اقتصادی

مشکل قرارداد کوبایی واگن پارس چیست/مپنا چه می خواهد

مشکل قرارداد کوبایی واگن پارس چیست/مپنا چه می خواهد

دنیای 77 / مرکزی مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی اظهار داشت: “کیف پول واگن با توافقنامه ای با کوبا انجام داد که توسط اولین زیرمجموعه دولت احمدی نژاد با اقتدار آن لغو شد و آژانس پارس واگن اعلام کرد که این اقدام دولت به 30 میلیارد نفر شرکت آسیب رسانده است.”

محمود نعمتی در دیدار رئیس کل دادگستری استان مارکز با مدیران و نمایندگان کارگری شرکت پارس واگن در خصوص روند واگذاری شرکت پارس واگن به شرکت مپانا اظهار داشت: عمده ترین مشکل فعلی شرکت واگن پارس مسئله مالکان و سهامداران است.

وی اضافه کرد: “آوردن ماپا برای انتقال برای این میدان بسیار دشوار بود ، اما خوشبختانه ماپا توافق کرده است که کیف پول واگن را تأمین کند و این انتقال باید اتفاق بیفتد ، فقط مسئله زمان می تواند باشد و این زمان و عدم قطعیت مطمئناً برای شرکت دشوار خواهد بود.” “

وی با تأکید بر اینکه مشکلات Perse Wagon حل خواهد شد اما موضوع توافقنامه کوبا اخیراً مطرح شده است ، گفت: این یک کیف پول است

در رابطه با این معامله ، نعمتی اظهار داشت: “پارس واگن با توافقنامه ای با كوبا توافق داشت كه اولین قدرت فرعی دولت احمدی نژاد را با اقتدار خود لغو كرد و سازمان پارس واگن نیز اعلام كرد كه اقدام دولت برای این شركت 60 میلیارد تومان هزینه داشته است. این موضوع با حضور رئیس جمهور مطرح شد و ضرر 60 میلیارد تومانی تحریم شد و حتی از این ارقام این شرکت 10 میلیارد تومان دریافت کرده است و اکنون ، از نظر دولت های استانی و شهرستانی ، دولت 50 میلیارد تومان برای این توافق نامه دارد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر شرکت واگن کیف پول برای این توافق 3.5 میلیون یورو ضمانت به بانک توسعه صادرات داده است و این بانک سعی دارد این ضمانت را اجرا کند زیرا هنوز به مرحله اجرای این توافق و کار نرسیده است.

نعمتی افزود: چه کسی این ضمانت را در مذاکرات شرکت Mapana در حال حاضر تعیین می کند؟ مپانا تا هفته گذشته موضوع را مطرح نکرد و اکنون باید این موضوع در سطح دولت مطرح و مشخص شود. البته می توان پیشنهاد کرد که این 3.5 میلیون یورو سرمایه صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شود و پارس واگن برای رفع این موانع که فردا با معاون اول رئیس جمهور خواهیم داشت از این 50 میلیارد تومان فراتر رفته است. و در این زمینه توصیه می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا