سلامت

ممنوعیت سفر از کدام کشورها به ایران ادامه دارد؟

ممنوعیت سفر از کدام کشورها به ایران ادامه دارد؟

معاون گردشگری کشور پس از به روز رسانی مصوبه ستاد ملی کرونا از لغو ممنوعیت سفر ایران از کشورهای همسایه خبر داد و گفت: ممنوعیت تردد 10 کشور ایران همچنان ادامه دارد.

به گزارش دنیای 77، شیوع جدید ویروس کرونای Omicron با تایید وزارت کشور، ستاد ملی کرونا حدود دو هفته پیش از ۱۲ کشور به کشورهای بوتسوانا، نامیبیا، سواتینی، لسوتو، زیمبابوه، مالاوی و چهار کشور جنوب سفر کرد. آفریقا و اروپا بریتانیا، فرانسه، نروژ و دانمارک ورود به ایران را به مدت 15 روز ممنوع کردند. مرزهای زمینی با کشورهای همسایه بسته شد، اما فضای هوایی برای ورود و خروج مسافران به جز 12 کشور باز بود.

اکنون احمد وحیدی کرونا، وزیر کشور، از به‌روزرسانی تاییدیه مقامات ملی خبر داده است و می‌گوید این بیماری در کشورها کنترل شده است و سفر به آن سوی مرزهای زمینی از پروتکل‌های بهداشتی پیروی می‌کند و محدودیت‌ها از طریق تزریق واکسن و آزمایش PCR منفی برداشته شده است. اما گزارش‌های جلسه ستاد کرونا در مورد ارزیابی مرزها نشان می‌دهد که انطباق باید افزایش یابد.

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت وگو با دنیای 77، با اشاره به گزارش ها و ارزیابی های مثبت در دو هفته گذشته، گفت: در این راستا در دو هفته گذشته گزارش ها و ارزیابی های مثبتی صورت گرفته است. هشت کشور آفریقایی زیمبابوه، موزامبیک، نامیبیا، مالاوی، آفریقای جنوبی، سواتینی، لسوتو و بوتسوانا، و دو کشور اروپایی به جز فرانسه و بریتانیا، مرزهای ورودی و زمینی، هوایی و دریایی اعلام شده‌اند. به غیر از این ۱۲ کشور، محدودیتی برای ورود گردشگران وجود ندارد.

وی با اشاره به تلاش مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از لغو ممنوعیت سفر به ایران از کشورهای همسایه خبر داد و افزود: شرایط سفر از کشورهای همسایه به حالت عادی بازگشته است.

شالبافیان تاکید کرد: تردد در مرزهای زمینی با رعایت پروتکل بهداشتی، تزریق واکسن و تست PCR منفی امکان پذیر شده است.

ستاد ملی کرونا پیش از این اعلام کرده بود مسافرانی که وارد ایران می شوند باید بین 48 تا 72 ساعت پس از ورود، دو دوز واکسن کووید و گواهی منفی آزمایش PCR ارائه دهند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا