اقتصادیکسب و کار دنیای 77

نحوه روشن کردن بخاری کولر گازی

پس از روشن کردن کولر، گزینه mode را انتخاب کنید و سپس با انتخاب گزینه HEAT حالت گرمایش کولر گازی را انتخاب می کنید. حال با زدن دکمه دما (TEMP) قادر به انتخاب درجه گرمایش کولر گازی خواهید بود. در اکثر مدلهای کولر گازی، حداکثر درجه گرمایش کولر گازی، دمای 30 درجه سانتی گراد است.

حالت کولر گازی در فصل تابستان ( راه اندازی سرمایش کولر گازی )

نحوه راه اندازی  کولر گازی 24000 گری در حالت تابستانه یا همان راه اندازی سرمایش کولر گازی راه و روش خاص خودش را دارد. با نزدیک شدن به فصل گرما، زمان رسیدگی به وضعیت کولر گازی و راه اندازی آن فرا میرسد. به مهمترین موارد جهت راه اندازی کولر گازی در فصل تابستان خواهیم پرداخت.که راه اندازی سرمایش کولر گازی شامل ۳ مرحله می باشد.

تنظیم ریموت کولر گازی

به نقل از hamdanelectronics.com یکی از موارد حاثز اهمیت پیش از راه اندازی سرمایش کولر گازی، انجام سرویس سیستم کولر گازی و بررسی میزان گاز آن می باشد. در نظر داشته باشید، برای حفظ سلامت قطعات و بالا رفتن عمر کولر گازی، لازم است به صورت فصلی این سرویس را انجام دهید. این کار از خرابی قطعات اصلی کولر و خسارت بیشتر جلوگیری خواهد کرد.بهتر قبل از آنکه به توضیحات این موارد بپردازیم با فرایند سرمایش کولر گازی آشنا شوید.

فرایند سرمایش در کولر گازی

در این فرایند، گاز ( خنک کننده ) که در کمپرسور وجود دارد متراکم می شود و با فشار بالا به سمت کندانسور می رود و در آنجا با از دست دادن گرما تبدیل به مایع می شود. مایع از کندانسور خارج شده و از شیر انبساط عبور می کند و با افت فشار شدید تبدیل به حالت دو فازی ( مایع و گاز ) می شود و به سمت اواپراتور ( تبخیر کننده ) می رود.

پس از ورود به اواپراتور با تاثیر از دمای محیط تبخیر و باز هم به گاز تبدیل می شود. طی این پروسه سرمای به وجود آمده را به لوله های اواپراتور و در نهایت محیط پس می دهد. هوای اتاق با مَکش فن ایندور از سمت یونیت داخلی وارد می شود و پس از عبور از لوله های اواپراتور سرد می شود و از سمت دیگر به داخل اتاق وارد می شود و این چرخش سرمایش ادامه می یابد.

مراحل راه اندازی کولر گازی در فصل تابستان

1 – اهمیت سرویس کولر گازی در راه اندازی سرمایش کولر گازی

بهترین زمان برای سرویس و راه اندازی سیستم سرمایش کولر گازی، فصل بهار می باشد. این اقدام باعث می شود تا مشکلاتی که برای کولر گازی پیش آمده به طور کامل برطرف کنید و تابستانتان را با هوای خنک و لذت بخش سپری کنید.

جهت سرویس کولر گازی ابتدا برق اصلی کولر را قطع می کنیم. قاب جلویی کولر گازی را باز کرده و فیلتر های اسپلیت را جهت شست و شو خارج می کنیم و پس از شستشو دوباره در محل خود قرار می دهیم. پس از آن نوبت به شستشوی کندانسور می رسد، برای تمیزی بهتر باید از دستگاه پرتاب آب پر فشار، مانند کارواش استفاده نماییم و به هیچ عنوان نباید آب به برد کولر گازی برخورد نماید چرا که باعث آسیب به کولر گازی خواهد شد.

پیشنهاد می شود سرویس و خود را حتما به افراد حرفه ای بسپارید. شما می توانید این کار راه به متخصصین ما بسپارید

2 –شارژ گاز کولر گازی جهت راه اندازی سرمایش کولر گازی

هنگامی که سرویس کولر گازی به پایان رسید، نوبت به تست گاز و در صورت نیاز شارژ گاز کولر گازی می رسد. ابتدا کولر گازی را روشن می کنیم و بر روی حالت سرما قرار می دهیم، هنگامی که کمپرسور کولر گازی روشن شد، گِیج را به دستگاه وصل می کنیم و مقدار گاز دستگاه را اندازه گیری می کنیم. در صورتی که مقدار گاز کم بود، با توجه به نوع مبرد آن، اقدام به شارژ گاز کولر گازی می کنیم.

پیشنهاد می شود خود را حتما به افراد حرفه ای بسپارید. شما می توانید این کار راه به متخصصین ما بسپارید

 3-راه اندازی سرمایش کولر گازی از روی کنترل کولر گازی

پس از کسب اطمینان از سلامت کولر گازی و میزان گاز آن، می توانید با استفاده از ریموت کولر گازی، اقدام به راه اندازی سرمایش کولر گازی نمایید. در اینجا به معرفی حالت ( Mood ) های سرمایش کولر برای تشخیص بهتر برای انتخاب شما می پردازیم.

ریموت کولر گازی

سرد ( Cool ) : گزینه سرد ( Cool ) برای هوای گرم بوده و شکل آن نماد برف است، با فعال کردن این حالت می توانید از سرمایش و سیستم خنک کننده کولر خود استفاده نمایید.

اتوماتیک ( Auto ) : گزینه اتوماتیک ( Auto ) دمای مورد نظر شما را دریافت می نماید و به صورت اتوماتیک سعی می کند تا دمای محیط را در آن درجه تعیینی شما، حفظ نماید. این گزینه بیشتر برای زمانی کاربرد دارد که شما مدتی طولانی در محل حضور ندارید.

خشک ( Dry ) : گزینه خشک ( Dry ) باعث می شود تا کولر شما مقدار بیشتری از رطوبت هوا را دریافت نماید و محیطی با هوای خشک ایجاد نماید. این حالت بیشتر برای محیط های مرطوب و شرجی مناسب است.

کولرم را روی حالت سرمایش قرار داده ام اما خنک نمیکند و باد گرم میزند مشکل چیست ؟ با مطالعه مقاله دلیل باد گرم زدن کولر گازی اطلاعاتتان را در مورد از مشکل کولر گازی بالا ببرید واگر عیب دستگاه را پیدا نکردید با فدک تهویه مرکز تعمیر کولر گازی تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن عیب دستگاه شما را برطرف کنیم.

اگر قصد راه اندازی کولر گازی هم در فصل تابستان یا زمستان را دارید می توانید با ما تماس بگیرید تا با رعایت اصول و نکات لازم بدون آنکه آسیبی به دستگاه شما وارد شود اقدام به راه اندازی گرمایش کولر گازی در فصل زمستان یا اقدام به راه اندازی سرمایش کولر گازی در فصل تابستان کنیم. شما می توانید در کمترین زمان ممکن به صورت فوری با کیفیت ترین خدمات را از متخصص ترین تعمیرکران ما دریافت کنید.

چگونه اقدام به راه اندازی گرمایش کولر گازی کنیم

کولرهای گازی با توجه به اینکه دارای سیستم خنک گننده در فصل تابستان و گرمایش در فصل زمستان می باشند به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده بسیاری از افراد در فضاهای مختلف می باشد و اگر جستجویی در بازار داشته باشید، انواع مدل ها و نمونه های این محصول را می توانید با قیمت ها و کیفیت های متفاوتی تهیه نمایید.همین ویژگی کولرهای گازی باعث شده است که امروز جزو محبوب ترین سیستم های تهویه مطبوع در بین عموم مردم محسوب شوند.

ما میخواهیم شما را با ویژگی گرمایش کولرگازی در فصل زمستان بیشتر آشنا کنیم .البته در بالا درمورد نحوه راه اندازی سرمایش کولر گازی در فصل تابستان نکات لازم را توضیح داده ایم.

اما سوالی که در این قسمت ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول می کند این است که آیا شما با نحوه راه اندازی گرمایش کولرگازی آشنایی دارید؟ در واقع این سوال بسیاری از افراد است که در فصل سرما در نظر دارند از کولر گازی خود استفاده نمایند. از همین رو در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی این مسئله بپردازیم. قبل از اینکه به اموزش بپردازیم اول باید ببنیم کولرمان حالت گرمایش دارد یا نه

از کجا بدانیم که کولر گازی حالت گرمایش دارد یا نه؟

قبل از آنکه اقدام به راه اندازی گرمایش کولر گازی کنید باید مطمئن شوید کولرتان حالات گرمایش دارد یا نه؟دقت داشته باشید هنگامی که شما محصول جدیدی را خریداری می کنید سوالات زیادی در ذهن شما ایجاد می شود که برای رفع آنها باید اقداماتی را انجام دهید. یکی از این سوالات که همواره مطرح می شود این است که چگونه دریابیم که کولر گازی حالت گرمایشی دارد. در واقع پیدا کردن این سوال چندان کار سختی به حساب نمی آید برای آن لازم است که موارد زیر را رعایت فرمائید:

  • نگاهی به دفترچه راهنمای کولر گازی که همواره همراه آن می باشد بیاندازید.
  • میتوانید به نمایندگی های مجاز مراجعه کرده و از آنها در رابطه با حالت گرمایشی کولر گازی بپرسید.
  • این مسئله که آیا در سال های قبل از سیستم گرمایشی آن استفاده میکردید میتواند موثر باشد.
  • چک کردن برچسب فنی دستگاه. در واقع روی تمامی پنل های داخلی و خارجی کولرهای گازی برچسبی درج‌ شده که به برچسب فنی یا پلاک دستگاه معروف شده است که در این برچسب تمام مشخصات کولر گازی درج ‌شده و شما با مطالعه آن به‌ تمامی موارد از جمله گرمایشی یا سرمایشی بودن کولر گازی به‌ خوبی پی می‌برید .

گرمایش کولر گازی

نحوه راه اندازی کولر گازی در فصل زمستان ( راه اندازی گرمایش کولر گازی)

برای آن که حالت گرمایش کولرگازی را راه اندازی کنید نیازی نیست آموزش های سختی دیده یا آن را بسیار پیچیده بدانید. این امر بسیار آسان تر از آن چیزی بوده که فکرش را می کنید و با فشردن چند کلید ریموت کنترل کولر محقق می شود.

حتما همان طور که در ابتدا گفته شده بود قبل از راه اندازی گرمایش کولر گازی از طریق ریموت از یک تعمیرکار کولر گازی بخواهید تا به عیب یابی کولر گازی ، سرویس کولر گازی و تست شارژ گاز کولر گازی بپردازد تا هنگام استفاده از دستگاه مشکلی برای دستگاه پیش نیاید . حتما میدانید در صورتی کولر شما با داشتن عیبی به فعالیت خود ادامه دهد باعث سوختن کمپرسور دستگاه میشود.

در این قسمت با ما همراه باشید زیرا به صورت گام به گام در نظر داریم به نحوه راه اندازی گرمایش کولرگازی بپردازیم:

۱ – در ابتدا باید کولر گازی اسپیلت را خاموش کنید.

۲ – سپس با استفاده از ریموت کنترل کولر گازی را برای انجام این کار تنظیم نمایید. شما باید ریموت کنترل را از جلوی کولر گازی دور نگه دارید و یا دستان را جلوی چشمی کنترل بگیرید به گونه ای که در حالی که در حال تنظیم ریموت کنترل هستند دستگاه یا همان پنل کولر گازی شما مجددا روشن نشود و به کار نیافتد.

۳ – حال باید عملیات و تغییرات لازم خود را بر روی ریموت کنترل انجام دهید تا بتوانید از حالت گرمایش کولرگازی استفاده کنید.
شما بر روی کنترل با دکمه ای به نام menu یا mode  آشنا می شوید البته در برخی از کنترل ها این دکمه مشاهده نمی شود و این دکمه را ندارند مخصوصا مذل های قدیمی تر که باید با فشار دادن دکمه ها متوجه تغییر در صفحه نمایش کنترل بشوید که نمادهایی مانند گلوله برف، خورشید، قطره آب و… را به نمایش میگذارد و یا فلش کوچکی در صفحه نمایشگر کنترل با زدن دکمه منو و یا هر دکمه دیگری شروع به تغییر کردن می کند.

پس از انجام این کار شما باید به سراغ گزینه های AUTO-COOL-DRY-HEAT-FAN بروید و با انتخاب گزینه HATE که به عنوان نماد گرما و خورشید شناخته می شود گرمای تنظیم شده ای را انتخاب کرده.

راه اندازی گرمایش کولر گازی

۴ – و با فشار دادن دکمه TEMP میتوانید درجه مورد نظر خود را تنظیم نمایید. بازه‌ی دمایی قابل انتخاب برای حالت گرمایش در بیشتر مدل‌های کولرگازی ۱۶ تا ۳۰ درجه است. برای تنظیم دمای اتاق، با کلید Temp که در واقع همان علامت‌های مربوط به تنظیم دما هستند، درجه را انتخاب کنید. درجه‌ی ۳۰ گرم‌ترین حالت و ۱۶ خنک ترین حالت است.

درجه حرارت کولرگازی ال جی

 پس از اینکه تنظیمات لازم را انجام دهید باید آن را خاموش کرده و حال زمان آن رسیده که کنترل را جلوی دستگاه اسپیلت قرار داده و آن را روشن نمایید و از گرمای کولر گازی لذت ببرید. به همین راحتی اقدام به راه اندازی کولر گازی در فصل زمستان کنید و در واقع به راه اندازی گرمایش کولر گازی بپردازید.

اگر قصد راه اندازی کولر گازی هم در فصل تابستان یا زمستان را دارید می توانید با ما تماس بگیرید تا با رعایت اصول و نکات لازم بدون آنکه آسیبی به دستگاه شما وارد شود اقدام به راه اندازی گرمایش کولر گازی در فصل زمستان یا اقدام به راه اندازی سرمایش کولر گازی در فصل تابستان کنیم. شما می توانید در کمترین زمان ممکن به صورت فوری با کیفیت ترین خدمات را از متخصص ترین تعمیرکران ما دریافت کنید.

گرمایش کولر راه راه اندازی کرده ام اما چرا کولر گازی گرم نمیکند و باد سرد میزند

اگر طبق اموزش های بالا کولرتان را روی حالت گرمایش یعنی زمستانه قرار دادید اما متوجه شدید که کولرتان دمای محیط را گرم نمیکند و باد سرد میزند معمولا دلایل زیادی برای این عیب وجود دارد ما در اینجا به چند مورد از دلایل گرم نکردن کولر گازی بعد از راه اندازی گرمایش کولرگازی را برای شما ذکر می کنیم اما بهتر است در این باره از یک تعمیرکار کولر گازی متخصص بخواهید تا دستگاه شما را مورد بازدید و عیب یابی قرار دهد

منبع : thermospace.com

دکمه بازگشت به بالا