عمومی

نقش دوربین های مداربسته در جلوگیری از وقوع جرم

بشر طی دو دهه گذشته به تدریج تکامل یافته است. پیشرفت‌های به دست آمده در طی دو دهه گذشته بسیار بیشتر از دهه‌های قبل از آن بوده است. این تحول منجر به افزایش امکانات تکنولوژیکی شده و در عین حال به حل بسیاری از مشکلات انسانی و آسان‌تر شدن زندگی کمک کرده است.

با تمام مزایایی که این پیشرفت‌ها به همراه دارند، بدیهی است که پیشرفت عوارض جانبی ای نیز دارد. مطالعات نشان داده اند که میزان جرم و جنایات نیز طی دو دهه گذشته افزایش یافته است.

 جنایاتی از قبیل سرقت ، اعمال خشونت با اسلحه و آزار و اذیت همواره در حال اتفاق افتادن هستند. این امر بدان دلیل است که مردم هنوز چندان از گزینه‌های امنیتی موجود برای ایجاد امنیت، آگاه نیستند.

هایک ویژن

این حرف درست است که در مقیاس وسیع‌تر ، این وظیفه دولت است که شهر و کشور را ایمن سازد. این امر می‌تواند با اجرای عدالت و حبس مجرمان انجام شود تا از جنایات بعدی جلوگیری گردد. اما برای اینکه مجرمان به طور کامل از انجام جرم ناامید شوند ، ما نیز باید نقش خود را به صورت جداگانه ایفا کنیم.

ما می‌توانیم بهترین سیستم‌های امنیتی را برای دارایی های خود به کار بگیریم و در نتیجه فرصت‌های جنایتکاران را کاهش دهیم. اکنون می‌توانید برای اینکه خانه ، کسب و کار یا هر یک از اموال خود را در امنیت نگاه دارید کارهای زیادی انجام دهید.

دوربین های مداربسته از ابتدا نیز بیشترین کاربرد را در امور نظامی و شناسایی جرم و جنایات داشته اند و هنوز هم مهمترین نقش را در همین امر ایفا می‌کنند. با این تفاوت که قبلا جرایم در سطح ملی و عمومی تر بررسی می‌شد ولی درحال حاضر خود شهروندان هم در محیط های کوچک خود قادر به نظارت بر زندگی خود هستند.

با اینکه راه های زیادی توسط مجرمین و متجاوزان برای اینکه در دام تصویربردای این دوربین ها نیفتند اتخاذ شده است ولی هستند محصولات هوشمندی که توسط شرکت های پیشرو همچون هایکویژن، تولید شده اند که کمترین باگ های امینی را دارا می‌باشند و بهترین راه حل ها را به مشتریان خود ارائه داده اند.

همه کارشناسان امنیتی در این امر اتفاق نظر دارند که کنترل و نظارت بر رفتارهای هنجارشکننانه و مجرمانه به کمک دوربین های مداربسته آسان تر و پربازده تر شدهاست.

این دوربین ها با تکنولوژی های روز تولید می‌شوند و می‌توانند به صورت شبانه روزی و بی وقفه به ضبط تصاویر هم در طول روز و هم در طول شب بپردازند.

به عنوان مثال دوربین های دید درشب رنگی هایک ویژن که به colorvu شهرت دارند می‌توانند تصاویر کاملا رنگی از محیط تحت پوشش خود ارائه دهند. حتی در شرایط نوری بسیار کم یا تاریکی مطلق!

امروزه وابستگی حوزه امنیت به دوربین های مداربسته به حدی بالاست که تصور حل مشکلات قضایی مربوط به مجرمین بدون کمک دوربین های مداربسته و مدارکی که در اختیار ما قرار می‌دهد بسیار دشوار و حتی غیر ممکن است.

دکمه بازگشت به بالا