حوادث و رویداد

وجود گاردریل ناایمن یکی از دلایل حادثه رانندگی در محور کاشان – قم

وجود گاردریل ناایمن یکی از دلایل حادثه رانندگی در محور کاشان - قم

دنیای 77/ اصفهان رئیس پلیس راه استان اصفهان حضور گارد ریل ناایمن در محور کاشان – کم را یکی از دلایل برخورد تریلر با اتوبوس مسافربری و کشته شدن 8 نفر و مجروح شدن 16 نفر دانست.

سرهنگ اصغر زارع با اعلام این خبر گفت: ساعت 3 و 25 دقیقه بامداد امروز در حین حرکت در جاده کاشان – کم، یک دستگاه تریلر از مسیر خود منحرف و با اتوبوس مسافربری 21 مسافر از استان دهدشت به لاین مقابل رفت. کهکیلویه و بوئر احمد در مسیر تهران با هم برخورد کردند.

وی افزود: در این حادثه بر اثر شدت برخورد یک نفر از تراول و هفت سرنشین اتوبوس مسافربری در دم جان باختند و 16 نفر مجروح شدند که 11 نفر در بیمارستان بستری و 5 نفر حالشان وخیم است.

نقش نگهبانان ناایمن در وقوع و شدت حوادث امروزی

رئیس پلیس راه استان اصفهان علت اصلی این حادثه را خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد که راننده تریلر نتوانسته وسیله نقلیه را کنترل کند. وقوع و شدت حادثه که توسط کارشناسان به عنوان تقصیر سازمان مربوطه تلقی خواهد شد.

در محور کاشان – اصفهان و “کاشان کام” حداقل 38 نفر کشته شدند.

به گزارش دنیای 77 و به نقل از پایگاه خبری فرماندهی انتظامی استان اصفهان، وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 1400 با احتساب جان باختگان امروز، 38 نفر از هموطنانمان بر اثر حوادث رانندگی در محورهای “کاشان – اصفهان” و “کاشان” جان باختند. 219 نفر جان خود را از دست دادند و مجروح شدند.

آسفالت سریع جاده نیاز به تعمیر و تعویض حفاظ دارد

جاره با اشاره به مسافت تقریبی 264 کیلومتری محور کاشان – اصفهان و کاشان – کام به وجود مسیرهای آسفالت نامناسب و باغچه های ناایمن اشاره کرد و گفت: درخواست ما از اداره راه و شهرسازی این است که هر چه سریعتر مسیرهای آسفالته را تعمیر کنند. تا حد امکان.” ” همچنین این کمربندهای محور را جمع آوری کنید و با نیوجرسی جایگزین جایگزین کنید تا حتی اگر خودرویی به دلیل خواب آلودگی راننده منحرف شود، نتواند از لاین مخالف جاده وارد شود.

نقش خودروهای مقاوم و جاده های ایمن در کاهش تلفات انسانی

فرمانده انتظامی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه در بررسی های انجام شده مشخص شد 70 درصد حوادث رانندگی ناشی از عوامل انسانی بوده است، افزود: با این حال در سال های اخیر پلیس توانسته از مرگ تعداد زیادی از مردم در حوادث رانندگی جلوگیری کند. اما باید توجه داشت که خطای انسانی اجتناب ناپذیر است.» و در صورت ساخت خودروهای پایدارتر و توجه بیشتر به ایمنی راه ها با وجود خطاهای انسانی، شاهد تلفات کمتری در تصادفات خواهیم بود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا