ورزش

هدفم ادای دین به فوتسال است/ بزرگان را کنار نگذاشتم، آینده را دیدم!

این موضوع در گفتگو با دنیای 77 مطرح شد

وحید شمسایی: هدفم تجلیل از فوتسال است/ بزرگان را پشت سر نگذاشتم، آینده را دیدم!

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره اردوی اخیر تیم ملی صحبت کرد.

وحید شمسایی درباره اردوی اخیر تیم ملی فوتسال به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری دنیای 77 گفت: این اردو را می توان به چند بخش فنی و امکانات سخت افزاری تقسیم کرد اما خدا را شکر در مجموع اردوی خوبی داشتیم. ما جوانانی داریم که می توانند آینده را تضمین کنند. کار من خیلی خیلی سخت است. این کلمه را بارها تکرار کردم تا اهمیت داستان را بیان کنم. من خودم در دو دوره تغییر نسل در اردو بودم. دیدم چه بلایی سر مربیان آمد. من بازیکن بودم و می دانستم کارم ادامه خواهد داشت، اما مربیان باید با این مشکل کنار می آمدند.

او همچنین گفت: هدف من ادای احترام به رشته ای بود که مرا به جامعه معرفی کرد و من را شناخته بود. امروز که هدایت تیم ملی را برعهده دارم تمام تلاشم را می کنم و امیدوارم این زمان پر از افتخار باشد. در گذشته این رشته از احترام زیادی برخوردار بوده و بزرگان زیادی در آن کار کرده اند، اما نباید بر باد گذشته بخوابیم زیرا داستان مانند فوتبالی خواهد بود که یک دوره قهرمانی آسیا را نداشته ایم. چند سال. .

سرمربی تیم ملی درباره پیشرفت فوتسال در جهان افزود: فوتسال در دنیا پیشرفت زیادی کرده است. تیم های سطح 3 به سطوح یک و دو می رسند. زمانی در آسیا، ژاپن و تایلند فوتسال بودیم. هر از چند گاهی امثال ازبکستان هم حضور داشتند اما حالا می بینیم که ویتنام هم در جام جهانی حضور دارد و از گروهش صعود کرد. حتی اندونزی و کویت هم پیشرفت کرده اند. حتی عراق با مربیگری ایران را باید یکی از مدعیان دانست. پیشرفت این رشته را نشان می دهد. وقتی تبریز زیر 19 سال را از دست دادیم به این معنی بود که اولویت فوتسال رسیدن به پایه بود.

شمسایی درباره دوران جوانی خود در تیم ملی گفت: خدا نکند بگویم بزرگان را حذف کردم که اینطور نیست. ما جوانان را به راه بزرگترها آورده ایم. من اینجا هستم تا از منابع انسانی حمایت کنم. استعداد در ایران بالقوه، ذاتی و ملموس است و باید این 3 عامل را با هم ترکیب کنیم. ما ریسک بزرگی کردیم.

وحید شمسایی از شکست می ترسد؟ پاسخ سرمربی تیم ملی به این شرح است: هیچ شکستی مال ما نیست زمانی بازیکن بودم، حالا مربی هستم. من اصلا از شکست نمی ترسم. اگر می ترسیدم با همان نسلی ادامه می دادم که همچنان می توانست سربلند باشد، اما احساس می کردم نسل به پایان خود نزدیک می شود. بنابراین تصمیم گرفتم به دوردست ها نگاه کنم. وقتی یک بازیکن 18 ساله بندرعباسی را دعوت می کنم یعنی از شکست و واقعیت نمی ترسم. واقعیت همچنین به معنای حرکت رو به جلو با هدف است.

شمسایی که سال ها در لیگ ایران بازی می کرد، درباره وضعیت فعلی لیگ گفت: ما باید از طریق بخش خصوصی به لیگ کشورمان احترام بگذاریم. بدون آنها لیگی وجود نخواهد داشت. ما این بازیکنان را از قلب لیگ انتخاب کردیم. بازیکنان بندرعباس و سیرجان داریم. من به لیگ احترام می گذارم چون من هم همینطور بودم. طیبی خارج از لیگ بازی می کند و اخیرا 2 بازیکن دیگر هم می روند. من می‌خواهم لژیونرهای بیشتری ببینم، زیرا الهام بخش بازیکنان دیگر است. من با همه سرمربیان صمیمی بودم و رابطه داشتم. کسانی که دعوتشان کرده‌ایم، خردمندانند. ما نقص هایی داشتیم و من کامل نیستم، اما این طرز فکر است.

آیا ستاره هایی مانند وحید شمشایی از این تیم بیرون خواهند آمد؟ پاسخ وحید صمسایی اینگونه بود: خیلی بهتر از بهید شمسایی ظاهر می شوند. ستارگانی مانند جاوید حسن زاده، طیبی، توکلی، صمیمی و بسیاری دیگر از نسل 2016 را خواهید دید. من می خواهم همه آنها را نام ببرم. امیدواریم بازیکنان فعلی تیم جا پای کشبرس و طاهری بگذارند. هادریان و ابطحی. فوتسال مانند قطار حرکت می کند و این اسطوره ها با نشستن در کوپه احترام این رشته را به دست آورده اند. من به شما قول می دهم که ستاره های بهتری از این قلب های جوان بیرون خواهند آمد. امیدوارم قدر خودشان را بدانند.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتایج 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا