استانی

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری دنیای 77 از قزوین؛ عزیزاله افضلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در همایش اصناف قزوین به مناسبت روز ملی اصناف گفت: گران می شوند و مردم دسترسی کافی به آنها ندارند.

وی با اشاره به نقش اصناف و اتحادیه ها در کمک به دولت در دستیابی به اهداف خود در تامین و توزیع بازار و کالاهای اساسی، افزود: بهبود ساختار و شبکه نظام توزیع یکی از مطالبات جدی مردم است.

این مقام مسئول گفت: در این شرایط نوک کوه یخ انتقاد از واحدهای صنفی است، در حالی که بسیاری از اوقات کسبه در ایجاد چنین وضعیتی دخالتی ندارند و بسیاری از آنها موازین قانونی و شرعی و اخلاق تجاری را رعایت می کنند.

افضلی با اشاره به نیاز اصناف به سرمایه در گردش گفت: در این راستا در تلاش هستیم تا بخشی از منابع مالی لازم را در اختیار اصناف قرار دهیم.

وی با اشاره به مشکل تشکل های صنفی بدون مجوز گفت: ساماندهی واحدهای صنفی و صدور مجوز به واحدهای غیرمجاز در دستور کار است و باید شاهد همکاری و اهمیت اتحادیه ها و اتاق های بازرگانی در این زمینه باشیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قزوین بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات به جامعه تاکید کرد.

همچنین محمد فرج زاده رئیس اتاق اصناف قزوین نیز در این نشست به تشریح مشکلات و معضلات اصناف پرداخت و گفت: در داخل بانک قزوین و در مرکز شهر و همچنین در میدان میوه و تره بار قرار دارد. در قزوین وضعیت خوبی نیست.»

وی گفت: مسئولان استانی باید تدابیر لازم را برای ایجاد اتحادیه های صنفی در نقاط مختلف شهرستان بیندیشند.

فرج زاده برای صدور مجوز برای مشاغل سیار و دستفروشان و تقویت نظارت بر فعالیت آنها از مسئولان استانی کمک گرفت و گفت: بی توجهی به این موضع منجر به حقوق مشاغل دارای مجوز و فرار مالیاتی می شود. .

رئیس اتاق اصناف قزوین با اشاره به مشکلات اقتصادی که اصناف با آن مواجه هستند، خاطرنشان کرد: در این شرایط مالیات اصناف افزایش چشمگیری داشته است و در این صورت باید وضعیت کسب و کار که دولت در خدمت آن است را در نظر گرفت و همیشه مردم را در نظر گرفت. ” و حاکمیت وجود داشت.

48

دکمه بازگشت به بالا