ورزش

نقش واقعه غدیر خم در سرنوشت مسیر اسلام

نقش واقعه غدیر خم در سرنوشت مسیر اسلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرزند، حجت الاسلام محمد حاجی زاده در نشست اندیشکده «گادیره میره مهدبیت» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرزند گدیر برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر در این نشست با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند در حال توسعه است. واقعه خم نقش تعیین کننده ای در تعیین مسیر آینده اسلام داشت. زیرا ادامه راه پیامبر بود و در روز عید غدیر رسول گرامی اسلام(ص) حضرت علی(ع) را به جانشینی و جانشینی خود برگزید و به راستی که او مهمترین وظیفه را انجام داد. رسالت او در نبوت و به همین دلیل این واقعه بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

عید غدیر با همت جمهوری اسلامی ایران به جایگاه واقعی خود رسیده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عید سعید غدیر که بالاترین و باشکوه ترین عید بود، به جایگاه واقعی خود نزدیک شد و دانشگاه آزاد اسلامی افزوده شده است. تلاش برای ارتقاء و تعمیق آموزش دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال اخیر دارای یک باور کلی معنوی و دینی است.

سید حسن هاشمی بر پیگیری مسئولان دانشگاه در امور معنوی، دینی، اخلاقی، تربیتی و ابلاغ سند تحول و تعالی دانشگاه بر اساس سخنرانی بسیار مهم مرحله دوم انقلاب تاکید کرد. به عنوان بیانیه تربیت اجتماعی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری و در ابتدای ورود به دهه پنجم فعالیت خود، دومین رویداد ملی را با نام «آشار یوگ» با حضور 3 هزار شرکت فناوری خلاق برگزار کرد. ، زیرساخت های تحقیقاتی و ایده ها و استارت آپ ها. به فضل الهی و تلاش خالصانه اساتید، کارکنان و افسران و تلاش و استعداد دانشجویان و دانش آموختگان، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند به نهادی جامع و قابل اعتماد در سطح ملی و بین المللی تبدیل شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی با 35 رشته مقطع دکتری تخصصی و بیش از 200 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد، کاردانی و کارشناسی به انتخابی مطلوب برای علاقه مندان به مقاطع بالاتر تبدیل شده است. این دانشگاه از آنجایی که با برنامه‌های فرهنگی، دانشی و بصیرتی خود نقش مؤثری داشته و به روند رشد علمی کشور کمک کرده است، در تبیین و ترویج دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز تلاش خستگی‌ناپذیری داشته است. وحی به آموزش مدرسه و بیانات مرحله دوم انقلاب توجه ویژه ای دارد.

عید غدیر خم نقطه عطفی در تاریخ تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه مسلمانان است

کارشناس شبکه جهانی ولی عشر همچنین گفت: در روز عید غدیر خم از سوی رسول مکرم اسلام حضرت صلی الله علیه و آله ولایت فقیه امیرالمومنین علی (ع) به مسلمانان ابلاغ شد. . محمد مصطفی (ص) در ختمی مرتبی.

علی شریفی به بیان احادیث و روایات مربوط به این موضوع در منابع معتبر شیعه و سنی می پردازد و با اشاره به آیه اعلام و آیه ختم قرآن کریم می گوید: عید غدیر نقطه عطفی در اجتماعی و تاریخی است. توسعه سیاسی جامعه مسلمانان. اساساً کمال دین را خود خداوند گواهی می دهد و مسئولیت هدایت و اداره امت اسلامی در مورد غدیر تعیین شده است.

وی به سوالات حاضران در جلسه پاسخ داد و تاکید کرد: باید مراقب بود که دشمن و دشمنان با ایجاد شبهات کاذب باعث سقوط ایمان نشوند.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا