سلامتکسب و کار دنیای 77

ویژگی‌های عینک بلوکات چیست؟

ویژگی‌های عینک بلوکات چیست؟

این روزها احتمالاً شما هم زیاد شنیده اید که باید از عینک‌های بلوکات استفاده کنید تا چشمانتان سالم بماند، اما مگر این نوع عینک‌ها چه ویژگی‌هایی دارند که باعث می‌شود، سلامت چشمان ما حفظ شود؟ در اینجا قصد داریم با اشاره به ویژگی‌های این نوع عینک، دلیل استفاده از آن و … به شما کمک کنیم که اطلاعات مفید و کاملی در این حوزه بدست آورید.

اگر سلامتی چشمانتان، این عضو حساس و بسیار مهم برای شما مهم است، حتماً تا پایان این مطلب با ما همراه بمانید.

چرا باید از عدسی‌های بلوکات استفاده کنیم؟

حقیقت این است که استفاده روزانه و مکرر از دستگاه‌های دیجیتال که نور آبی ساطع می‌کنند، می‌تواند ضررهای بیشماری برای سلامتی شما داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به برهم خوردن نظم ترشح ملاتونین در بدن، چشم درد و … اشاره کرد!

اگر شما هم مثل اکثریت مردم جامعه مجبورید که از این دستگاه‌های دیجیتال استفاده کنید، باید به شما بگوییم که هیچ چاره ای ندارید، مگر اینکه از عدسی‌های بلوکات و کنترل برای حفظ سلامتی خود استفاده کنید. در ادامه با بررسی دقیق ویژگی‌های این نوع عینک، احتمالاً متوجه دلیل این اصرار و تاکید را خواهد فهمید.

ویژگی‌های عینک بلوکات

در عدسی‌های بلوکات نوعی فیلتر وجود دارد که باعث می‌شود نورهای آبی رنگی که از سمت نمایشگرهای الکترونیکی می اید. جلوگیری کرده و نورهای ابی به چشم شما نرسد. در ادامه با دیدن هر ویژگی متوجه می‌شوید که چگونه چنین اتفاقی می‌افتد:

اولین ویژگی عینک بلوکات: خاصیت ضد تابش خیره کننده

تابش خیره کننده یعنی نوری که روی سطح نوری ایجاد می‌شود و باعث حواس پرتی می‌شود. تکنولوژی نوری ضد تابش خیره کننده از درخشش نور می‌کاهد. متخصصین چشم پزشک از لحاظ تئوری برخورداری از لنزهای ضد تابش خیره کننده را پیشنهاد می‌کنند. وقتی شما عینک با لنز ضد تابش را استفاده می‌کنید در مقایسه با زمانی که از این لنزها استفاده نمی‌کنید می‌توانید به طور کامل تفاوت آن را احساس کنید

دومین ویژگی عینک بلوکات: فیلتر نور آبی

احتمالاً خودتان هم فهمیدید، نور آبی می‌تواند برای چشم‌ها مضر باشد در نتیجه مسدود کردن نور آبی بسیار مهم است. لنزهای بلوکات بخش زننده نور آبی را جذب می‌کند و در عوض اجازه جایگزینی رنگ‌های ملایم برای وارد شدن به چشم را می‌دهند.

سومین ویژگی عینک بلوکات: دفع آب یا آبگریزی

نمی‌دانم به گل نیلوفر توجه کرده اید یا نه اما خاصیت گل نیلوفر به ضد آب بودن است یعنی اگر قطره‌ی آبی روی آن بچکد سُر می‌خورد و روی آن نمی‌ماند. عملکرد لنز بلوکات هم دقیقاً به همین شکل است و برای فصول بارانی بسیار کارامد است.

چهارمین ویژگی عینک بلوکات: خاصیت نور UV

نور ماوراء بنفش برای چشم‌ها مضر است و یک نور نامرئی می‌باشد که شما قادر به دیدن آن نیستید. بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین منبع نور نامرئی بنفش، خورشید است.

پزشکان به شدت توصیه می‌کنند که حتماً در طول روز به خصوص در تابستان از عینک آفتابی استفاده کنید (البته استفاده از عینک آفتابی فقط مختص تابستان نیست) تا محافظ چشم‌های شما در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های عینک با لنز بلوکات جلوگیری از اشعه‌ی ماوراء بنفش به چشم می‌باشد که هم برای عینک‌های طبی و هم برای عینک‌های آفتابی این خاصیت تعبیه شده است.

از مانیتورهای قدیمی اشعه‌ی ماوراء بنفش ساطع می‌شد اما خوشبختانه در مانیتورهای جدید و لب تاپ‌ها این نوع اشعه وجود ندارد و فقط در فضای باز این اشعه‌ی مضر وجود دارد.

پنجمین ویژگی عینک بلوکات: مقاومت بالا در برابر خط و خش

متاسفانه به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، برخی از مشتریان به دنبال عینک‌هایی با لنز ضد خراش هستند که چنین چیزی اصلاً صحت علمی ندارد. به طور مثال الماس سخت‌ترین ماده روی زمین است اما با این حال الماس هم خراش بر می‌دارد. به همین دلیل می‌توان گفت هیچ کدام از لنزهای عینک به طور ۱۰۰% ضد خراش نیستند.

منظور از ضد خراش بودن لنزهای عینک در واقع یعنی آن‌ها مقاومت بالایی در برابر خراش دارند که این یکی از ویژگی‌های عینک بلوکات می‌باشد

چگونه عینک بلوکات اصل از فرع را تشخیص دهیم؟

با توجه به توضیحاتی که در بالا داده شده است. جهت تست عدسی‌های بلوکات شما می‌توانید از لیزهای که نورهای فرابنفش دارند استفاده کنید. یا از فروشنده بخواهید که برای شما این کار را تست کند. در عدسی بلوکات نور از شیشه عدسی عبور نمی‌کند. ولی در شیشه‌های معمولی نور بعد از شیشه به جسم پشت عدسی برخورد می‌کند.

شیشه عدسی بلوکات بخشی از نور آبی را برای شما فیلتر می‌کند. می‌توانید جهت تشخیص به مانیتور نگاه کنید. اگر عدسی شما تمام نور آبی را فیلتر کند. شما رنگ‌های سبز و قرمز را مشاهده می‌کنید. و اگر بخشی از نور آبی فیلتر شود. تصویر صفحه نمایش به رنگ زرد یا نارنجی دیده می‌شود. و همینطور می‌توانید از قرار گرفتن دو تصویر با درخشندگی آبی استفاده نمایید.

نحوه عملکرد عینک بلوکات و بلوکنترل به چه صورت است؟

ویژگی‌های عینک بلوکات چیست؟

در عینک‌های که از عدسی بلوکات استفاده می‌شود. لایه‌های وجود دارند که از عبور مستقیم نور آبی به چشمان ما محافظت می‌کنند و مانعی برای ورود نور آبی به چشمان ما می‌شود. در عینک‌های بلو کات از عدسی‌ها ی با لایه هیدروفوب و ضد خش استفاده می‌شود تا کیفیت عدسی را بالا ببردند. این عدسی‌ها با این فرایند باعث می‌شوند تا چشمان شما از پشت عدسی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر دیده نشوند. (در این زمینه می توانید اقدام به تهیه عینک زایس یا هویا کنید.)

تفاوت اصلی عینک‌های بلوکات و بلوکنترل که باید در مورد آن بدانید!

عینک‌های بلوکات بیش از نود درصد نور آبی را فیلتر می‌کنند اما عدسی بلوکنترل بصورت هوشمندانه‌تری عمل کرده و تنها فرکانس‌های مخرب نور آبی را فیلتر می‌کند نه همه نور آبی را، در واقع ما برای دیدن بهتر اجسام به بخشی از نور آبی نیاز داریم و فقط بخشی از فرکانس‌های نور آبی برای چشمان ما مضر است که توسط عدسی بلو کنترل دفع می‌شود.

همین الان برای مراقبت از چشمان خود مراقبت کنید!

برای مراقبت از چشمان خود، بهتر است که درنگ نکنید و همین الان با مراجعه به فروشگاه تخصصی عینک امیر اقدام به تهیه و خرید عینک‌های باکیفیت در این حوزه کنید. شما می‌توانید با کمک مشاوره تخصصی که کارشناسان این فروشگاه به شما می‌دهند، یک خرید باکیفیت و حرفه ای بر اساس بودجه و نیاز خود داشته باشید. شما می‌توانید تجربیات خود را در این حوزه با ما و سایر افراد به اشتراک بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا