عمومی

وی یکی از برجسته ترین دانش آموزان مدرسه آیت الله خویی بود


پدر وی آیت الله حاج شیخ محمدرضا تنکابونی (متولد 6 هجری) ، فرزند شیخ محمد واعظ تنکابونی ، دانشمند برجسته در تهران بود. وی به مدت شش سال در فقه میرزا حبیب الله رشتی زانو زد و به تدریس آیت الله سید محمد کاظم طباطبائی یزدی (دوره کامل دو ماهه در اصول فقه آکوند خراسانی فقه) در فقه میرزا حبیب الله رشتی پرداخت. وی مجوز اجتهاد را دریافت کرد و در اخلاق و رفتارهای تجمعات عرفانی آیت الله حاج ملا حسین قلی همدانی (ره) ، از این رو او مردی جامع و کامل ، مردی آرام و ساده بود و بسیار مورد توجه او قرار گرفت. و تعهد عموم مردم بودند. آیت الله میرزا علی دوران کودکی و ابتدایی خود را در تهران گذراند و اولین آموزش مشترک مذهبی را به پدر و برادر بزرگترش میرزا ابوالقاسم آموخت. وی سپس در مکتب فیلسوف الدوله ادبیات را فرا گرفت.
وی یکی از برجسته ترین دانش آموزان مدرسه آیت الله خویی بود

او داستان جامی و شمسی را به فاضلی ، استاد به نام شیخ حسین نوایی آموخت. وی سپس کتابهای جادویی و توضیحات مربوط به این سیستم را در مدرسه محمدی (در امتداد مسجد تهران) در شیخ محمد حسین بروجردی و سید محمد قصیر به تدریس پرداخت و سپس برای آموختن مبانی فقه به مدرسه مرواوی رفت. چرم اما او از قدرت پدرش برای تثبیت مبانی علمی خود و خواندن كتابهای رسائل و مکابوس استفاده می كند. وی در ششمین سال تحصیلات ، تحصیلات خود را در سطح نجف به پایان می رساند و در مدرسه سید سید محمد کاظم یزدی به انزوا می رود. شایان ذکر است که او ابوالقاسم جورجیا ، آیت الله وحید خراسانی ، آیت الله سید تقی قمی و آیت الله شیخ علی اصغر شاهرودی را به عنوان کاندیداها انتخاب کردند.

در نجف اشرف او روشهای تدریس خوبی را امتحان کرد ، مانند آیاتی از سید عبدالهادی شیرازی (م) ، سید محمود شاهرودی (م) و شیخ کاظم شیرازی (م.) ، اما سرانجام به او آموزه های خداوند حاج شیخ محمد علی ک.ا. . (قمری) مانند یکی از مهمترین شاگردان آیت الله نای که روزها در مزار میرزا شیرازی عدالت را تدریس می کرد و عصرها در پشت بام یک مسجد هندی درس می داد. او برای چندین سال هر موضوع را مطالعه کرد و دروس خود را نوشت. پس از درگذشت استاد ، او ابتدا به درس مرجع عالی آن زمان ، آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی ، که روی پیکر کاظمینی دعا می کرد ، رفت ، اما کمی بعد از آن در این درس شرکت کرد و به درس آیت الله سید ابوالقاسم خوئی رفت. پایان زمان زندگی در نجف هرگز حضور خود را از دست نداد. دو دوره به تدریس اصول فقه و چندین کتاب در مورد فقه استاد بزرگوار که پس از مرگ کاظمی در اوج شکوفایی او بود ، پرداخت.

آیت الله میرزا علی فلسفی ، یکی از برجسته ترین مدرسین مکتب آیت الله خویی ، بارها و بارها درس خود را نوشته است ، و استادش بعضی اوقات از قلم خود برای تأیید آن استفاده کرده است ، یا کسانی که در نوشته های پزشکی قانونی وی به دنبال آن بودند. او ارجاع داد این خصوصیات علمی و درجه لطفی بود که منجر به صدور اجتهاد توسط مرجع بزرگ شیعه حضرت آیت الله خمینی به نام او هنگام بازگشت به تهران شد. این گواهی ارزشمند ، که بدون اطلاع شخصی وی صادر شده ، اولین مجوزی است که توسط امام خمینی به نام یکی از شاگردانش نوشته شده است ، و اگرچه او سعی داشت آن را مخفی کند زیرا مانع چنین مجوزهایی شده است ، اما پنهان نشوید.

او همچنین در حضور استاد فقید استاد آشیشیخ صدرا به اسفر گفت و همچنین در جلسات صنفی شیخ آقا ب بزرگ ر هر Tehr انی n ((MH)) همچنین ردر و ل و دی ایه را در او تدریس کرد. درس ، یکی به دلیل عدم توجه به مباحث فلسفی در این زمینه). نجف ، و دیگری به دلیل سن استاد. وی پس از یک رویکرد سازنده و آموزشی ، وی همچنین در سایه مکتب سید محمد کاظم یزدی تدریس کرد. وی شروع به تدریس Lamentations کرد و به سمت کتابهای رسائل و مکابی و ملزومات حرکت کرد. بیان مسلط وی ، تسلط بر علم و تسلط بر او علم زیادی را به کلاس خود آورد و سخنرانی وی یکی از جالب ترین دروس آن زمان در نجف بود ، به حدی که علمای نجف وی را جادو می دانستند. . و معلمش ، آیت الله خیایی ، شاگردانش را ترغیب به ماندن در نجف و ادامه تدریس نمود.

مهاجرت به مشهد

در آن سال ها ، حوزه علمیه مشهد به همراه حوزه های نجف و قم از حضور اقتدار والایی برخوردار بودند و اساتید با افزایش تدریس و پویایی ، سطح و برون گرایی آن را فرا گرفتند. در زیارت مشهد ، آیت الله میلانی (ره) پسرش و یک ارباب دیگر خود را به آیت الله فلسفه می فرستد و از او می خواهد سمینار مشهد را پیش ببرد و نیازهای علمی دانشمندان را برآورده کند ، خصوصاً با توجه به آیت الله وحید خراسانی تصمیم گرفت قم جامعه و تدریس را در تهران ترک کند و به مشهد نقل مکان کرد. شور و شوق زندگی در کنار حیاط رضوی و احساس مسئولیت برای علاقه مندان که در منطقه مشهد جمع شده و انتظار داشتند در حضور او بنشینند او را به این شهر جلب کرد.

ابتدا مسجدی را در کوچه ی لامپ ها برای تدریس در خارج انتخاب کرد. با حضور وی در مشهد ، زندگی جدیدی در مشهد برقرار شد و صدها دانش آموز علاقه مند در سخنرانی وی شرکت کردند ، تا دانش محقق خود را در مدرسه میرزا جعفر ، سپس مسجد ملایدار و سرانجام به مکتب آیت الله. این یکی از پر رونق ترین درس های این رشته است. پس از گذشت 5 سال از زندگی ، در آستانه صبح 6 سال قمری ، در 5 ژانویه ، خورشید درگذشت و صبح جمعه ، یازدهمین روز محرم ، پیکر وی توسط دوست دیرینه خود آیت الله وحید خراسانی دعا شد. ایوان دارالارل میرزا حسنعلی مروارید که حدود یک سال پیش درگذشت ، به خاک سپرده می شود.


تمامی محتوای منتشر شده در سایت مطابق با سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به نشر محتوا می نماید، فلذا مسوولیت این مقاله بر عهده پایگاه های اصلی بوده و سامانه آنلاین دنیای 77 هیچ مسوولیتی در قبال این نوشته از سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا