزاقستان) 2- سایاکبه یوسوپوف (قرقیزستان) 3- یارگاش سرکار (قزاقستان) و آکشاربک گولایف (اسلواکی)
86 کیلوگرم: 1- حسن یزدانی (ایران) 2- بوریس ماکویف (اسلواکی) 2- بوبار اسماعیل اف (ازبکستان) و فاتح آردین (ترکیه)
92 کیلوگرم: 1- کامران قاسم پور (ایران) 2- ادلیت داولبایف (قزاقستان) 3- عبدی مناف بگانزف (قزاقستان)
97 کیلوگرم: 1- باتیربک ساکولوف (اسلواکی) 2- امیرحسین فیروزپور (ایران) 3- آکجان آیتبکوف (قزاقستان) و ماگومد ابراگیموف (ازبکستان)
125 کیلوگرم: 1- امیرحسین جر (ایران) 2- یوسف باتیرمرزایف (قزاقستان) 3- لخواگرل منختور (مغولستان) و موهیت (هند)

دکمه بازگشت به بالا