حوادث و رویداد

ماجرای پدری در برازجان که قصد کشتن نوزاد خود را داشت

ماجرای پدری در برازجان که قصد کشتن نوزاد خود را داشت

دنیای 77/ بوشر روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده است، توضیحاتی را در مورد پدر خارجی غیرمجاز برازجان که قصد کشتن فرزندش را داشت، ارائه کرد.

روز گذشته یک تبعه خارجی غیرمجاز که فرزندش در بیمارستان گنجی براجان به دنیا آمده بود بر ترخیص مادر و فرزندش در روز زایمان اصرار داشت. خوب نبود.

بر همین اساس ناظر شیفت شب بیمارستان گنجی ضمن راهنمایی این تبعه افغانستانی یادآور شد: بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت، مادر و نوزاد باید 24 ساعت پس از زایمان تحت مراقبت قرار گیرند و در صورت عدم وجود مشکل بهداشتی، باید مراقب باشند. مرخص شود و این مادر و نوزاد صبح روز بعد (پنجشنبه) پس از بررسی واکسیناسیون نوزاد و وضعیت مادر مرخص می شود.

ناظر شیفت شب نیز به این مرد یادآور شد که با توجه به نداشتن شناسنامه، باید برای انجام مراحل اداری استخراج همسر و فرزند و همچنین هزینه زایمان به مددکار اجتماعی مراجعه کند. حكم رييس بيمارستان با امتياز يا مجاني محسوب مي شود.

با وجود توضیحات فوق، این تبعه افغانستانی به مددکار اجتماعی مراجعه نکرده و توضیحات سرپرست مبنی بر نیاز به بستری شدن کودک به دلیل وضعیت نامناسب جسمی کودک را نپذیرفت و شروع به تهدید، فریاد و مشاجره کرد.

با توضیحات فوق، لازم به تاکید است که هزینه مالی زایمان دلیل عدم موافقت مراقب با ترخیص کودک نبوده و مجموعه بیمارستان های استان بوشهر به ویژه بیمارستان شهید گنجی همواره موارد لازم را ارائه می کردند. حمایت و کمک به بیماران خارجی در چنین مواردی.

یادآور می شود، در پایان کارکنان بیمارستان با ترخیص مادر و نوزاد این تبعه افغانستانی موافقت کردند تا از بروز حادثه احتمالی جلوگیری شود.

در عین حال فیلم منتشر شده در شبکه های اجتماعی از تلاش و حمایت نیروهای پزشکی برای آرام کردن این شهروند افغانستانی برای دوری از تهدید و حادثه خبری نیست.
به لطف خداوند این مادر و فرزند پس از دریافت مراقبت های بهداشتی و درمانی لازم به سلامت از بیمارستان ترخیص شدند.

به گزارش دنیای 77 و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، بر اساس مصوبه دولت، حتی در صورت بیمه نبودن مادر باردار، کلیه هزینه های خدمات بارداری و زایمان و همچنین ترخیص او و فرزندش تامین می شود. بیمارستان ها، مادران رایگان و شیرده تا دو سال و کودکان تا 5 سال به صورت رایگان بیمه می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا