عمومی

همکاری ۶۰ بنگاه اقتصادی برای شناسایی قوانین مخل کسب و کار درهمدان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

همکاری ۶۰ بنگاه اقتصادی برای شناسایی قوانین مخل کسب و کار درهمدان - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، سید ناصر محمودی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه جذب سرمایه گذار در سال 1999 به طور جدی دنبال می شود ، افزود: سال گذشته 88 فرصت سرمایه گذاری.

وی ادامه داد: دو واحد نیروگاه برای سرمایه گذاری آماده واگذاری است و پروانه سرمایه گذاری نیز برای پروژه هشت میلیون یورویی تولید برق صادر شده است.

محمودی خاطرنشان کرد: بهبود فضای کسب و کار از اولویت های وزارت اقتصاد و دارایی است ، افزود: در این حالت مرکز توسعه تجارت فعال شده و همه مدیران مجبور شده اند تا قوانین مضر کسب و کار را شناسایی کنند.

وی افزود: در حال حاضر همکاری های لازم با طرح های اقتصادی حمدان برای شناسایی قوانین مختل کننده تجارت انجام شده و آنها در قالب پرسشنامه موضوعات و موضوعات را تهیه و ارائه می کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان همچنین درباره تولید املاک عمومی گفت: “کلیه دستگاههای اجرایی کشور و استان موظفند اموال غیرمنقول و منقول را تحت مدیریت ثبت کنند.”سادهدر این حالت ، 99.5 درصد از این کار انجام شده است.

محمودی اظهار داشت: تیم اجرایی سال گذشته برای شناسایی و فروش املاک مازاد دولتی فعال بود و دبیرخانه آن در وزارت اقتصاد و دارایی تأسیس شد و تاکنون 9 هزار و 456 سند تک صفحه ای ، جزوه و اسناد برای دارایی های کشف نشده صادر شده است.

وی شناسایی بدهی های دولت و میزان بدهی ها را یکی از اولویت های دولت دانست و گفت: “برای برنامه ریزی اصولی توسط دولت ، وزارت اقتصاد و دارایی دستور کار میزان بدهی ها و بدهی ها را تعیین کرده است.”

وی ادامه داد: “اداره کل ادارات و ادعاهای دولت فعال شده است و کلیه آژانس ها باید اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند و هر سه ماه یک بار آن را به روز کنند. همچنین در این حالت می توانند از قدرت اسناد خزانه داری و برگه های تمیز استفاده کنند.” “

محمود افزود: “تمهیدات خوبی برای تبادل نظر با دانشگاه بو علی سینا و دانشگاه آزاد همدان انجام شده است.”

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ دوره رسمی برای کارشناسان و متخصصان روشهای برنامه ریزی برای سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد ، باید کارشناسان و متخصصانی باشند که به قوانین و مقررات لازم توجه کنند ، بنابراین تصمیم گرفتیم زمینه ایجاد کنیم. و با همکاری دانشگاه بوعلی سینا همدان ، خوشبختانه عناوین سرمایه گذاری خارجی را برای مدارک تحصیلات تکمیلی ایجاد کنید ، خوشبختانه اساتید مربوطه عناوین دوره را برای ایجاد این رشته تحصیلی تا زمان تصویب وزارت علوم آماده می کنند.

محمود ادامه داد: این زمینه نه تنها در استان همدان بلکه در دانشگاه های کشور نیز باید ایجاد شود زیرا هر منطقه فعال در این منطقه در توسعه اقتصادی استان و کشور موثر خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا