اقتصادی

نقش مؤثر سفیران در توسعه بازار فناوری‌ ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی

نقش مؤثر سفیران در توسعه بازار فناوری‌ ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی

تصمیمات ناگهانی دولت در مورد صادرات ، واردات و ارز از چالش های مهم شرکت های تولیدی است ، در حالی که سفرای ایرانی می توانند نقش تعیین کننده ای در عرضه محصولات دانش بنیان ایرانی به بازار بین المللی داشته باشند.

سید اویس درگاهی ، مدیرعامل یک شرکت فناوری در مصاحبه با دنیای 77 وی به بهانه طبقه بندی امسال تحت نام “تولید ؛ حمایت ، موانع” ، خاطرنشان كرد كه تعدادی از مشکلات ، به طور ناآگاهانه یا عمدی ، برای تولید افراد دانش بنیان در كشور ایجاد شده است. : قطع کردن؛ دولتی که تولید را یک مزرعه آماده برداشت و بدون هیچ گونه حمایتی می داند و می خواهد هنگام برداشت محصول پشت میز تولیدکننده بنشیند. در حالی که مسئولیت دولت حمایت از بخش تولید داخلی است ، اما این بخش را کاهش نمی دهد.

وی با انتقاد از رویکرد کشور در تعیین محصولات دانش بنیان گفت: ما تولیدکننده محصولات سلولزی هستیم و دولت از ما می خواهد که قیمت های مصرف کننده را لحاظ کنیم و می توانیم قیمت های مختلف را بر اساس کیفیت افراد مختلف تعیین کنیم اما شاهد قیمت ناگهانی هستیم افزایش.

درگاهی هزینه های سربار را از دیگر چالش های بخش تولید کشور عنوان کرد و افزود: در ایران قیمت گاز به شدت افزایش می یابد و اگر دولت بخواهد یارانه بدهد ، بهتر است یارانه ها در بخش گاز افزایش یابد که به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. محاسبه؛ متأسفانه ، این اتفاق نیفتاد ، زیرا 10٪ اضافه ارزش و 10٪ تعرفه دریافت کرد که باعث افزایش هزینه های تولید می شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تأکید کرد: جمع آوری این تعرفه ها و محاسبه قابل توجه هزینه گاز ترمز و برق برای کاهش سرعت تولید است. توجه: هزینه تبلیغات محصولات دانش بنیان یکی دیگر از چالش های تولید است. فروش چقدر است مورد نیاز است؟ بخش تبلیغات ممکن است مشمول یارانه شود.

وی گفت: “چیزی به نام هزینه سرانه در کشور وجود دارد که تعیین می کند چه مقدار محصول صادر یا وارد شود” ، وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی می تواند در حین تحریم به فرصتی برای دور شدن از نفت تحت تهدید تبدیل شود ، گفت: از طرف دیگر ، من به عنوان تولید کننده ، با یک شرکت ارمنی قرارداد دارم و این عزم راسخ در اختیار افرادی است که به دنبال موقعیت مدیریتی هستند و این افراد ناگهان اعلام می کنند که صادرات متوقف می شود ، زمانی که من یکی از آنها را برای بازاریابی هزینه کرده ام و سپس اعلام شد که این محصول در کشور مورد نیاز است.

درگاهی از اخذ پروانه ساخت به عنوان چالش دیگر یادآور شد: “ما دستگاهی در بخش بهداشت ایجاد كرده ایم كه به كدی از وزارت بهداشت نیاز دارد به نام” UMDNS “، كه یك سال و سه ماه بعد دریافت كردیم. با این حال ، اکنون در عصر پیشرفت سریع فناوری هستیم. حال چگونه می توان با این شتاب فناوری یک سال و 3 ماه صبر کرد تا کد را دریافت کنیم؟ باعث عقب ماندن ما از دنیا می شود

به گفته محققان ، این دستگاه زمان جراحی را 50 تا 80 درصد کاهش می دهد.

وی با اشاره به تعداد نیروی انسانی جوان گفت: دولت با استفاده نکردن از این نیروی انسانی در بخش تولید آنها را پیرتر کرده است.

این تکنسین با بیان اینکه دولت باید پاسخگو باشد ، تأکید کرد: در این صورت باید کمیته ای تشکیل شود تا دولت هر سه ماه یک بار به آژانس پاسخ دهد.

درگاهی با اشاره به حمایت دولت در تولید محصولات دانش بنیان گفت: محصولات دانش بنیان در کشور تولید می شود اما بزرگترین مشکل ما نهادهای دولتی است ؛ اگر رد پای دولت کاهش یابد شرکت ها در مسیر درست پیش می روند .

رئیس اجرایی آژانس بهداشتی به نقش سفیران ایرانی در خارج از کشور در توسعه دیپلماسی علم و فناوری اشاره کرده است: سفیران ایرانی در خارج از کشور برنامه ای برای توسعه صادرات محصولات داخلی به خارج ندارند.

وی ادامه داد: مطابق مواد 9 و 10 قانون تجارت ، سفارتخانه ها باید دارای چشم انداز اقتصادی بدون نگاه سیاسی و فرهنگی باشند و تلاش کنند بستر مناسبی برای حضور محصولات داخلی و تولیدکنندگان در کشورهای خود ایجاد کنند و پایگاه های اطلاعاتی مناسبی ایجاد کنند. . “، برای تولید و بازرگانان کشور به درستی راهنمایی و کمک کند.

وی در توضیح چالش های پیش روی شرکت های بخش حمل و نقل گفت: “یک کانتینر از تهران به کابل 2200 (600 تا 100 میلیون تومان) هزینه دارد. کشورهایی مانند ترکیه به حمل و نقل یارانه می دهند.

درگاهی به عنوان راهی برای تولید محصولات شرکت های دانش بنیان برای پشتیبانی واقعی از شرکت های دانش بنیان و به روزرسانی صحیح و دقیق تعرفه ها ذکر کرد و گفت: “امسال رهبر عالی بر رفع موانع تولید و پشتیبانی تأکید کرد و همه تولیدکنندگان را تشویق کرد. “و این همکار ما خواهد بود ، و ما مطمئناً امسال را با جدیت مضاعف و پشتکار فراوان آغاز خواهیم کرد ، و امیدواریم که تا پایان امسال شاهد جهشی واقعی و عملی به تولید مورد تأکید مقام معظم رهبری باشیم .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا