جامعه و خانواده

وقتی معلم مبصر می‌شود و “یادگیری” جان می‌دهد/ایران در قعر جدول “زمان آموزش” در جهان

وقتی معلم مبصر می‌شود و "یادگیری" جان می‌دهد/ایران در قعر جدول "زمان آموزش" در جهان

یکی از اعضای شورای مرکزی مرکز معارف اسلامی گفت: “اکنون مدرسه خوب نیست و این بی توجهی ناشی از جامعه ، مدرسه ، خانواده ، دانش آموزان ، مدیران و معلمان ، کتاب ها و محتوا ، علل پنهان و آشکار کلاس است. و تدریس زمان. “دلایل تمایل دارند به استعداد حمله کرده و فدا شوند.

سید نصرت الله فضلی در گفت وگو با دنیای 77 وی با اشاره به وضعیت یادگیری در مدارس کشور گفت: هر روز به جای تنگی نفس به مدیران ستادی و نویسندگان کتاب های درسی ، از روش های مختلف یادگیری مانند گروهی ، مشارکتی ، تحقیقاتی و آموزش معکوس می گویند. کاروان را ادامه دهید ؛ اما مدارس ، مانند دهه های قبل ، اغلب از سخنرانی ها برای توضیح معنی کتاب استفاده می کنند و توانایی یادگیری به سطح حافظه کاهش می یابد ، نه توسعه استعداد.

وی افزود: “در یک دهه گذشته ، دو حادثه ناگوار در آموزش و پرورش رخ داده است؛

ایران در انتهای جدول “زمان یادگیری” در جهان قرار دارد

یکی از اعضای شورای مرکزی مرکز آموزش اسلامی ، گفت که این مطالعه نشان می دهد که زمان تدریس در کشور ما (بدون احتساب زمان مفید مفید) نسبت به سایر کشورها کوتاهتر است. وی گفت: “یک حادثه ناگوار دیگر ، تحصیل یکباره در همه دوره ها بود ، به طوری که هیچ دانش آموزی بعد از ظهر به مدرسه نمی رود و مدرسه بعد از ظهر تعطیل است.” این تصمیم مدیریت اداری بود ، نه آموزشی و بدون در نظر گرفتن تأثیر بر یادگیری ، آموزش و پرورش کودکان.

وقتی معلمان ناظر می شوند و “یادگیری” در کلاس درس زنده می شود

وی ادامه داد: از جمله آثار این تصمیم تجمیع کلاس ، افزایش تراکم کلاس به 5 نفر و تبدیل اتاق های پشتیبانی مدرسه مانند معاونان و مشاوره و مربیان به کلاس درس بود. در نتیجه ، کارگر حامی آموزش بخشی از هویت عملکردی خود را از دست می دهد و مهارت های خود را از دست می دهد. نویسندگان کتاب درسی فعالیت های کلاسی ، کار گروهی ، تعامل مداوم معلم و دانش آموز ، روند و ارزیابی رشد را در طول دوره پیش بینی می کنند. معلم ، که برنامه درسی را اجرا می کند ، هویت خود را به عنوان ناظر کلاس در یک کلاس بیش از 40 نفر تغییر می دهد و بخش قابل توجهی از زمان تدریس هدر می رود. بقیه زمان صرف آموزش به دانش آموز شد نه معلم و فضای یادگیری در زمینه یادگیری بود.

50 درصد سرمایه گذاری اقتصادی به دلیل افت تحصیلی و ترک تحصیل از بین رفت

البته این تصمیم برای کسانی که چشم انداز اقتصادی نسبت به آموزش و پرورش داشتند ، خوب بود و آنها مدعی بودند که هزینه تحصیل در مدارس دولتی بیشتر از تحصیلات غیر دولتی است. ” به

معاون سابق وزیر آموزش و پرورش افزود: این پیش نیازهای آسیب شناختی برای خفگی آموزش و پرورش نشان می دهد که میزان تصمیم گیری در آموزش و پرورش باید یادگیری و رشد دانش آموز باشد و هر موضوع دیگری در آموزش و پرورش خوب و بد آن تعریف می شود. با این حال ، به عنوان یک انصاف و شعار ، ما آن را یک تصمیم منصفانه می دانیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حق تحصیل یک حق عمومی است که قوه قضائیه باید از آن محافظت کند ، در غیر این صورت دولت به آموزش مدارس گوش نمی دهد و درک نمی کند ، گفت: این قوه قضائیه است ، بخشی از کار دادستانی است. ، که باید هوشیار باشد قوه قضائیه باید به این موضوع رسیدگی کند. این وظیفه مهمی است. البته ، این فقط مسائل اقتصادی نیست ؛ مسائل مربوط به بهداشت ، مسائل مربوط به آموزش و پرورش ، مسائل زیست محیطی و غیره از جمله مواردی است که حقوق عمومی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: استانداردهای آموزشی زمینه ، عناصر ، علل و شاخص های آموزش و مهمتر از همه محیط یادگیری است ، مانند کلاسهای استاندارد ، کلاسها و کارگاههای آموزشی استاندارد ، آزمایشگاهها ، نمازخانه ها و کتابخانه ها و معلمان حرفه ای و زمان آموزش (صبح ). یا بعد از ظهر) در حوزه خود. “

پیشنهاد دولت سیزدهم در آستانه بازگشایی مدارس

یکی از اعضای شورای مرکزی معارف اسلامی پیشنهاد کرد که دولت سیزدهم که با شعار عدالت آموزشی به مربیان و خانواده ها رای داد و به آنها اعتماد کرد ، به وعده خود عمل کرد و در 10 هزار اکتبر با تمرکز 20 در کلاس های آموزشی شرکت کرد. از جمله حضور. با تأکید بر همه تأثیرات این سازمان ، مانند استفاده از ظرفیت مدارس ، معلمان شاغل با حداکثر 40 ساعت تدریس (16 ساعت اضافه کاری) و بازنشستگان فرهنگی تحول آموزش را آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا