جامعه و خانواده

«مدارا» با خواسته‌های خانواده همسر «بردگی» است؟

«مدارا» با خواسته‌های خانواده همسر «بردگی» است؟

یک روانشناس گفت: متاسفانه بسیاری از والدین رفتار خوبی با همسر خود ندارند و درک نمی کنند که این رفتارها چقدر می تواند در زندگی فرزندشان مخرب باشد. مطالبه به معنای «وفاداری» یا «بندگی» نسبت به خانواده زوجه است، در حالی که دلیل این تصور غلط، عدم شناخت کافی زوج از خانواده زوجه است و بالعکس.

شبنم طلوعی در گفت وگو با دنیای 77، وی گفت: زوج ها و خانواده ها اگر به حساسیت های والدین، عروس و داماد خود آگاه باشند، می توانند بسیاری از مشکلات خود را حل کنند. پدر و مادر یا خواهر و برادر به معنای بردگی و اطاعت آنها نیست.

روانشناسان با بیان اینکه همه افراد آزادی عمل و رفتار را دوست دارند و نمی خواهند در انجام اعمال از دیگران “اطاعت” کنند، ادامه می دهند: بیشتر این ابهامات ناشی از عدم آگاهی از حساسیت های عروس و داماد و همسر است. خانواده. اگر از خصوصیات اخلاقی یکدیگر آگاه باشند، از عهده این خواسته ها بر می آیند. اما زوجین باید توجه داشته باشند که در صورت بروز مشکل یا ابهامی بین خود و خانواده همسرشان، سعی کنند با صبر، فروتنی و گفتگوی مؤثر، این موضوع و ابهام را حل کنند و تحت هر شرایطی مسائل خود را با همسرشان حل کنند. تی خانواده با پدر و مادر. به اشتراک نگذارید.

وی با بیان اینکه علاوه بر عروس و داماد، سایر اعضای خانواده زوج نیز در زندگی زوجین نقش دارند، گفت: نقش والدین زوجین در زندگی عروس و داماد بسیار مهم و تاثیرگذار است. متأسفانه برخی از خانواده ها به دلیل اینکه خودشان تأثیر این رفتار را در زندگی فرزندانشان درک نمی کنند، رفتار خوبی با عروس یا داماد ندارند و یا در زندگی آنها دخالت نامناسبی دارند و بنابراین رفتار آنها را عادی می دانند.

طلوعی نقش زن و شوهر را در تبادل افکار برای مدیریت رفتار خانواده بسیار مهم می‌داند و می‌افزاید: گاهی اوقات ممکن است بین عواملی مانند وابستگی شدید زن و شوهر به خانواده یا عدم تحرک شخصیتی، تبادل مناسب صورت نگیرد. زوج ها رفتار خانواده را مدیریت می کنند.

این روانشناس معتقد است بهتر است زوجین مسائل و ابهامات را با همسر خود در میان نگذارند تا روابط زوجین از نظر عاطفی سرد و بدتر نشود و در نتیجه از مشاوران کمک بگیرند.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه رفتار زن و شوهر و رفتار خانواده زن و شوهر نشان دهنده محیط خانواده مردسالار و والدین آنهاست که نمی توان منکر آن شد، خاطرنشان کرد: محیط خانواده ها نشان دهنده روابط آنهاست. اعضای خانواده با یکدیگر و با دیگران. بنابراین اینکه والدین در مورد روابط بین فردی چه اصولی را به فرزندان خود آموزش می دهند بسیار مهم است و والدین باید به این موضوع توجه کنند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا