حوادث و رویداد

هشدار پلیس فتا نسبت به نصب بدافزار در پوشش بازی‌های موبایلی

هشدار پلیس فتا نسبت به نصب بدافزار در پوشش بازی‌های موبایلی

فتاء فراضا رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس آگاهی نسبت به کلاهبرداری از شهروندان از طریق نرم افزارهای مخرب موسوم به بازی های موبایلی هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی در گفت و گو با دنیای 77. در مواردی مشاهده شده است که برخی از کاربران از منابع غیر رسمی و نامعتبر نرم افزارهای بازی موبایلی را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده اند، وی گفت: پس از نصب این بازی ها، این افراد اساسا آنها را به صورت فایل از مسنجر دانلود می کنند. یا سایت های دانلود غیر رسمی مشکلاتی مانند سوء استفاده از اطلاعات هویتی، دسترسی به تصاویر خصوصی و … دارند.

وی با بیان اینکه شهروندان باید مراقب نرم افزارهای مخربی باشند که می توانند به نام بازی های موبایلی بر روی تلفن همراه خود نصب کنند، گفت: سودجویان و مجرمان سایبری از این طریق یک سری بدافزار و نرم افزارهای مخرب بر روی تلفن همراه ایجاد می کنند. به این ترتیب آنها می توانند از اطلاعات تلفن همراه سوء استفاده کنند. دسترسی به اطلاعات حساب بانکی، اخاذی با استفاده از عکس و اطلاعات شخصی، سوء استفاده از اطلاعات هویتی از جمله موارد است.

رجوی همچنین درباره روش ها و تاکتیک های این افراد سودجو گفت: سودجویان فایل های این نرم افزارها را در عناوینی مانند فایل های فشرده بازی های موبایل، نسخه های اصلی بازی ها و غیره در کانال ها و گروه ها در پیام رسان ها یا دانلود نرم افزارهای غیررسمی قرار می دهند. پس از نصب نرم افزار بر روی سایت ها و گوشی ها فعالیت مجرمانه خود را آغاز می کنند.

فتایی فرجا، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری نیروی انتظامی افزود: کاربران تلفن همراه برای جلوگیری از وقوع این گونه جرائم باید نرم افزار و بازی های موبایل مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر و در زمان نصب تهیه کنند. به مجوزهایی که نرم افزار از تلفن همراه خود درخواست می کند توجه کنید لازم است شهروندان به نرم افزارهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی توجه نکنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا