جامعه و خانواده

منطقه ۲۲ به ۳۴ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد

منطقه ۲۲ به ۳۴ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد

شهردار 22 ناحیه گفت: وضعیت فعلی منابع آبی برای آبیاری فضای سبز منطقه 22 حدود 22 میلیون متر مکعب است ، در حالی که برای آبیاری این زمین 3 هزار هکتاری 34 میلیون متر مکعب آب لازم است که می تواند 10 میلیون متر برای ساخت کارخانه تصفیه خرگوش باشد. مکعب آن را تأمین می کند.

به گزارش دنیای 77 ، علی نوذرپور ، شهردار منطقه 22 با اشاره به اهمیت آب و فضای سبز در 22 ولسوالی خاطرنشان کرد: فضای سبز در 22 منطقه حدود 3 هزار هکتار است که کمتر از 6000 هکتار و 18000 هکتار است. این امر با فضای سبز سرانه تهران قابل توجه و قابل مقایسه نیست.

وی به لزوم تأمین آب برای حفظ و پایداری این فضای سبز و توسعه آینده آن اشاره کرد و افزود: تلاش هایی از سال 1390 و 9 سال بعد با تفاهم نامه همکاری با اداره منطقه ای آب انجام شده است. این منجر به انقضاء قرارداد طی چند ماه می شود ، در واقع مهلت چهار ماه است و پس از آن قرارداد ما نهایی می شود.

به گفته نوذارپور ، آبیاری فضای سبز را از استفاده از آب خام به آب تصفیه نشده و پساب تصفیه شده تبدیل می کند.

نظارپور با بیان اینکه پنج هکتار از اراضی این تصفیه خانه مجتمع خارگوش دره از طریق آب و فاضلاب به شهرداری تأمین شده است گفت: خیر. در عوض ، اداره آب و فاضلاب قول داد كه در مرحله اول يك شبكه و تصفيه خانه فاضلاب به طول 44 كيلومتر احداث كند. پس از گذشت 25 سال از ساخت کارخانه تصفیه ، سالانه 10 میلیون متر مکعب آب آبیاری بدون هزینه برای فضای سبز منطقه در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی آبیاری فضای سبز در منطقه حدود 22 میلیون متر مکعب در سال است ، افزود: برای 3 هزار هکتار فضای سبز در منطقه 34 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز است ، بنابراین تصفیه خانه در حال حاضر پاسخگوی تمام نیازهای منطقه است. نه

براساس وب سایت این شهر ، شهردار منطقه 22 ادامه می دهد: در افق 30 ساله ، منطقه برای آبیاری فضای سبز خود به 50 میلیون متر مکعب آب احتیاج دارد و منطقه در دستور کار قرار دارد تا سه کارخانه تصفیه خانه دیگر نیز بسازد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا