اقتصادی

مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف گاز ابلاغ شد

مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف گاز ابلاغ شد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه بخش‌های خانگی و تجاری اولویت اول گازرسانی است، از ابلاغ بخشنامه‌های مصوب شورای عالی امنیت ملی برای برخورد با مشترکان پرمصرف دولتی و هزینه‌های غیرضروری و تجملی خبر داد. در بخش دولتی و خصوصی.

به گزارش دنیای 77، به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگانی در نشست گسترده با مدیران عامل شرکت های گاز استانی سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر دستورالعمل های وزارت نفت در زمینه پایداری تاکید کرد. وی گفت: استانداران موظفند در خصوص تامین سوخت زمستانی، اقدامات لازم را برای حفظ جریان گاز به بخش های خانگی و تجاری انجام دهند و گزارشی از عملکرد روزانه خود داشته باشند. قطعیت هدر رفت گاز یا استفاده از گاز غیرضروری در ادارات دولتی و مجتمع های خصوصی پرمصرف، اجرای این مصوبه را بر اساس مصوبه ابلاغی اعلام کرد.

وی افزود: محدوده این ابلاغیه شامل کلیه دستگاه های دولتی و شرکت ملی گاز ایران و شرکت های تابعه می شود. اگر هر یک از آنها زیر اقلام غیرضروری و پرمصرف قرار گیرند، مانند سایر مجتمع های دولتی-خصوصی دچار قطع گاز خواهند شد.

معاون وزیر نفت و گاز تاکید کرد: اولویت شرکت ملی گاز ایران گازرسانی به منازل و حفظ جریان پایدار گاز برای مصرف کنندگان داخلی است. از نظر تجاری، مدیریت مصرف در گازرسانی به بخش‌های مختلف ضروری است.

چگانی با اشاره به هزینه های غیرضروری و زیاد در بخش دولتی و خصوصی که شامل قطع گاز خواهد بود، گفت: این موارد در اطلاعیه ها و دستورالعمل های صادره به شرکت های تابعه توضیح داده شده است، اما به طور مشخص می توان به مقداری آب اشاره کرد. مجتمع های تفریحی، از جمله استخرهای آبگرم روباز، جکوزی های روباز و باغ ویلاها، و مراکز تجاری هر کدام ملاحظات مربوطه را اعمال می کنند.

وی یادآور شد: ضمن مدیریت استفاده از گاز در فصل زمستان، علاوه بر حمایت نهادهای اطلاع رسانی از جمله صدا و سیما، نیازمند هماهنگی و همکاری همه نهادهای مسئول هستیم که این اطلاعیه مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفت. شورای امنیت ملی به عنوان یک مأموریت عالی رتبه. این امر برای تمامی ادارات دولتی در نظر گرفته شده است و لذا امیدواریم مدیران استانی در تمامی سطوح با مدیران عامل شرکت های گاز استان همکاری کامل داشته باشند تا انشاءالله مانعی برای پایداری جریان نداشته باشد. گاز در کشور و گرم نگه داشتن منازل هموطنان . .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا