حوادث و رویداد

هموطنان مراقب پخش گاز مونواکسید کربن در فضاهای بسته باشند

هموطنان مراقب پخش گاز مونواکسید کربن در فضاهای بسته باشند

مسافر اصلی مرکز اورژانس تهران از هموطنان خواسته است تا قبل از استقرار در استراحتگاه از انتشار گاز مونوکسید کربن در مناطق بسته آگاه شده و از مسیر خروجی مطمئن شوند.

به گزارش دنیای 77، یحیی صالح طبری گفت: در شرایط آب و هوایی کنونی کشور در برخی نقاط کشور با دمای پایین و سرمای شدید مواجه هستیم و همراهان عزیز گاهی از اجاق گاز و یا وسایل گرمایشی فضا استفاده می کنند. آنها چادرها، کمپ ها یا خانه هایی را که مدت زیادی از آنها استفاده نشده است بسته بندی می کنند.

وی افزود: در این صورت نیاز است پنجره ها باز شوند تا سوختن وسایل پیک نیک و گرمایشی گاز مونوکسید کربن از فضا متصاعد شود در غیر این صورت مردم آرام و آرام گاز می گیرند.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: علائم گازگرفتگی ابتدا با سردرد، حالت تهوع، تاری دید و استفراغ همراه است و سپس فرد از هوش می رود و در نهایت می میرد.

صالح طبری می گوید: از هموطنان عزیز می خواهیم ابتدا دریچه های محل خود را بررسی کرده و از باز بودن فضای لوله بخاری اطمینان حاصل کنند تا بخارات ایجاد شده توسط بخاری ها و وسایل گرمایشی به راحتی از فضاهای مسدود شده خارج شود.

وی یادآور شد: گاهی دیده شده است که پرندگان در حال ساخت لانه و بستن سوراخ های لوله اگزوز بوده و گاز مونوکسید کربن به منازل و منازل مسافران بازگشته است.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: هموطنان و مسافران عزیز توجه جدی به این نکات را فراموش نکنند تا در بهترین روزهای سال جدید با سهل انگاری خانواده را داغدار نکنند.

به گزارش وب دا، در روزهای اخیر متاسفانه تعدادی از بومیان بر اثر بی توجهی به این هشدارها جان خود را از دست داده اند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا