سلامت

همه سرماخوردگی ها اومیکرون است

همه سرماخوردگی ها اومیکرون است

شروین شکوهی با اشاره به افزایش روزافزون بیماران مبتلا به امکرون گفت: در حال حاضر هر بیماری که با سرماخوردگی وارد می شود اولین نفری است که به بیماری عروق کرونا ویروس قلب مبتلا می شود و باید دوران قرنطینه خود را در خانه سپری کند.

وی گفت: افرادی که سرماخورده هستند نیازی به آزمایش کرونا ندارند.

شکوهی با اشاره به اینکه کیت های Omicron با دلتا تفاوتی ندارد، افزود: Omicron با سایر سویه های تست کرونا برای بیماران تفاوتی ندارد و با همان تست کرونا قابل تشخیص است، بنابراین اینکه گفته شود Omicron نیاز به آزمایش های ویژه دارد اشتباه است.

رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان لقمان حکیم گفت: افزایش روزانه تعداد بیماران در آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می دهد که شیوع اومیکرون بسیار بالا است، بنابراین نیاز به اعمال مجدد محدودیت ها وجود دارد. ایمنی. بهداشت عمومی.” و اگر شرایط عادی تلقی شود هر روز با افزایش تعداد بیماران مواجه خواهیم بود.

وی بیان کرد: نباید به Omicron دست کم گرفت و این ساده سازی تعداد بیماران را در روز از 3000 نفر به 9000 نفر افزایش داده است.

شهید بهشتی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه واکسیناسیون تأثیر بسزایی در کاهش مرگ و میر دارد، افزود: منطقی نیست و در بلندمدت شاهد تأثیر رشد بیمار هستیم.

شکوهی گفت: تافته Omicron جدا بافته نمی شود و باید به عنوان سویه پیش عروق کرونا ویروس در نظر گرفته شود و کمتر کشنده باشد.

دوره قرنطینه برای بیماران Omicron

وی در خصوص تعداد روزهای قرنطینه Omicron تاکید کرد: در آمریکا با مبتلا شدن روزانه بیش از یک میلیون نفر تعداد روزهای قرنطینه لازم شامل 5 روز و 10 روز با علائم خفیف اعلام شد که ممکن است وجود داشته باشد. روزهای کافی برای قرنطینه نیست، بنابراین افراد باید تا بهبودی کامل در خانه بمانند تا از شیوع بیماری جلوگیری کنند و زنجیره عفونت را قطع کنند.

این بیماری عفونی گفت: درصد کمی از مبتلایان به ویروس سرماخوردگی معمولی ممکن است امیکرون نداشته باشند اما برای گسستن این زنجیره توصیه می کنیم همه افراد با کوچکترین علائم سرماخوردگی و سرفه خود را ایزوله کنند و آزمایش نشوند. متخصص پاتولوژیست. خیر

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونا ویروس قلب قطعا بارها اعلام شده است، زیرا این آمار تنها مربوط به افرادی است که تست شان مثبت بوده و با توجه به خطای 50 درصدی در آزمایش می توان گفت که آمار بسیار بالاتر است. “

این عزادار تاکید کرد: طی یکی دو هفته آینده با انفجار تعداد بستری ها مواجه خواهیم شد و از اواخر بهمن ماه روزها و ماه های بدی خواهیم داشت.

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم افزود: آمار تلفات در این منطقه کمتر از دلتا است، اما تعداد مبتلایان در دلتا چندین برابر خواهد بود، بنابراین تعداد بیماران و بستری شدن در بیمارستان‌ها افزایش چشمگیری خواهد داشت.”

محدودیت ها باید دوباره اعمال شوند

شکوهی در خصوص کودکان می گوید: کودکان و دانش آموزان بزرگ ترین منبع عفونت در خانواده هستند بنابراین وقتی اعلام می شود دانش آموزان باید به صورت خصوصی به مدرسه بروند اشتباه است. همه ما می دانیم که آموزش چهره بسیار بهتر از مجازی است، اما در این شرایط باید بین بد و بد یکی را انتخاب کنیم.

وی در خصوص واکسیناسیون کودکان نیز گفت: توصیه می شود والدین فرزندان خود را واکسینه کنند زیرا آنها بیش از دیگران در معرض خطر هستند.

شهید بهشتی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: مگر اینکه در آمریکا و اروپا واکسن زده شود! آنها هم واکسینه شده اند، اما تعداد بیماران امیکرون در این کشورها بسیار زیاد است و این آینده ماست که باید با اقدامات، پیشگیری و محدودیت های لازم به این آینده برسیم تا به نظام سلامت آسیب نرسد. ما نمی توانیم تعداد بیماران را کاهش دهیم، اما می توانیم تعداد بیماران را کاهش دهیم.

شکوهی در خصوص پیک ششم گفت: در پیک 4 و 5 قبل از اینکه به پیک برسیم همه اینها را گفتیم و بحث های علمی لازم برای پیک ششم مطرح شد و امیدوارم مسئولان تصمیم درستی بگیرند، محدودیت ها به زودی ، ماه های بدی در پیش خواهیم داشت.

دکمه بازگشت به بالا