عمومی

وعده‌های محال و دور از دسترس نامزدها

وعده‌های محال و دور از دسترس نامزدها

به نظر می رسد اوضاع در کشور پیچیده تر و دشوارتر می شود و برخی از سیاستمداران قول های حتی غیرممکن و گسترده تری می دهند. این وضعیت به دلایل مختلفی است. متأسفانه ، یکی از دلایل این امر این است که ، بر اساس تجربه بسیاری از سیاستمداران کشور ، به این نتیجه رسیده اند که هرچه در بسیج توده ها موفق تر باشند ، در نهایت صندوق های رای بزرگتر می شوند.

مانند بسیاری از معادلات انتخاباتی ادوار گذشته ، به ویژه در صحنه ریاست جمهوری ، شاهد بوده ایم که شعارهای جسورانه و پر زرق و برق و البته حملات خشونت آمیز در یک محیط دو طرفه می تواند در برخی از آمارها موفق باشد. در حال حاضر هرج و مرج دو بخش را می توان در چند شعار انتخاباتی شناسایی کرد.
بخش اول این آشفتگی به محتوای خود شعارها مربوط می شود ، بنابراین هیچ ترتیب منطقی و منطقی بین آنها یافت نمی شود. سیستمی که شامل شناسایی مسئله ، شناسایی احتمال و موقعیت و طراحی متخصص است. در واقع ، این سه عامل ستون فقرات هر وعده و شعار انتخاباتی است و اگر هر وعده ای در این زمینه ضعیف باشد ، از همان ابتدا عملاً خالی است.

با این حال ، به نظر می رسد برخی از وعده های فعلی هیچ ارتباطی با این سه مرحله ندارند و فقط در خلا ارائه شده اند. این سردرگمی سرانجام در مدیریت اجرایی تیمی که قول داده و خود را به شکل تعارض و ناکارآمدی نشان می دهد ، خود را نشان می دهد. همانطور که در دوره های مختلف دولت قبلی اینگونه بود.

اما ناآرامی دیگری در حوزه اجتماعی وجود دارد. به عبارت دیگر ، سردرگمی بین عبارات و شعارهای نامزدها و تلاقی این مجموعه در دید مردم ، سرانجام از نظر خواسته ها ، انتظارات ، درک واقعیت ، امیدهای آینده ، اعتقادات ، اضطراب عاطفی در جامعه ایجاد می کند. سیستم ها و مانند آن

متأسفانه ، مانند گذشته ، به نظر می رسد که برخی از سیاستمداران ما هنوز به جای ارائه مطالب و شعارهای خود ، در فکر امکان بیدار کردن افکار عمومی نیستند. این محرک موقتی ممکن است در کوتاه مدت به نفع آنها باشد ، اما در بلند مدت ، ارائه ادعاها نه تنها آنها را با مشکل روبرو می کند ، بلکه کل سیستم مدیریتی کشور را با مشکل روبرو می کند.
بهبود نیاوردن مشکلات در شرایط کنونی کشور ، هنر بزرگی است یا بیان شعارهای پر از دهان است. اکنون که در هر مکان دولتی هستید ، انسان عادی می تواند مشکلات نامزدها را بهتر یا بهتر درک کند. دادن شعارهای بدون پشتوانه مطمئناً کار سختی نیست.

در این حالت ، هنر سیاست ترغیب با انتشار راه حل های منطقی و دور نگه داشتن روند انتخابات از روند هیجان انگیز است. امروز ، برای اطمینان از موفقیت دولت آینده ، بیش از هر چیز لازم است فرد منتخب در یک صنعت تجهیز شود ، خلائی که تاکنون کشور را آزار داده است.

* منتشر شده در روزنامه ایران

دکمه بازگشت به بالا