عمومی

مافیای صنعت خودروسازی، پیچ تاریخی و زمینه‌سازی برای ظهور! 

مافیای صنعت خودروسازی، پیچ تاریخی و زمینه‌سازی برای ظهور! 

این صنعت ترکیبی از سودجویی، جهل، سردرگمی و اختلاس است که منجر به جنایت و قتل علیه مردم مظلومی می شود که مشتریان اجتناب ناپذیر آنها صنایع انحصاری و اجیر شده اند.
چندی پیش یک افسر شجاع پلیس از باز نکردن بیش از 90 درصد ایربگ ها صحبت کرد و خودرو به دلیل دستکاری آلیاژ باک بنزین آتش گرفت و وزیر صمت به این نتیجه رسید که مافیا بر صنعت مسلط است!

بارها به ذهنم خطور کرده است که حاکمان این مملکت، به ویژه آنهایی که بیشترین اختیارات را دارند، با چشم و ابرو و انگشت اشاره می کنند، اما منویات آنها هم می تواند مزاحمت ایجاد کند و همه نیروها و امکانات کشور را گرد هم آورد. برای یک چیز. چگونه می توانند این – و ده ها مشکل مشابه دیگر – را نادیده بگیرند و از خواب بی بهره نمانند؟
آیا حل این مشکل در زمانی پر از دانش، مهارت و تجربه در چنین صنعتی غیرممکن است؟

به نظر می رسد حداقل دو عامل دخیل باشند:
دلیل اول این است که مافیاهای این صنعت سودهای کلانی به دست می آورند و این مافیا علیه القاعده با نفوذ و تسلط خود بر سه قوه، همه راه های ممکن برای اصلاحات را مسدود می کند.

دومین عاملی که در شکل گیری رژیم کنونی نقش بسزایی دارد، ایدئولوژی انقلابی کبدی و گیج کننده است که مردم ایران را گروگان پیشرفت، صلح و امنیت کرده است. ما دین مردم ایران و جهان را در ایدئولوژی فتح منطقه و ریشه کن کردن حکومت اسرائیل و به زانو درآوردن استکبار جهانی اصلاح کردیم.

این نگاه آرمان گرایانه گاه از یک نقطه عطف تاریخی صحبت می کند، گویی تمام اتفاقاتی که در تاریخ بشریت رخ داده، آغازی برای رسیدن به این نقطه عطف تاریخی بوده است که نظام ما باید از آن و پس از گذراندن آن مفتخر به رهبری باشد. نقطه عطف، جامعه جهانی باید از الگو و نظام حاکمیتی موجود جمهوری اسلامی بهره مند شود و به سعادت دنیوی و اخروی برسد!

این آرمان گرایی گاه از پیوند با ظهور و شالوده آن می گوید، گویی منجی و مصلح عالم بشریت در انتظار همت مسئولان مخلص، معنوی و پاک جمهوری اسلامی است و خداوند به دولت انقلابی که راه را هموار کرده است، نزدیک می شود. مجاز!

حال باید انصاف داشت که وقتی آرمان ها و آرمان های یک نظام و سطح دغدغه ها اینقدر بزرگ و ملکوتی است، پس چه نیازی به ورود به کارهای کم اهمیتی مانند ارتقای صنعت خودروسازی، فقرزدایی، بهبود روابط با جهان؟ مبارزه با فساد و غیره.

با این مدل مدیریت، حاکمان به قدری آسان و بی تفاوت هستند که حکومت ساده خود را بر دوش جامعه می کشند که نیازی به اصلاح و پالایش ندارند.
راستش اگه من و شما جای اونها بودیم یه لحظه فکر میکردیم چیکار کنیم که دولت بهتر و کارآمدتر داشته باشیم؟!

دکمه بازگشت به بالا