عمومی

هیچ‌وقت برای تغییر دیر نیست

هیچ‌وقت برای تغییر دیر نیست

نوآوری در زندگی چقدر می تواند به ما در حفظ و بازیابی سلامت جسمی و روانی کمک کند؟

روزنامه دنیای 77 گزارش داد مربای مربا او نوشت: «مخزن آب هست و …» آیا به این جمله اعتقاد دارید یا معتقدید زندگی با آب انبار یا آب انبار زندگی خوبی نیست؟ آیا فکر می کنید که نباید برای ایمن بودن از مسیر خود خارج شوید یا باید ریسک کنید و تغییر کنید و خراب کنید و بسازید؟ «تغییر» همیشه خوب نیست، اما گاهی بهترین و گاهی آخرین راه برای بقا و یافتن راه‌های جدید است. از انتقال تابلوها، آینه ها، مبل ها و صندلی ها تا تغییرات بزرگتر، خلاقیت ها و نوآوری های کوچک ابتدا در ذهن ما رخ می دهد و سپس تاثیر می گذارد و در زندگی جای می گیرد. بیایید ببینیم که تغییر و نوآوری چقدر می تواند وضعیت جسمی و روحی ما را در بقیه ایام سال جدید بهبود بخشد.

با هر خلاقیت و نوآوری در زندگی، به تغییر نزدیکتر می شویم و با هر قدمی که به تغییر نزدیک می شویم، سلامت روحی و جسمی ما بهبود می یابد و در نتیجه به شادی و رفاه نزدیک می شویم. درست مانند زمانی که یک پرتو را در یک تالاب بزرگ باز می کنیم و اجازه می دهیم آنچه را که انباشته شده و چگونه گل و لای را بیرون بیاورد، پیدا کرده و اصلاح کند. این آمار نشان دهنده تاثیر تغییر خوب در زندگی است.

خوب بمان

کسانی که به طور منظم حدود یک چهارم از وقت خود را هر روز با خانواده و دوستان خوب می گذرانند، 12 درصد کمتر دچار استرس، اضطراب و هیجان می شوند و شادتر و راحت تر هستند. طبق نظرسنجی گالوپ، به همین دلیل است که مردم در تعطیلات آخر هفته شادتر از آخر هفته ها هستند.

اگر الگوی انزوا و تنهایی را انتخاب کرده اید، سعی کنید قدم به قدم به گروه نزدیک شوید. البته باید ساعاتی از روز را به حریم خصوصی خود اختصاص دهید و کارهای مورد علاقه خود را انجام دهید.

یک دوست کافی نیست

اگرچه در انتخاب دوستان کیفیت مهم است نه کمیت، اما یک نظرسنجی در سال 2012 از هزاران بزرگسال ساکن بریتانیا نشان داد که داشتن و تعامل با 101 دوست دیگر تأثیر مثبتی بر احساس رضایت و شادی دارد. زندگی

دایره دوستان خود را گسترش دهید! در مورد این انتخاب حتما به کیفیت رابطه توجه کنید.

تعامل با منفی مثبت است

بررسی سلامت جسمی و روانی زوج هایی که سعی در برقراری ارتباط و حل مشکلات داشته اند و سعی در تغییر و شادی داشته اند، در هر پنج نفر یک تعامل خوب و بد وجود داشته است. این عدد برای کسانی که از هم جدا شده اند 0.8 درصد گزارش شده است.

تعامل و همراهی بین زوجین یکی از مهمترین عوامل ایجاد یک رابطه خوب و شاد در زندگی است.

قدرت خرید داشته باشد

پول خوشبختی نمی آورد، اما نبود آن باعث بدبختی می شود. از طرفی غرق شدن در کار برای درآمد بیشتر، خوشبختی نمی آورد، اما شغلی که برای آن حقوق مناسبی می گیریم، مسلما لذت بخش است. تحقیقات محققان دانشگاه پرینستون نشان می دهد کسانی که کمتر از 75000 دلار در سال درآمد دارند بیشتر با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند و از سلامت روانی خوبی برخوردار نیستند. همچنین شانس جدایی بین این زوج ها افزایش می یابد.

اگر شرایط زندگی شما رضایت بخش نیست و درآمد و هزینه های شما با هم مطابقت ندارد، تغییر شرایط کاری خود را فراموش نکنید.

به همسرت نزدیک شو

هرچه روابط بین زوجین بهتر باشد، از نظر جسمی و روحی بهتر خواهند بود. یک رابطه صمیمی خوب و سالم می تواند شادی و رضایت از زندگی را تا 44 درصد افزایش دهد.

اگر رابطه شما با همسرتان خوب نیست یا از رابطه خود راضی نیستید با پزشک و روانپزشک مشورت کنید. اگر روابط نزدیک زن و شوهر تغییر نکند، صمیمیت و خوشبختی بین آنها از بین می رود.

اینترنت جایگزینی برای ملاقات نیست

اپیدمی کووید-19 روابط بین فردی را مجبور به تغییر کرده است و فضای مجازی جایگزین جلسات واقعی شده است. از این بیماری ها و اپیدمی ها گرفته تا سلامتی، هیچ چیز جایگزین بازرسی نمی شود. آمار نشان می دهد که ملاقات با دوستان و عزیزان شادی را تا 25 درصد افزایش می دهد.

پس از پایان اپیدمی کرونا، به یک الگوی سالم برگردید و شخصاً بروید. سعی کنید به جای پیامک تماس بگیرید و به جای جلسه مجازی به یک جلسه واقعی بروید.

هیچ “سن خوشبختی” وجود ندارد

شاید فکر کنید نوجوانی شادترین سن است، اما اینطور نیست! شاید فکر کنید که آرامش و شادی از 30 سالگی شروع می شود. این هم درست نیست! به گفته روانشناسان، سن مشخصی برای شادی وجود ندارد. در دهه 30، میل به تلاش بیشتر وجود داشت. در 44 سالگی مقداری عدم ثبات و شادی احساس می شود و سپس در 50 سالگی میل به شادی و خنده بیشتر می شود. بعد از 44 تا 70 سالگی، افراد اوج شادی و تلاش برای رضایت از زندگی را می بینند. در واقع سعی می کنند با هر تغییر کوچک و بزرگی شادی و رضایت را در زندگی به ارمغان آورند.

تغییر در نقطه ای از مغز شروع می شود

در مرحله تفکر

سرچشمه هر تغییری «ذهن» ماست. در واقع فرآیند تغییر با احساس نیاز به تغییر و تفکر در مورد آن و یافتن راه حل آغاز می شود، اما می توانید در این سه مرحله شرکت کنید و سپس تغییر اتفاق می افتد.

شما مسیری را مشخص کرده‌اید، اما آمادگی کامل برای تغییر آن را ندارید.

شما معتقدید که سطح انرژی و سلامتی با تغییر بهبود می یابد، اما هنوز راهی پیدا نکرده اید.

مطمئن نیستید که بتوانید نتایج تغییر را مدیریت کنید و به جلو حرکت کنید. بنابراین شما هنوز به طور کامل برای شروع تغییر آماده نیستید.

در مرحله عمل

در این مرحله به آن فکر کنید و ذهن و بدن شما آماده پذیرش تغییرات است. بنابراین شما مسیر را به یکی از سه روش زیر دنبال می کنید:

تصمیم شما نهایی است شما برای تغییر آماده اید.

شما اهداف تعیین می کنید و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی می کنید.

شما تصمیم گرفته اید و اهداف را انتخاب کرده اید و در مرحله عمل هستید.

منبع: happy.com

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا