جامعه و خانواده

نحوه ترمیم معدل پشت کنکوری‌ها

نحوه ترمیم معدل پشت کنکوری‌ها

رئیس مرکز نظارت و ارزشیابی کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش مراحل و شرایط بازیابی معدل داوطلبان کنکور را تشریح کرد.

محسن جرعی در گفت وگو با دنیای 77وی در این خصوص گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش دانش آموزان می توانند برای یک بار درخواست ترمیم نمره امتحانات نهایی را داشته باشند.

وی افزود: متقاضیان درخواست خود را در منطقه ارائه می کنند و پس از تایید کمیسیون ویژه منطقه می توانند مقدمات بهبودی را فراهم کرده و همزمان با سایر دانش آموزان در آزمون خرداد، شهریور یا دی ماه شرکت کنند.

جرعی با اشاره به تغییرات کنکور در ارتباط با ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این مصوبه کماکان اجرا می شود اما این شرایط مربوط به ابلاغ و اجرای نهایی مصوبه ورودی مذکور است. معاینه و در صورت لزوم ممکن است نیاز به اصلاح داشته باشد. ما این کار را انجام خواهیم داد.

به گزارش دنیای 77، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز اول تیرماه امسال درباره ترمیم نمرات داوطلبان کنکور گفت که باید نمره فرد ترمیم شود که این یکی از مشکلات حوزه است. . در خصوص بازیابی معدل کنکور نیز باید تاکید کرد که در صورت ابلاغ مصوبه شورای سنجش و پذیرش بلافاصله تشکیل جلسه داده و خط مشی کنکور 1402 را مشخص خواهد کرد.

همزمان دو روز پیش سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 31 تیرماه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که آزمون سراسری سال 1402 در سال 1392 بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور تصویب شده است. همانند شورای اسلامی، آزمون سراسری در سال 1401 برگزار می شود و در صورت ابلاغ قانون یا مصوبه جدید، تغییرات برای آزمون سراسری سال 1403 به بعد اعمال خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا